2021-05-07, 21:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Ingen gillar en angivare. Sorry, men jag hade också dumpat en familj som använde umgänget till att anmäla mig.
Fast den gyllene regeln är att det bara är män som får ogilla golare...
Citera
2021-05-07, 21:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Verkar som att jag drog lite förhastade slutsatser. Allt är lugnt. Förutom med Covid-familjen. Men de känner vi egentligen inte.
Jaja, det kan vara så när känslorna tar överhanden över förnuftet.
Citera
2021-05-07, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jaja, det kan vara så när känslorna tar överhanden över förnuftet.

Haha. Om du inte har en liten dotter så kan du inte förstå. Jag är bokstavligt talat redo att döda och dö för henne. Svårt att förklara. Känner mycket för min son också men det är på ett lite annat sätt.
Citera
2021-05-07, 21:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Haha. Om du inte har en liten dotter så kan du inte förstå. Jag är bokstavligt talat redo att döda och dö för henne. Svårt att förklara. Känner mycket för min son också men det är på ett lite annat sätt.
Jag både döttrar och söner, samt barnbarn - jag vet att man kan bli överdrivet rädd, försiktig, beskyddande osv.
Jag vet också att det är bättre för alla parter - i synnerhet barnen - om man inte låter sådana känslor styra utan försöker tänka lite rationellt istället.
Din fru borde givetvis ha kontaktat den andra mamman och pratat med henne i första hand. Jag utgår ifrån att eftersom hon får hämta ert barn så har det funnits kommunikation med henne tidigare.
Citera
2021-05-07, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag både döttrar och söner, samt barnbarn - jag vet att man kan bli överdrivet rädd, försiktig, beskyddande osv.
Jag vet också att det är bättre för alla parter - i synnerhet barnen - om man inte låter sådana känslor styra utan försöker tänka lite rationellt istället.
Din fru borde givetvis ha kontaktat den andra mamman och pratat med henne i första hand. Jag utgår ifrån att eftersom hon får hämta ert barn så har det funnits kommunikation med henne tidigare.

Förstår. Därför avreagerade jag mig här istället för i verkligheten.

Min fru är väl inte helt stabil psykiskt heller. Varit sjukskriven för ångest nästan hela första kvartalet i år. Mycket pga Covid. Är en jävla skit detta med Covid.

På måndag får min fru sin första spruta. Längtar efter när hon anses "säker". Tar väl 3-4 veckor.
Citera
2021-05-07, 22:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Förstår. Därför avreagerade jag mig här istället för i verkligheten.

Min fru är väl inte helt stabil psykiskt heller. Varit sjukskriven för ångest nästan hela första kvartalet i år. Mycket pga Covid. Är en jävla skit detta med Covid.

På måndag får min fru sin första spruta. Längtar efter när hon anses "säker". Tar väl 3-4 veckor.
Ja Covid har slagit hårt mot många nu. Vi hoppas det är över snart, dels att många får den vaccin de vill ha och att den ebbar ut efter tredje vågen.
Citera
2021-05-07, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Ha så roligt i respiratorn sen, det är väl BRA SOM FAN att det kom fram, när den dumma jävla morsan ifråga BORDE STANNAT HEMMA MED BARN, men can´t fix stupid.

Rekommendationerna HAR ändrats, ÄR du sjuk i covid FUCKING STANNAR DU HEMMA, är detta raketforskning för dig och andra hjon?

Rekommendation, inte lag.
var mest en kommentar mot detta idiotiska inlägg.
"1. Den sjuka kvinnan bröt mot smittskyddslagen. Förskolan borde polisanmäla agerandet."

Däremot så anser jag icke hon gör fel, då dagisbarn knappt smittar.

Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Vilken trög pissluffare du är.
Corona sprids värre än någonsin och sjukhusen har kämpat med svårt sjuka i över ett år. En jävla wt subba med corona skickar sin jävla avkomma till förskolan. Och där tar du deras parti?
Personligen hade jag gjort samma sak som mamman. Men jag hade även ringt upp den corona sjuka subban och bett henne dra åt helvete.

