2021-05-07, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clase2
Innan sammanslagningen så var lag Nord på halsön och lag syd på seskarfurö.
Efter sammanslagningen är alla på Byskär.
Gränslandet har hela tiden varit på Seskarö.
Grymt, tack!
2021-05-07, 14:30
Medlem
Lag Nordkorea kommer få en utröstad, för sure. Har de haft immunitetstävlingen ännu, minns ej.. Hursomhelst. Seth Wenzel will ha ut någon från Sydsudan också, frågan är vem. De (Länta och Seth) gör rätt i att nagga båda lagen i kanten, de är aldrig starkare än den största pakten.
Dennis kan ligga illa till.
Som någon redan spekulerat i, jag undrar om Ludde kommer komma tillbaks före Ö-rådet men jag skulle tippa på efter faktiskt. Men man vet aldrig med TV4, för lag Nord ligger rätt illa till och jag tror produktionen skulle vilja röra om i grytan lite.

Vem i lag nord som åker är ju verkligen ett dött lopp. Surmulan Johanna (love you tho girl, hit me up), Annki aka självinsikten personifierad eller fismolnet Obbola. Fångvaktaren gjorde ju bra ifrån sig i förra tävlingen så de kanske föredrar att skicka hem honom. Det kan gå hursomhelst.

Jag tror Seth Wenzel är immun va, annars hade jag nog varit lite orolig för honom, många ser honom som den största faran.

Reinfeldt tvivlar jag på kommer komma in i Robinson öht, hon är ganska dålig i tävlingar. Ludde skolade henne i kinaschacket. Fan att de filmade så förbannat dåligt bara, man såg ju inget.

Nog för att Ludde är lite irriterande i sin konstanta gladhet och långsamma talfunktion, men han är rätt skärpt. Machiavelliskt playear folk. Intelligensmässigt ligger kvinnorna i lä den här säsongen, det bådar inte gott för feministslanten som ska va på alla produktioner i Sverige. De får dra ner på tävlingspusslen och ersätta med... Balansövningar.
Senast redigerad av Porkster 2021-05-07 kl. 14:37.
2021-05-07, 14:39
Medlem
Gv1875s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karrankarran
Vet inte vad som är värst, att Tova-Sophia och Alex (samt Elias) är så pinsamma att de fuskade och får avsluta sin resa på det sättet eller att Ludvig är en riktig golare?
Att fuska, dumt av Sophia att berätta om Ica-trippen också.
2021-05-07, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otodus
Ja mitt hopp om att få återse Månsson i en ny säsong är ännu stort!
Månsson den gudomlige!
Man minns honom trots en relativt tidig sorti (om jag minns rätt) från den säsongen.
2021-05-07, 15:17
Medlem
Citat:
Vet inte vad som är värst, att Tova-Sophia och Alex (samt Elias) är så pinsamma att de fuskade och får avsluta sin resa på det sättet eller att Ludvig är en riktig golare?
Med risk för att hängas ut igen, som golare...

Det är ju helt skillnad på tillfälle att "gola". Om du i en idrottstävling, typ längdåkning, hade sett att dina konkurrenter använde doping. Helt öppet, du ser dem ta sprutor. Hade det varit rättvist, om de vunnit medaljen men inte du? Jag hade helt klart hängt ut dem som fuskare.

Robinson gäller 500000 kr, dvs jämförbart med många andra tävlingar. Är det rättvist att fuskare vinner? Några personer härinne ser mig tydligen som golare, värd ingenting för dem, men jag hade med glädje hängt ut fuskarna så öppet det överhuvud taget gick att göra!

Jag ser fortfarande Ludde som en falsk och lömsk människa, men här gjorde han rätt. (Tveksamt om han hade gjort det om inte Alex drabbats.)
2021-05-07, 15:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Har fått svar på pm på Instagram då jag frågade Wilma om hon åt från fuskkassen. Hon säger ja, men gjorde det i god tro att det var ett "hemligt pris" exakt samma som att Tova och Olivia fått "hemlig immunitet". Tova hade sagt att hon fått ett hemligt pris: kasse med mat, schampo och rakhyvel. Som hon kunde välja att dela med sig av eller inte.
Hon menar alltså att hon inte visste att hon gjorde något fel.

Då blev det genast lite mer begripligt att hon inte blev diskad ur tävlingen.
Haha, det tror jag inte en enda sekund på. Hon var ju där när Elias o Per-Sophia försvann i timmar. Skulle inte Wilma ha vetat vad som egentligen hände, när hon var så tajt med Per? Haha! Aldrig. Då hade hon väl larmat produktionen när de försvann. Gud så pinsamt att dra en så lögn. Wilma, nu föll du. Till fuskarna och skvallertanten kan vi nu lägga lögnaren. Vilket härke Gränslandet är i år.
2021-05-07, 15:34
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur

Det är ju helt skillnad på tillfälle att "gola". Om du i en idrottstävling, typ längdåkning, hade sett att dina konkurrenter använde doping. Helt öppet, du ser dem ta sprutor. Hade det varit rättvist, om de vunnit medaljen men inte du? Jag hade helt klart hängt ut dem som fuskare.

Robinson gäller 500000 kr, dvs jämförbart med många andra tävlingar. Är det rättvist att fuskare vinner? Några personer härinne ser mig tydligen som golare, värd ingenting för dem, men jag hade med glädje hängt ut fuskarna så öppet det överhuvud taget gick att göra!

Jag ser fortfarande Ludde som en falsk och lömsk människa, men här gjorde han rätt. (Tveksamt om han hade gjort det om inte Alex drabbats.)

