2021-05-07, 21:52
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Vore kul om det blev mer av fotbojor/ihop-kopplingar.. Ett helt chain gang.. Lilla My, Obbola-Machiavelli och Tok-tanten

Lilla My: Det här är inte värdigt, alls! Typ faktiskt! Bah.

Obbola: Nä, som madame My säger, inte ok.

Tok-tanten: Det här är SÅ HÄRLiGT! Vara ihop-kopplade! SÅ KUL!!

Mmm - kul dialog ... MEN jag har tröttnat på alla omskrivningar av delatagarnas namnäven om man emellanåt begriper vem/vilka som avses ...

FAST - eftersom de flesta i tråden har sina egna smeknamn på folk så blir det tradigt i längden att försöka lista ut vem som avses!

Lilla My = Johanna
Obbola = Andreas
Sedan undrar jag då - vem fasiken är Tok-tanten? Ska det vara Annki eller Annicka??? Jag tippar på att du menar Annki som ständigt är optimistisk.

Alltså jag klankar inte enbart på just dina smeknamn utan överlag i tråden så är det galet tröttsamt att ständigt ta in folks olika smeknamn i inläggen. Folk omnämns som bög (utan att vara det), feminizta (utan att personen sagt sig vara det), han, transa etc (fast personen är en hon efter könsbyte), Gunde (har kvinnan ens en koppling till skidsport?!) osv. i all oändlighet. Lagen omnämns som Lag Kaos. Sydsudan eller annat osv. Orka? Näää ...

Va fasiken är det för fel att omnämna deltagarna med sina riktiga förnamn??? Det finns inte EN enda som har likadant förnamn av deltagarna (nästan lite ovanligt faktiskt) och vi skulle slippa att fundera vareviga j***a gång vem/vilka som avses

Tråden har blivit värre än en förskoleklass första dag och då är 2-3 åringar lättare att lära de enklaste reglerna än folk i denna tråden. Jag vet. Har drivit ett föräldrakooperativt daghem i många år och det behövdes INTE upprepas femtielva gånger en och samma sak - jag lovar. De lär sig fortare saker än folk i denna tråden att upprätthålla en "röd tråd" utan tusen och en upprepningar.

Vi har olika moral (helt uppenbart) - jaha? Då kan man avhandla det ett par ggr - men INTE 10 sidor. Då lägger man ner och accepterar att man tycker olika. Tar nya tag och diskuterar ngt annat som har hänt i Robinson eller vad man tror kan hända. Eller hur?
2021-05-07, 22:01
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Mmm - kul dialog ... MEN jag har tröttnat på alla omskrivningar av delatagarnas namnäven om man emellanåt begriper vem/vilka som avses ...

FAST - eftersom de flesta i tråden har sina egna smeknamn på folk så blir det tradigt i längden att försöka lista ut vem som avses!

Lilla My = Johanna
Obbola = Andreas
Sedan undrar jag då - vem fasiken är Tok-tanten? Ska det vara Annki eller Annicka??? Jag tippar på att du menar Annki som ständigt är optimistisk.

Alltså jag klankar inte enbart på just dina smeknamn utan överlag i tråden så är det galet tröttsamt att ständigt ta in folks olika smeknamn i inläggen. Folk omnämns som bög (utan att vara det), feminizta (utan att personen sagt sig vara det), han, transa etc (fast personen är en hon efter könsbyte), Gunde (har kvinnan ens en koppling till skidsport?!) osv. i all oändlighet. Lagen omnämns som Lag Kaos. Sydsudan eller annat osv. Orka? Näää ...

Va fasiken är det för fel att omnämna deltagarna med sina riktiga förnamn??? Det finns inte EN enda som har likadant förnamn av deltagarna (nästan lite ovanligt faktiskt) och vi skulle slippa att fundera vareviga j***a gång vem/vilka som avses

Tråden har blivit värre än en förskoleklass första dag och då är 2-3 åringar lättare att lära de enklaste reglerna än folk i denna tråden. Jag vet. Har drivit ett föräldrakooperativt daghem i många år och det behövdes INTE upprepas femtielva gånger en och samma sak - jag lovar. De lär sig fortare saker än folk i denna tråden att upprätthålla en "röd tråd" utan tusen och en upprepningar.

