2021-05-07, 20:12
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Coronasäsongen 20/21. Jag tror att Arsenal har lidit en del den här säsongen av att inte ha spelat med publik. Det hade nog behövts igår i EL matchen. I många matcher ser spelarna rädda ut, men det är självklart inte "rädsla" utan brist på självförtroende och styrkan på att man kan vända en motgång. Där är hemmapubliken den 12:e spelaren.
Vi vann trots allt FA-cupen förra säsongen och i början av säsongen Community Shield. Nu är allt raserat.

Arsenal har en fin grund att bygga på! Dags att börja! Alla som vill vara med får vara med. Resten kan dra. Man lär vara ett mittenlag i 2-3 säsonger.

Grunden att bygga på: Saka, Smith-Rowe, Nelson, Nketiah, Martenelli, Saliba, Willock.

Skulle Arsenal, med den mediokra golfpublik man har på sina matcher, lidit mer än någon annan klubb av att ha spelat inför tomma läktare menar du?
Citera
2021-05-07, 20:12
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Ja med tanke på att du var den första med att dra upp det. Tänkte om du skulle ändra dig nu om vi håller oss till enbart spelaren och inte hur bra / dålig klubben är.

Folk som säger Salah gör ju det bara för att dom är liverpool fans eller hatar City.

Att någon kan tycka en människa som är osynlig när den behövs som mest och inte ens är med och slåss om någon titel, det är herregud.

Någon annan som tycker att Salah HAR en bättre säsong?

Asså Salah har gjort 20 baljor iår, hur kan du ens försöka få Mahrez till den bättre iår för att du sett EN bra match med honom ? Salah har väll knappast varit osynlig när han är den enda som behållt sin standard i LFC, uppenbarligen har du inte kollat på LFC så mkt, jag har sett varje minut Salah spelat för LFC sedan han kom.

Han är 2a i skytteligan, 1 mål bakom ledande Kane (och detta från sin winger position). Detta är en icke-disskution.
Citera
2021-05-07, 20:15
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Tack. Jag ska berätta närmare en dag hur allt startade. Jag är helt slut efter resan. Orkade knappt kolla på Roma-United. En ny Kalle Anka-final för United. Vad som behövs är att supportrar går ihop nu.

Vill höra allt ! Grymt bra supportrar har ni som gör detta ! Kudos.
Citera
2021-05-07, 20:16
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Enda chansen är ägarbyte + Wengers återkomst.

Klubben är riktigt illa ute.
Nja, Arsenal behöver nödvändigtvis inte nya ägare - även om det hade varit önskvärdigt förstås. Men jag vill absolut inte ha tillbaka Wenger till klubben, varken som manager eller i ngn annan roll. Det är viktigt att blicka framåt och inte bakåt, dessutom så tror jag inte att AW skulle vara intresserad av en comeback i Arsenal.

Hursomhelst, så kommer vi att ta oss upp från den här sölepytten som vi nu befinner oss i.
Citera
2021-05-07, 20:21
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nja, Arsenal behöver nödvändigtvis inte nya ägare - även om det hade varit önskvärdigt förstås. Men jag vill absolut inte ha tillbaka Wenger till klubben, varken som manager eller i ngn annan roll. Det är viktigt att blicka framåt och inte bakåt, dessutom så tror jag inte att AW skulle vara intresserad av en comeback i Arsenal.

Hursomhelst, så kommer vi att ta oss upp från den här sölepytten som vi nu befinner oss i.

Berätta gärna hur du är så säker att ni inte blir nya Leeds/Newcastle ? Du nämnde nämligen hur ni inte skall göra, så är intresserad av vad du har att säga när du inte motsäger dig människor, hur ska ni ta er tillbaka till 4eplatsen och kvarten i CL ?
Citera
2021-05-07, 21:32
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Berätta gärna hur du är så säker att ni inte blir nya Leeds/Newcastle ? Du nämnde nämligen hur ni inte skall göra, så är intresserad av vad du har att säga när du inte motsäger dig människor, hur ska ni ta er tillbaka till 4eplatsen och kvarten i CL ?
Du har (som vanligt) bra koll.. lol

Till skillnad från Newcastle och/eller Leeds, så är Arsenal bland de 6 rikaste fotbollsklubbarna i världen. Om det är en klubb som alltid kommer tillbaka så är det Arsenal, vart på tabellen hamnade AFC de 3 föregående säsongerna innan vi vann the double i 98/98? Kort o gott, så finns det helt andra förutsättningar i Arsenal än vad det var/är i Leeds eller Newcastle.

Förresten, hur går det för Liverpool nu igen? skulle inte ”världens bästa lag” ta och dominera världsfotbollen under 20-talet?
Senast redigerad av Generalandersson 2021-05-07 kl. 21:35.
Citera
2021-05-07, 22:15
Medlem
Leicester ser ut att förlora ikväll. Räknar City hem titeln imorgon samtidigt som Pool/WH/Spurs tar full pott blir det oerhört tight om fjärdeplatsen.
Citera
2021-05-07, 22:25
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Asså Salah har gjort 20 baljor iår, hur kan du ens försöka få Mahrez till den bättre iår för att du sett EN bra match med honom ? Salah har väll knappast varit osynlig när han är den enda som behållt sin standard i LFC, uppenbarligen har du inte kollat på LFC så mkt, jag har sett varje minut Salah spelat för LFC sedan han kom.

Han är 2a i skytteligan, 1 mål bakom ledande Kane (och detta från sin winger position). Detta är en icke-disskution.