Jag håller med dig.

Fast jag tycker att Wilma borde ha fått utgå oxå eftersom hon dels smakade av godsakerna (T-S sa att Wilma fått av henne) och även höll tyst till produktionen. Mesigt argument från Wilma att hon inte tordes avslöja detta pga av grupptryck från de andra deltagarna enligt Wilma

Sedan kunde produktionen låtit Ludde vara kvar i Gränslandet tills det anländer andra från Örådet (det ska ju bli två stycken denna Söndag) vilket är några dagar bara tills dess och de i sin tur hade fått sedan utkämpa tävlingar om vem som ska tillbaka till Robinson. Att sätta Ludde på den senaste tävlingen mot Wilma = fjanteri.
2021-05-07, 15:51
Medlem
Citat:

Ja, Ludvig har rätt i sak och enligt regelboken gjorde han rätt men det förändrar inte att vi är många som inte gillar golare. Självklart är det inte rätt att fuska och jag tycker att det var helt rätt att de fick lämna. Fullt förståeligt. Dock så är Ludvig fortfarande en golare, hur man än vrider och vänder på det. Även fast han gjorde rätt enligt regelboken så gillar man ändå inte en golare. Det är något patetiskt över det hela.

Nej, det är inte rättvist att en fuskare vinner. Jag har inte sett någon påstå det heller. Ludvig verkar vara ganska falsk och lömsk, ja.

Jag tror inte att Ludvig hade golat om det inte vore för att Alex var inblandad. Hade det varit till exempel Tova-Sophia och Johanna så tror jag faktiskt inte att han hade sagt något. Det gör det hela ännu värre, att han troligtvis golade bara på grund av att han har något emot Alex och ville att just han skulle få lämna. Det var det viktigaste för honom. Han satt ju själv och sa tidigare (om jag inte minns helt fel) att det är viktigare för honom att Alex åker ut än att han själv kommer tillbaka in i Robinson. Patetiskt.
2021-05-07, 16:20
Medlem
Nog måste den definitiva vinnaren ha läckts ut vid det här laget?

Den som sitter på info får jätte gärna PMa mig!

Allt gott.
2021-05-07, 16:27
Medlem
Citat:
Ja, Ludvig har rätt i sak och enligt regelboken gjorde han rätt men det förändrar inte att vi är många som inte gillar golare. Självklart är det inte rätt att fuska och jag tycker att det var helt rätt att de fick lämna. Fullt förståeligt. Dock så är Ludvig fortfarande en golare, hur man än vrider och vänder på det. Även fast han gjorde rätt enligt regelboken så gillar man ändå inte en golare. Det är något patetiskt över det hela.

Nej, det är inte rättvist att en fuskare vinner. Jag har inte sett någon påstå det heller. Ludvig verkar vara ganska falsk och lömsk, ja.

Jag tror inte att Ludvig hade golat om det inte vore för att Alex var inblandad. Hade det varit till exempel Tova-Sophia och Johanna så tror jag faktiskt inte att han hade sagt något. Det gör det hela ännu värre, att han troligtvis golade bara på grund av att han har något emot Alex och ville att just han skulle få lämna. Det var det viktigaste för honom. Han satt ju själv och sa tidigare (om jag inte minns helt fel) att det är viktigare för honom att Alex åker ut än att han själv kommer tillbaka in i Robinson. Patetiskt.

Det är inte patetiskt att ställa krav på produktionen att fusk ska bestraffas. Däremot är det rätt patetiskt att fuska och bara fuskare tycker det är fel att ”gola”.
2021-05-07, 16:27
Medlem
Citat:

Jo, det finns de som sagt det, men jag syftade inte på dig. Jag håller med, i många fall avskyr man dem som "golat", men det beror helt på vad det gäller. Och det skiljer sig väldigt mycket varifrån man kommer också, vad som betraktas som OK eller inte.

Litet märkligt är det som hänt på Gränslandet. Ludde hade redan förlorat och borde inte få vara med och tävla om att komma tillbaka den här veckan. Wilma var minst inblandad i fusket (hon var inte med i bilen och inte heller initiativtagare), men hon var ändå inblandad och sade ingenting, så rimligen borde även hon diskats. Jag tror att produktionen fick litet panik... Man hade en ensam deltagare. Svårt att göra dagliga avsnitt.

Dessutom häpnar jag fortfarande över varför de skulle ringa Alex fru. Borde inte Per eller Elias kunnat hitta någon nära vän att kontakta istället?
2021-05-07, 17:35
Medlem
Citat:
Jo, det finns de som sagt det, men jag syftade inte på dig. Jag håller med, i många fall avskyr man dem som "golat", men det beror helt på vad det gäller. Och det skiljer sig väldigt mycket varifrån man kommer också, vad som betraktas som OK eller inte.

Litet märkligt är det som hänt på Gränslandet. Ludde hade redan förlorat och borde inte få vara med och tävla om att komma tillbaka den här veckan. Wilma var minst inblandad i fusket (hon var inte med i bilen och inte heller initiativtagare), men hon var ändå inblandad och sade ingenting, så rimligen borde även hon diskats. Jag tror att produktionen fick litet panik... Man hade en ensam deltagare. Svårt att göra dagliga avsnitt.

Dessutom häpnar jag fortfarande över varför de skulle ringa Alex fru. Borde inte Per eller Elias kunnat hitta någon nära vän att kontakta istället?

Wilma och Ludvig hade nog pratat ihop sig. Sophia blev attackerad av Anders för sitt köp av shampo så de ville ha bort både Alex och Sophia direkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in