Faaaan så dumma jävlar det finns där ute. Fy fan alltså att folk är så urbota korkade. Faaaaan
Att folk ens kan sköta sin egen hygyen och få mat på bordet är ju ett jävla under.

Rekommendation, inte lag.
var mest en kommentar mot detta idiotiska inlägg.
"1. Den sjuka kvinnan bröt mot smittskyddslagen. Förskolan borde polisanmäla agerandet."
Däremot så anser jag icke hon gör fel, då dagisbarn knappt smittar.
Citera
2021-05-07, 23:24
Medlem
Citat:
Jag har inte tänkt våldta någon. Men om jag hade gjort ett grovt våldsbrott hade jag förväntat mig att mina vänner anmälde mig - och sedan inte längre var mina vänner.

Att anmäla någon och sen förvänta sig fortsatt vänskap är stört. Man väljer bort vänskapen när man anmäler. Vilket ibland kan vara ett vettigt val, till exempel vid ett grovt våldsbrott. I det här fallet tycker jag dock att TS fru bara ballat ur, precis som han själv verkar tycka. Den här jävla masshysterin är pinsam och alla som deltagit kommer få skämmas för resten av livet över sitt "bidrag". Varför inte bara bränna barnens kompis mamma på bål som häxa när man ändå är igång?
Varför skulle de fortfarande inte kunna vara din vän trotts att du begått ett brott?

Sen att vänskapen skulle vara över för att din vän angivit dig låter ärligt talat fruktansvärt omoget..
Låter ju som någon wanna be gangster kod som tonåringar med problem kör med eller pundare
Som en normalt funtad individ utan någon diagnos så måste man väl kunna acceptera att en vän anmäler en om man gjort bort sig ordentligt då man för tillfället inte inser att man gjort fel.
Om man inte kan vara självkritisk och lägga skulden på sig själv efter en stunds eftertanke så har man uppenbara problem.

I det här fallet så har vi alltså en mamma som blir sjuk i covid-19 som skickar iväg sina barn som med största sannolikhet antingen själva redan är sjuka men utan symptom eller är bärare av viruset från mamman.

Med grundläggande konsekvenstänk så fattar man ju att detta kan leda till en cluster av virus på dagiset/förskolan vilket i sin tur kan leda till flera hundra smittadade helt i onödan.
Detta i sin tur kan ledda till längre sjukdom, dödsfall, frånvaro från jobb osv.
Med andra ord miljoner i kostnad för att en mamma inte kan vara hemma med sina barn när hon är sjuk.
Fattar man inte själv hur själviskt detta är efter någon minuts eftertanke och ber sin omgivning om ursäkt istället och tackar vännen för att denne vågar säga till så är man ju efterbliven.

Vänner som vågar säga till när man gör fel oavsett om de för tillfället förstör relationen är vänner du bör hålla hårt i.
Det är även de som kommer göra de rätta när du råkar illa ut.
Citera
2021-05-07, 23:28
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Varför skulle de fortfarande inte kunna vara din vän trotts att du begått ett brott?

Sen att vänskapen skulle vara över för att din vän angivit dig låter ärligt talat fruktansvärt omoget..
Låter ju som någon wanna be gangster kod som tonåringar med problem kör med eller pundare
Som en normalt funtad individ utan någon diagnos så måste man väl kunna acceptera att en vän anmäler en om man gjort bort sig ordentligt då man för tillfället inte inser att man gjort fel.
Om man inte kan vara självkritisk och lägga skulden på sig själv efter en stunds eftertanke så har man uppenbara problem.

I det här fallet så har vi alltså en mamma som blir sjuk i covid-19 som skickar iväg sina barn som med största sannolikhet antingen själva redan är sjuka men utan symptom eller är bärare med viruset från mamman.