Sedan undrar jag: Om vi flera stycken har hänvisat till länkar (i media/kartor/Instagram etc) för att visa varför vi hävdar ngn sak (vi kallar det då för fakta om än diskutabelt s.k. källfakta) så varför i helskotta kan inte folk läsa dessa länkar? ORDENTLIGT??? Utan sedan skriva - var har hänt??? Jag fattar inte det och det. Men LÄS dessa länkar och inlägget så begriper ni bättre!

Vi har olika moral (helt uppenbart) - jaha? Då kan man avhandla det ett par ggr - men INTE 10 sidor. Då lägger man ner och accepterar att man tycker olika. Tar nya tag och diskuterar ngt annat som har hänt i Robinson eller vad man tror kan hända. Eller hur?

Annki är såklart toktanten Nu dubbelpostade du nog också.. Och lite stavfel
2021-05-07, 22:03
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:

Lilla My = Johanna
Obbola = Andreas

Men ska du leda diskussionerna då? Du kan börja varje dag med att lägga upp dagens ämne. "idag elever pratar vi om hur en värdig vinnare ska vara, Sen tar vi rast vid 9 tiden och äter mellanmål".
Sen när du tycker vi har spårat ur igen så kan du styra tillbaka diskussionen på rätt spår igen.
Så kan du i slutet av veckan ge oss betyg om vem som har gjort bäst ifrån sig..
Och ni som har ett jobb och ett liv och inte sitter här hela dagarna är inte välkomna. för man får inte ta upp nått två gånger här
Låter det bra?
Senast redigerad av ola-hammastrom 2021-05-07 kl. 22:06.
2021-05-07, 22:04
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
1. Vara klok och ha självinsikt
2. Laget före jaget (ex. dela på kladdkaka)
3. Hjälpa till i lägret (starta eld, hämta ved m.m.)
4. Rak och ärlig
5. Duktig i både fysiska- och kluriga tävlingar
6. Ej gnälla ala Elias

Hmm - roligt att du svarade ;-)

Men du får göra om listan = den ska vara HÖGST 3 stycken ... inte 6 stycken
2021-05-07, 22:06
Medlem
Norra västerbottens tidning intervjuar de som hjälpte Elias och Sophia med Bilresan och
Ica Maxi köpet . De var campare från Piteå . Elias ocjh Sophia hade gått runt och tiggt mat också på campingen. Blivit bjudna på mat och dryck,
2021-05-07, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
Men ska du leda diskussionerna då? Du kan börja varje dag med att lägga upp dagens ämne. "idag elever pratar vi om hur en värdig vinnare ska vara, Sen tar vi rast vid 9 tiden och äter mellanmål".
Sen när du tycker vi har spårat ur igen så kan du styra tillbaka diskussionen på rätt spår igen.
Och ni som har ett jobb och ett liv och inte sitter här hela dagarna är inte välkomna. för man får inte ta upp nått två gånger här
Låter det bra?

Citat:
Du - jag tog det som ett exempel på moraset i denna tråd. Ta kväll nu - för det jag ska jag ta

Citat:
slappna va det var ett skämt, Trodde du skulle kunna bjuda på den.
Men du har ju rätt, och jag förstår din frustration
Fantastisk sätt att presentera ett skämt. Får man säga idiot, eller är det provocerande?

CS128: Ha en trevlig kväll! Vår oenighet kommer säkert att återuppstå när nya avsnitt kommer

Ola: Äääääh. Väx upp?
2021-05-07, 22:19
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
För en gångs skull håller jag med dig, men jag vill fortfarande ha svar av Adonis (eller hans vän Ola), på frågan här:

(FB) Robinson Sverige 2021

För övrigt håller jag med dig, CS, fusk skall inte finnas med i Robinson! Falskspel etc är OK, även om vi nästan aldrig håller med varandra, men aldrig fusk.

Men söta lilla vän. Jag svarade men någon rapporterade mitt inlägg & nu är det borta. But here we go again.

Jag skrev att det skulle vara en våt dröm med ett Robinson utan regler, där våld var tillåtet.

Robinson Cruse hade inga regler. Han lägrade ju tom Fredag, ifall man läser mellan raderna.

I ett perfekt Robinson så finns inga regler. Tova-Sophia, Elias & Alex hade varit kvar & råttan som golade hade blivit fucked. That's for sure.

Over & out. Business is waiting.
2021-05-07, 22:24
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Fantastisk sätt att presentera ett skämt. Får man säga idiot, eller är det provocerande?

