2020-01-14, 08:12
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Hur ska du ha det, är de medelmåttor eller inte? Medelmåttor som snart är tillbaka i toppen?

Realist? Ptja, om du med realist menar "i avsaknad av verklighetskontakt", then sure.
Igen, du fattar inte.

Man Utd var aldrig så bra eller så dominerande så de var under vissa perioder under Fergie, de var medelmåttor helt enkelt fram tills de fick en den röda whiskeynäsan - även om de hadde en kort era på 50-talet under Busby. Men även du borde fatta att både Arsenal och Man Utd kommer att komma tillbaka i toppen av engelsk och europeisk fotboll igen och i detta fall så är jag rätt säker på att the Gunners kommer att vara tillbaka på toppen först. Fram tills 1991 så hade Aston Villa vunnit fler titlar och trofeer än vad Man United hade.

Tror nog att din hjärna ligger lagrad i en liten frys.
Citera
2020-01-14, 08:47
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Igen, du fattar inte.

Man Utd var aldrig så bra eller så dominerande så de var under vissa perioder under Fergie, de var medelmåttor helt enkelt fram tills de fick en den röda whiskeynäsan - även om de hadde en kort era på 50-talet under Busby. Men även du borde fatta att både Arsenal och Man Utd kommer att komma tillbaka i toppen av engelsk och europeisk fotboll igen och i detta fall så är jag rätt säker på att the Gunners kommer att vara tillbaka på toppen först. Fram tills 1991 så hade Aston Villa vunnit fler titlar och trofeer än vad Man United hade.

Tror nog att din hjärna ligger lagrad i en liten frys.

Du uttrycker två rakt motstridiga åsikter: En är att United är "tillbaka där de hör hemma" - medelmåttor. Den andra - att de förr eller senare kommer vara tillbaka på toppen.

Antingen är du kass på att uttrycka dig - eller min teori - du vet att United är ett slumrande storlag som självklart kommer komma igen - men du vill gärna passa på att håna dem med epitet som "medelmåttor" medan du kan.

And sure, go nuts. MU är halvkassa just nu och inte många ljustecken på himlen, puckla på om du vill. Men då får du ju gilla läget när folk hånar ett för stunden jävligt mediokert Arsenal, där det ser lika illa ut eller värre. Men det tar du inte, istället ska laget försvaras och insatserna höjas när de i realiteten varit för dåliga i snart 20 år.
Citera
2020-01-14, 08:56
Medlem
Arons avatar
Citat:
Vad är så sjukt med det egentligen? Man Utd har varit kassa enda sedan den gamla whiskeynäsan gick av, och innan Ferguson blev United manager så var de medelmåttor, Aston Villa hade vunnit flera trophies än vad Man United hade när Ferguson blev deras manager i 1986. Nu är MU tillbaka där de hör hemma.

kan man inte saga samma sak om arsenal, innan george graham tog over sa hade man enbart en ligatitel mer an aston villa dock sa hade aston villa en europacup titel sa vi sager jamt upp angoende tunga titlar
sa historiskt satt befinner sig arsenal dar man ska befinna sig kampa med villa om att ta sig upp i den ovre halvan av tabellen
Citera
2020-01-14, 09:41
Medlem
Delolittes Football Money League.

Enligt denna sida är Liverpool uppe på sjunde plats ekonomiskt sett. Bara Manchester klubbarna i England är före. United 3:a och City 6:a.
Inte illa av nuvarande ägare som köpte en klubb som var nära konkurs.
Citera
2020-01-14, 15:39
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Du uttrycker två rakt motstridiga åsikter: En är att United är "tillbaka där de hör hemma" - medelmåttor. Den andra - att de förr eller senare kommer vara tillbaka på toppen.

Antingen är du kass på att uttrycka dig - eller min teori - du vet att United är ett slumrande storlag som självklart kommer komma igen - men du vill gärna passa på att håna dem med epitet som "medelmåttor" medan du kan.

And sure, go nuts. MU är halvkassa just nu och inte många ljustecken på himlen, puckla på om du vill. Men då får du ju gilla läget när folk hånar ett för stunden jävligt mediokert Arsenal, där det ser lika illa ut eller värre. Men det tar du inte, istället ska laget försvaras och insatserna höjas när de i realiteten varit för dåliga i snart 20 år.
Läs detta sakta och klart.

Man United hade inte varit ngt stabilt topplag sedan 50-talet och hade i de sista 25-30 åren härvat mitten/botten av engelska högstadivisionen (de hade ramlat ner och spelat två år i 2 divisionen) när Ferguson tillträde i 1986, de var långt ifrån att vara ngt topplag. Ferguson ändrade sakta men säkert på detta (förövrigt så tackade SAF nej till att ta över Liverpool både i 1984 och 1985) och det var Ferguson som etablerade Man Utd som en toppklubb, om det inte vore för Ferguson så är chansen stor för att MU hade varit lika stora som det tex Sheffield Wednesday är i dag. MU var aldrig ngn dominerande klubb innan eran med Ferguson - därför medelmåttor.

