Citat:
Ursprungligen postat av
kossemu
Hej Locifer! Som kvinna älskar jag att läsa om mamma-drama, men det är förstås olyckligt att erat barn kommer i kläm. Min nyfikenhet får mig att undra vad som menas med arbetsintäkter, har hon alltså gått till jobbet 2 dagar efter sitt positiva provsvar? Hur fick ni veta att hon hade covid?
Det finns en lösning på detta men den innebär att din fru måste hosta ur sig en ursäkt, utan att brusa upp och beskylla för det som hänt. Den covid smittade mamman kommer nog inte lägga sig platt om hon agerat så omoget att ditt barn stängs ute så det är din fru som måste vifta med de vita flaggorna.
Vill gärna höra hur det går för er!
Citat:
Ursprungligen postat av
Katzyn
Jo jag förstår. Och jag förstår att din fru blev upprörd och tyckte att det inte var okej. Men fortfarande, man anger inte en kompis. Om man gör det så är det ju givet att den vänskapen/bekantskapen är helt körd sen, det känns helt uppenbart att ingen vill umgås med någon som angett en. Även om man gjorde något fel.
Enda lösningen jag ser är att din fru pudlar, ber om ursäkt och gråter ut om att det är på grund av att hon är så rädd för Coronan att hon tappade fattningen. Samt drar en snyftare om hur utfryst dottern känner sig nu. Kanske funkar det, kanske inte.
Kan man göra detta med "tredjeparts mamman" som proxy, dvs stress, rädsla för att bli allvarligt sjuk pga diabetesen och att det skulle vara sååå tråkigt om egen unge + tredjepartsungen blir del av något som rör vuxna.
Med proxy menar jag att man enbart vänder sig till henne, guilt-trippar henne till att "byta sida" samt förhoppningsvis får tredjepartsmorsan att springa med skvaller till covid-morsan (utan att man uppmanar till det) om hur synd det är om er som fått en enorm stress & ångest i över ett år:
Vilket ger covid morsan en möjlighet att be om ursäkt utan att tappa ansiktet då hon "aldrig kunde aaaana" att er familj tillhörde en riskgrupp och "aldrig skulle släppt iväg sin unge om hon vetat det."
Då får Covid-mongot dessutom vara den större personen vilket hon borde gå igång på.
Tror ni dyl. handlande är orealistiskt drömmande eller ett sätt där ingen behöver tappa ansiktet? Bör väl dessutom gå att genomföra bakom ryggen på egna frugan som antagligen kommer stå på sig då hon redan valt väg & både har rätt, samt har yttersta tolkningsföreträdet som riskgrupp jfr. ungen har tråkigt?
Edit: Fast går man bakom ryggen på den egna frugan kommer hon begripa hur allt hänger ihop och man får vara redo på att själv få faan för att ha rundat henne...