CS128: Ha en trevlig kväll! Vår oenighet kommer säkert att återuppstå när nya avsnitt kommer

Ola: Äääääh. Väx upp?

KlartSur: Eniga vi stå - Söndrade falla! ... emellanåt
2021-05-07, 22:36
Medlem
Buttson69s avatar
Salt vatten eller som i detta nu bräckt vatten.. Varför?

Förnyelse. Jag menar varför inte föra in Robinson in i 2020talet!

Vad jag snackar om? Jo nu ska ni vetgiriga få veta. Jag talar om sötvatten(dricksvatten)

VÄRNEN Eus största insjö!

Sjön har 22 000 öar och skär samt en stor skärgård. Vänerns avrinningsområde är landets största och motsvarar 10 procent av Sveriges yta. Vänerns utlopp, Göta älv är landets vattenrikaste älv, med en medelvattenföring på ca 550 m3/s.

Där har ni framtidens Robinson,utan att behöva dra iväg till fidji eller någe annat skit. 22tusen öar och skär. Hur i helvete hamnade vi i Happis??

Jag menar bara på logistiken måste man bara spara in multum vad avser utsläpp och kostnader.
2021-05-07, 22:40
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Låter det bra?

Dagens första lektion:
CS128 sitter längst fram i klassrummet (även elevrådsordförande). Får ofta sudd kastade mot sig.
Klarsur vikarierade passivt aggressiv lärare som tröttnat på klassens skit. Har extra svårt för CS128, trots hans goda uppförande.
Läraren vill ha en essä på 600 ord. Zyxel04 överskrider uppgiften med 1000 ord. Läraren orkar inte rätta.
Heymid kommer inhasandes 15 minuter efter att lektionen börjat och missat genomgången. Frågorna han ställer har besvarats 2 minuter tidigare.
Muskelknutten Adonis sitter längst ner i klassrummet och strular med bruden. Följer aldrig med på lektionerna och pratar bara om sina intressen - pöka och lyfta skrot. F i Svenska A.
Ola-hammartrom nya killen i klassen som försöker passa in. Fnäsig för ingen lyssnar på honom
2021-05-07, 22:52
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Dagens första lektion:
CS128 sitter längst fram i klassrummet (även elevrådsordförande). Får ofta sudd kastade mot sig.
Klarsur vikarierade passivt aggressiv lärare som tröttnat på klassens skit. Har extra svårt för CS128, trots hans goda uppförande.
Läraren vill ha en essä på 600 ord. Zyxel04 överskrider uppgiften med 1000 ord. Läraren orkar inte rätta.
Heymid kommer inhasandes 15 minuter efter att lektionen börjat och missat genomgången. Frågorna han ställer har besvarats 2 minuter tidigare.
Muskelknutten Adonis sitter längst ner i klassrummet och strular med bruden. Följer aldrig med på lektionerna och pratar bara om sina intressen - pöka och lyfta skrot. F i Svenska A.
Ola-hammartrom nya killen i klassen som försöker passa in. Fnäsig för ingen lyssnar på honom
hahaha
Men glöm inte bort att svara nu, Hur är en värdig vinnare?
Senast redigerad av ola-hammastrom 2021-05-07 kl. 22:57.
2021-05-07, 23:01
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buttson69
Salt vatten eller som i detta nu bräckt vatten.. Varför?

Förnyelse. Jag menar varför inte föra in Robinson in i 2020talet!

Vad jag snackar om? Jo nu ska ni vetgiriga få veta. Jag talar om sötvatten(dricksvatten)

VÄRNEN Eus största insjö!

Sjön har 22 000 öar och skär samt en stor skärgård. Vänerns avrinningsområde är landets största och motsvarar 10 procent av Sveriges yta. Vänerns utlopp, Göta älv är landets vattenrikaste älv, med en medelvattenföring på ca 550 m3/s.

Där har ni framtidens Robinson,utan att behöva dra iväg till fidji eller någe annat skit. 22tusen öar och skär. Hur i helvete hamnade vi i Happis??

Jag menar bara på logistiken måste man bara spara in multum vad avser utsläpp och kostnader.

ja du - fråga Mastiff som producerar konceptet ...

Men skicka in förslag till produktionen på nästa års Robinson vilka öar som finns i Sverige (närliggande men bortom ICA Maxi helst och campingar!) så blir de nog glada

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in