Man Utd har sedan 2013 varit tillbaka på den nivån som de var på innan den röda whiskeynäsan blev deras manager i 1986. Arsenal har haft 3 säsonger på 23 år där vi har hamnat utanför topp4, inte direkt vad jag klassa som "ett jävligt mediokert lag som har varit dåliga i nästan 20 år".. och det är bara en tidsfråga innan vi är tillbaka på toppen igen. Man United kommer givetvis också att komma tillbaka förr eller senare men det ser dåligare ut för de än vad det gör med Arsenal.
Citera
2020-01-14, 15:46
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
kan man inte saga samma sak om arsenal, innan george graham tog over sa hade man enbart en ligatitel mer an aston villa dock sa hade aston villa en europacup titel sa vi sager jamt upp angoende tunga titlar
sa historiskt satt befinner sig arsenal dar man ska befinna sig kampa med villa om att ta sig upp i den ovre halvan av tabellen
Arsenal hade inte vunnit ligan på 16 år när George Graham vann hans första av två ligatitlar med the Gunners i 1988-89, Man United hade härvat i botten och inte vunnit ligan på 26 år när Fergie vann ligan med de för första gången.

När GG vann sin andra och sista titel med Arsenal så hade vi endast en förlust i ligan den säsongen, och 13 år senare så skapade vi fotbollshistoria med Wenger`s invinceble. Tycker du att det är medelmåttigt?
Citera
2020-01-14, 16:37
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
.text

Du uttryckte två rakt motstridiga åsikter. Äg att du formulerade dig kasst eller inte tänkt klart.

Citat:
"ett jävligt mediokert lag som har varit dåliga i nästan 20 år"

Vem citerar du där? Inte mig i varje fall. Du gör väl inte om citat för att passa dina argument?

Jag skrev:

"när de i realiteten varit för dåliga i snart 20 år".
Vilket är korrekt. Arsenal har varit för dåliga för att utmana på allvar i snart 20 år. De har bitvis varit bra, ett topplag till och med, men inte bra nog att vinna titeln och definitivt inte i Europa.
Citera
2020-01-14, 17:22
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Du uttryckte två rakt motstridiga åsikter. Äg att du formulerade dig kasst eller inte tänkt klart.

Vem citerar du där? Inte mig i varje fall. Du gör väl inte om citat för att passa dina argument?

Jag skrev:

"när de i realiteten varit för dåliga i snart 20 år".
Vilket är korrekt. Arsenal har varit för dåliga för att utmana på allvar i snart 20 år. De har bitvis varit bra, ett topplag till och med, men inte bra nog att vinna titeln och definitivt inte i Europa.
Vem gissar du att jag citaredae? jag textade i hopp olika delar av ditt förra innlägg till ett. Arsenal har varit med i toppen av engelsk och europeiska fotbollen i i mer än 30 år, vi har haft 3 dåliga säsonger nu och vi är i dåligt skick atm, men det kommer. Tyckte du att Chelsea var ett bottenlag när de hamnade på 10:e plats i PL 2015/16? Du önskar uppenbarligen bara att snacka skit om Arsenal.
Citera
2020-01-14, 18:11
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Vem gissar du att jag citaredae? jag textade i hopp olika delar av ditt förra innlägg till ett. Arsenal har varit med i toppen av engelsk och europeiska fotbollen i i mer än 30 år, vi har haft 3 dåliga säsonger nu och vi är i dåligt skick atm, men det kommer. Tyckte du att Chelsea var ett bottenlag när de hamnade på 10:e plats i PL 2015/16? Du önskar uppenbarligen bara att snacka skit om Arsenal.

Om du menar "toppen" att bara vara med som ett deltagarlag så absolut har du rätt, ni har vunnit EN europacup och det var på 90talet. Ni har varit en slagpåse för alla storlag i Europa.

Dock så förstår jag dig då du hjärntvättats av Wenger att tro att en 4 placering i ligan är som en titel.
Citera
2020-01-14, 22:03
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Om du menar "toppen" att bara vara med som ett deltagarlag så absolut har du rätt, ni har vunnit EN europacup och det var på 90talet. Ni har varit en slagpåse för alla storlag i Europa.

