2021-05-07, 20:09
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Olivia vann väl en extra röst att dela ut i pristävlingen? Vinsten var väl en extra röst och att utse en person som skulle få bära fotbojan. Så Oliva har två röster att dela ut.

Juste ja. Det hade jag glömt.
2021-05-07, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jo, det finns de som sagt det, men jag syftade inte på dig. Jag håller med, i många fall avskyr man dem som "golat", men det beror helt på vad det gäller. Och det skiljer sig väldigt mycket varifrån man kommer också, vad som betraktas som OK eller inte.

Litet märkligt är det som hänt på Gränslandet. Ludde hade redan förlorat och borde inte få vara med och tävla om att komma tillbaka den här veckan. Wilma var minst inblandad i fusket (hon var inte med i bilen och inte heller initiativtagare), men hon var ändå inblandad och sade ingenting, så rimligen borde även hon diskats. Jag tror att produktionen fick litet panik... Man hade en ensam deltagare. Svårt att göra dagliga avsnitt.

Dessutom häpnar jag fortfarande över varför de skulle ringa Alex fru. Borde inte Per eller Elias kunnat hitta någon nära vän att kontakta istället?
2021-05-07, 20:15
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Wilma åt även hon av maten så hon borde blivit avstängd hon också. Elias var ju med också.

Elias var redan ute. Hade han varit kvar skulle han givetvis också blivit diskad. Du har inte följt säsongen va?
2021-05-07, 20:42
Medlem
Zyxel04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger

2021-05-07, 21:12
Medlem
Tycker faktiskt inte det finns en enda värdig vinnare kvar. Inte för att min åsikt spelar någon roll men gud så tråkiga människor till ett sånt här program.
Hoppas det här inte är ett rättvist genomslag på svenska befolkningen 2021... folk säger ju inte vad dom tycker men godhetssignalerar gärna, är detta vad svensken blivit?
Senast redigerad av Flaco.Jimenez 2021-05-07 kl. 21:16.
2021-05-07, 21:14
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Olivia vann väl en extra röst att dela ut i pristävlingen? Vinsten var väl en extra röst och att utse en person som skulle få bära fotbojan. Så Oliva har två röster att dela ut.

Oliva vann en extra röst i Örådet = 2 röster. Fotbojan satte hon på Andreas (han som en del kallar för Anders ) men den fotbojan är han av med nu ... Olivia satte nog fotbojan på Andreas för att han tidigare insinuerat att Olivia var svag i tävlingarna - de kan inte kommunicera alls.
2021-05-07, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Men snälla rara - fast det tycker jag inte ni är alls - kan ni inte sluta tjafsa???
För en gångs skull håller jag med dig, men jag vill fortfarande ha svar av Adonis (eller hans vän Ola), på frågan här:

(FB) Robinson Sverige 2021

För övrigt håller jag med dig, CS, fusk skall inte finnas med i Robinson! Falskspel etc är OK, även om vi nästan aldrig håller med varandra, men aldrig fusk.
2021-05-07, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaco.Jimenez
Tycker faktiskt inte det finns en enda värdig vinnare kvar. Inte för att min åsikt spelar någon roll men gud så tråkiga människor till ett sånt här program.
Hoppas det här inte är ett rättvist genomslag på svenska befolkningen 2021... folk säger ju inte vad dom tycker men godhetssignalerar gärna, är detta vad svensken blivit?
Varför är inte Joanna eller Dennis värdiga vinnare?
2021-05-07, 21:25
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Oliva vann en extra röst i Örådet = 2 röster. Fotbojan satte hon på Andreas (han som en del kallar för Anders ) men den fotbojan är han av med nu ... Olivia satte nog fotbojan på Andreas för att han tidigare insinuerat att Olivia var svag i tävlingarna - de kan inte kommunicera alls.

Vore kul om det blev mer av fotbojor/ihop-kopplingar.. Ett helt chain gang.. Lilla My, Obbola-Machiavelli och Tok-tanten

Lilla My: Det här är inte värdigt, alls! Typ faktiskt! Bah.

Obbola: Nä, som madame My säger, inte ok.

Tok-tanten: Det här är SÅ HÄRLIGT! Vara ihop-kopplade! SÅ KUL!!
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2021-05-07 kl. 21:46.
2021-05-07, 21:26
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Varför är inte Joanna eller Dennis värdiga vinnare?

Ja detta är en intressant diskussion - VEM/VILKA är VÄRDIG att vinna och varför?

Vi har alla olika åsikter mer eller mindre - men vilka kriterier borde en deltagare ha om den ska kunna kallas för värdig som att kunna gå till final och helst givetvis, kunna vinna Robinson?

Rangordna kriterier gärna som HÖGST 3 antal egenskaper/saker som personen bör ha.

Jag kan börja:

1. Kunna överleva i naturen ang. föda och skydd
2. Inneha empati (i det sociala spelet)
3. Vara stark och uthållig
Senast redigerad av CS128 2021-05-07 kl. 21:29.
2021-05-07, 21:41
Medlem
peterZiipens avatar
En omröstning kring favoritdeltagaren i en Facebook-grupp:

Dennis: 148 röster
Joanna: 139 röster
Länta: 54 röster
William 36 röstar
Olivia: 15 röster
Annika: 10 röster
Ludde: 5 röster
Johanna: 2 röster
Anki: 1 röster
Andreas: 0 röster

Hahahahahah, stackars Robinson-andy och resten av 5pakten
2021-05-07, 21:51
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Rangordna kriterier gärna som HÖGST 3 antal egenskaper/saker som personen bör ha.

Jag kan börja:

1. Kunna överleva i naturen ang. föda och skydd
2. Inneha empati (i det sociala spelet)
3. Vara stark och uthållig

1. Vara klok och ha självinsikt
2. Laget före jaget (ex. dela på kladdkaka)
3. Hjälpa till i lägret (starta eld, hämta ved m.m.)
4. Rak och ärlig
5. Duktig i både fysiska- och kluriga tävlingar
6. Ej gnälla ala Elias

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in