Med grundläggande konsekvenstänk så fattar man ju att detta kan leda till en cluster av virus på dagiset/förskolan vilket i sin tur kan leda till flera hundra smittadade helt i onödan.
Detta i sin tur kan ledda till längre sjukdom, dödsfall, frånvaro från jobb osv.
Med andra ord miljoner i kostnad för att en mamma inte kan vara hemma med sina barn när hon är sjuk.
Fattar man inte själv hur själviskt detta är efter någon minuts eftertanke och ber sin omgivning om ursäkt istället och tackar vännen för att denne vågar säga till så är man ju efterbliven.

Vänner som vågar säga till när man gör fel oavsett om de för tillfället förstör relationen är vänner du bör hålla hårt i.
Det är även de som kommer göra de rätta när du råkar illa ut.

Du har självklart rätt att vara en beskäftig präktig svensson som slår dig för bröstet med att du direkt angett din mamma eller ditt barn så fort du såg att de gjorde något som inte gick 100% i nuvarande politisk regims ledband, och tycker att de borde förstå att du självklart offrar dem för vad det allmänna bästa påstås vara för dagen (imorgon något annat, och då anmäler du ju dem för det). Men jag föraktar din inställning, bara så att du vet.

PS. Och du kan ju för fan inte jämföra vänner som säger till en när man gör något fel med vänner som anger en bakom ryggen.
Senast redigerad av Katzyn 2021-05-07 kl. 23:38.
Citera
2021-05-07, 23:35
Medlem
Rookie81s avatar
Hahahaha man visste på förhand att det var fruar som gick i taket😁. Jag är helt övertygad om att nazisternas angiveri såg likadant ut. Ta på dig brallorna och be folket lugna ner sig för helvete.
Citera
2021-05-07, 23:55
Medlem
Citat:
Du har självklart rätt att vara en beskäftig präktig svensson som slår dig för bröstet med att du direkt angett din mamma eller ditt barn så fort du såg att de gjorde något som inte gick 100% i nuvarande politisk regims ledband, och tycker att de borde förstå att du självklart offrar dem för vad det allmänna bästa påstås vara för dagen (imorgon något annat, och då anmäler du ju dem för det). Men jag föraktar din inställning, bara så att du vet.
Fast nu handlar det inte om politiska ledband utan om respekt för andra människor och en djupare förståelse för handlingar som sätter ringar på vattnet som personen uppenbarligen skiter i eller inte kan se för att sinnet är för svagt.

Vad är det du eller din vän känner?
Kränkthet när någon slår dig eller denna på fingrarna när ni gör fel och inte kan axla ansvaret?

Skulle du säga upp kontakten med din vän om denne först snackar med dig efter att ha kommit på dig med att köra dina ungar till dagiset berusad och sedan ringt polisen eller kontaktat socialen när denne kommit på dig igen?
Du tror inte vännen gör detta för att denne tänker på dig, dina barn och andra okända människor?
Är detta en dålig vän som man gör sig av med, men man behåller de bra som inte anger pga. någon kodex där man ska ta hänsyn till svaga människor som inte kan ta eget ansvar utan blir kränkta och går i försvarställning när man blir konfronterad istället för att äga sina misstag och lägga skulden på sig själv och ingen annan.
Citera
2021-05-08, 00:18
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Finns ju två sidor av ett mynt. Tycker inte mamman som mörkade gjorde något fel. Hon berättade ju varför.
Ungarna mår inte bra av det samt dom förlorar inkomst, det kanske inte går ihop ekonomiskt och då måste man ljuga. Folk kommer jämt ljuga för att överleva.

Har du inte råd att ta VAB-dagar, skaffa inte barn. Att ha barn i förskoleålder innebär nästan alltid att man har lön som man vore deltidsanställd. Barn tar heller ingen skada av att vara hemma med sina föräldrar då och då. Vi befinner oss ett år in i en pandemi, och har man normal förmåga till inlärning så vet man bättre än att skicka sina barn till dagis ett par dagar efter positivt test.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in