Dock så förstår jag dig då du hjärntvättats av Wenger att tro att en 4 placering i ligan är som en titel.
Är det några fans som ska hålla tyst om att andra klubbar inte presterar som de borde göra så är det verkligen Liverpool maffian, ni var medelmåttor som bäst i 20-25 år. Varken Arsenal eller Man United har sjunkit så lågt som det Liverpool gjorde på början av 90-talet. (även om Liverpool spenderade nästan dubbelt så mkt på pengar på övergångar i åren melllan 1995-2010 än vad AFC gjorde)

Arsenal är den klubben i historien av engelsk fotboll som har överlevt i mer än 100 år i högstaligan, den klubben som i genomsnitt har hamnat i topp 5 flest säsonger i vart enda årtionade ifrån 1920-talet fram tills i dag, också är vi den enda klubben i PL som har hamnat topp 4 i 22 säsonger i rad. Arsenal har vunnit 2 titlar i Europa, också har vi spelat i 3 finaler i UEFA-Cupen/EL och CL sedan år 2000. Så berätta gärna för mig hur Arsenal har varit "slagpåse" för storlagen i Europa.

Skälet till att vi inte har vunnit PL sedan invinceble säsongen är för att byggandet av Emirates kostade $670m och Wenger blev tvungen att sälja så många spelare som möjligt och fick sedan ett mkt tunt budget de nästa 5-6 åren, samtidigt så gick Wenger in i en annan roll i styrelsen i Arsenal och hade i många år ett dubbeltjobb i klubben, sedan så kom Chelsea och Man City in i bilden. Trots detta så var vi mkt nära på att vinna titeln i 2007/08 (AFC var det laget som gjorde flest mål i PL den säsongen). Men turligt nog så blir inte Gooners hjärntvättade av klubbens manager på samma sätt som Man Utd och Liverpool fansen blir.

Men vänta bara, Arsenal och kanske även Man Utd kommer att vara tillbaka i toppen av engelsk fotboll snabbara än du anar.
Citera
2020-01-14, 22:36
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Är det några fans som ska hålla tyst om att andra klubbar inte presterar som de borde göra så är det verkligen Liverpool maffian, ni var medelmåttor som bäst i 20-25 år. Varken Arsenal eller Man United har sjunkit så lågt som det Liverpool gjorde på början av 90-talet. (även om Liverpool spenderade nästan dubbelt så mkt på pengar på övergångar i åren melllan 1995-2010 än vad AFC gjorde)

Arsenal är den klubben i historien av engelsk fotboll som har överlevt i mer än 100 år i högstaligan, den klubben som i genomsnitt har hamnat i topp 5 flest säsonger i vart enda årtionade ifrån 1920-talet fram tills i dag, också är vi den enda klubben i PL som har hamnat topp 4 i 22 säsonger i rad. Arsenal har vunnit 2 titlar i Europa, också har vi spelat i 3 finaler i UEFA-Cupen/EL och CL sedan år 2000. Så berätta gärna för mig hur Arsenal har varit "slagpåse" för storlagen i Europa.

Vad spelar det för roll att vi var medelmåttor i ett x antal år förrut när vi är världens bästa lag just nu?

Ni har spelat 3 finaler i EL och CL på 20 år ? LFC har spelat 1 EL final, 2 CL finaler, 1 supercupfinal och 1 WC final på 3 år, varav 3 tunga titlar.

Hur ni är slagpåsar ? Ni har inte klarat av att ta er förbi 16delen på ett helt decennie.

16/17 last 16 Bayern Munich L 1:5 L 1:5
15/16 last 16 FC Barcelona L 0:2 L 1:3
14/15 last 16 AS Monaco L 1:3 W 2:0
13/14 last 16 Bayern Munich L 0:2 D 1:1
12/13 last 16 Bayern Munich L 1:3 W 2:0
11/12 last 16 AC Milan L 0:4 W 3:0
10/11 last 16 FC Barcelona W 2:1 L 1:3
Citera
2020-01-15, 06:52
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Vad spelar det för roll att vi var medelmåttor i ett x antal år förrut när vi är världens bästa lag just nu?

Ni har spelat 3 finaler i EL och CL på 20 år ? LFC har spelat 1 EL final, 2 CL finaler, 1 supercupfinal och 1 WC final på 3 år, varav 3 tunga titlar.

Hur ni är slagpåsar ? Ni har inte klarat av att ta er förbi 16delen på ett helt decennie.

16/17 last 16 Bayern Munich L 1:5 L 1:5
15/16 last 16 FC Barcelona L 0:2 L 1:3
14/15 last 16 AS Monaco L 1:3 W 2:0
13/14 last 16 Bayern Munich L 0:2 D 1:1
12/13 last 16 Bayern Munich L 1:3 W 2:0
11/12 last 16 AC Milan L 0:4 W 3:0
10/11 last 16 FC Barcelona W 2:1 L 1:3

Åttondel (inte sextondel).

Det är fascinerande hur man i ett läge när man är 10a bakom lag som Wolves, Sheffield United och Crystal Palace fortsätter hävda sitt lags förträfflighet. Ödmjukhet och självkritik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in