Jösses du går alltså bara efter mål? Men sure ett mål mot City i en 4-1 förlust eller ett mål mot Leciester i en 3-1 förlust väger större än 3 mål i en semifinal mot psg.

du påstår att en snubbe som gjort fler mål i något som inte gett något alls mot en som precis tagit sitt lag till final har en bättre säsong haha. Snälla dra en ignore på mig nu för jag kommer bara tänka mig att du sitter och röker något dåligt ''salah gör mer mål han är bättre''.

Jag undrar vem som tycker den har haft en bättre säsong i den 29 maj. Bidragit till liga titel och kanske en champions league titel. Eller någon som har många mål och inte ens är med till Europa nästa säsong.
Citera
2021-05-07, 22:56
Medlem
Ja, vilken avslutning! 2-4 till Newcastle, efter ledning med 0-4. Det blev ändå viss spänning på slutet. Ja, nu blir det spännande om fjärdeplatsen och Newcastle borde väl ha säkrat kontraktet nu.
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Leicester ser ut att förlora ikväll. Räknar City hem titeln imorgon samtidigt som Pool/WH/Spurs tar full pott blir det oerhört tight om fjärdeplatsen.
Citera
2021-05-07, 23:20
Medlem
Drickbacks avatar
Överraskande resultat, 3 tuffa matcher kvar för dom. Urk, pälsea & bottenham kvar, tuffa matcher!
Hoppas urk matchar bästa lag och D-laget mot Liverpool 😁 möjligt vi kan vinna då 😵‍💫
Citera
2021-05-08, 00:22
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Du har (som vanligt) bra koll.. lol

...

Förresten, hur går det för Liverpool nu igen? skulle inte ”världens bästa lag” ta och dominera världsfotbollen under 20-talet?

Citat:
Man Utd var aldrig så bra eller så dominerande så de var under vissa perioder under Fergie, de var medelmåttor helt enkelt fram tills de fick en den röda whiskeynäsan - även om de hadde en kort era på 50-talet under Busby. Men även du borde fatta att både Arsenal och Man Utd kommer att komma tillbaka i toppen av engelsk och europeisk fotboll igen och i detta fall så är jag rätt säker på att the Gunners kommer att vara tillbaka på toppen först. Fram tills 1991 så hade Aston Villa vunnit fler titlar och trofeer än vad Man United hade.

Citat:
Läs detta sakta och klart.

...

Arsenal har haft 3 säsonger på 23 år där vi har hamnat utanför topp4, inte direkt vad jag klassa som "ett jävligt mediokert lag som har varit dåliga i nästan 20 år".. och det är bara en tidsfråga innan vi är tillbaka på toppen igen. Man United kommer givetvis också att komma tillbaka förr eller senare men det ser dåligare ut för de än vad det gör med Arsenal.

Citat:
Vart i helvete har jag hävdat att Arsenal kommer att vara tillbaka i toppen nästa säsong? Vill gärna se en källa på det, däremot så tror jag att AFC kommer att vara tillbaka i toppen inom 2-3 år..

Citatet ovan från i fjol. Är det nästa år Arsenal är tillbaka i toppen då?

Du är en ganska speciell person. Du gör förutsägelser som är värdelösa men tar ingen självkritik för det. Du kastar gärna dynga på andra för förutsägelser de aldrig gjort, eller som du vantolkat med dina deluded glasögon. Du försöker kasta dynga på Liverpool och United för deras prestationer, när ditt eget lag är på väg att cementera sin roll som mittenlag. Utöver att det är ett ganska svinigt beteende att överhuvudtaget hålla på att håna andra fans bara för sakens skull, har du inte ens en position att göra det från. Det går dåligt för Liverpool? Ja jo, men när kollade du tabellen sist för ditt Arsenal?

Men det är skönt att se att Generalen inte knäckts av en niondeplats och risken att Arsenal missar Europaspel för första gången på runt 25 år. Du har ju sagt att Arsenal ska vara tillbaka på toppen snart så då kommer det bli så.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2021-05-08 kl. 00:24.
Citera
2021-05-08, 00:58
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Citatet ovan från i fjol. Är det nästa år Arsenal är tillbaka i toppen då?

Du är en ganska speciell person. Du gör förutsägelser som är värdelösa men tar ingen självkritik för det. Du kastar gärna dynga på andra för förutsägelser de aldrig gjort, eller som du vantolkat med dina deluded glasögon. Du försöker kasta dynga på Liverpool och United för deras prestationer, när ditt eget lag är på väg att cementera sin roll som mittenlag. Utöver att det är ett ganska svinigt beteende att överhuvudtaget hålla på att håna andra fans bara för sakens skull, har du inte ens en position att göra det från. Det går dåligt för Liverpool? Ja jo, men när kollade du tabellen sist för ditt Arsenal?

Men det är skönt att se att Generalen inte knäckts av en niondeplats och risken att Arsenal missar Europaspel för första gången på runt 25 år. Du har ju sagt att Arsenal ska vara tillbaka på toppen snart så då kommer det bli så.
Detta var för drygt 1 år sedan, och på den tiden såg det bättre ut för Arsenal, mtp att ta sig tillbaka till toppen, än vad det gjorde för Man United. Bollen är rund, och det vänder snabbt inom fotbollen.Men om det är en sak som är klar, så är det att Arsenal, Chelsea, Man United och Liverpool kommer alla att vara tillbaka i toppen av engelsk fotboll och vara med i fighten om ligatiteln i PL inom några år. Som sagt, det är inte längre möjligt för 1-2 klubbar att dominera PL över en längre period.

Ni som hävdar att Arsenal inte kommer att vara med i toppen av PL igen inom några år, kommer om en 2-3 år att få en saftig diarré.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-05-08 kl. 01:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in