2021-05-07, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Bla bla bla. Jag fick en "ond ande" utdriven ur mig när jag var i tonåren. "Vik hädan satan" osv. Det var inte i katolska kyrkan och exorsism:-) utan en helt vanlig pastor i pingstkyrkan som kom hem till oss! Så absurt..........Jag var en tonåring med panikångest och fick en "ande" utdriven..........:-)))

Precist, Jesus själv säger att dessa som håller på med att driva ut onda andar, är i själva verket redskap för ondskan:

"På den dagen skall många säga till mig: ’Herre, herre, har vi inte... drivit ut demoner i ditt namn?’ Då skall jag säga dem som det är: ’Jag känner er inte. Försvinn härifrån, ni ondskans hantlangare!’" (Matteus 7:22-23 Bibel2000)

Jehovas vittnen håller inte på med sådant.
Citera
2021-05-07, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den-kristne
Kan du förklara på vilket sätt du "har fått nog av Jesus"?

Eller kan det vara så att det är falsk undervisning om Jesus som du egentligen är trött på?
På 70-talet satt jag ensam på min kammare och läste bibeln. Har läst hela fast det tror nog ingen på? men så var det. Jag var 17 år och hade inga vänner. Gick aldrig ut. Hade aldrig rökt eller druckit alkohol eller ens svurit....MEN jag bad ständigt om förlåtelse.......och det gjorde jag tills jag var 32 år och fick mitt första barn!!! Jag orkade inte mer och sa ...."MEN STRAFFA MIG DÅ" jag orkar inte mer..... och sedan har jag levt ett vanligt liv. Glad att han inte ÄN låtit sin straffdom drabba mig men det kommer väl snart? Det är 30 år sedan.
Citera
2021-05-07, 17:36
Medlem
Citat:
Bla bla bla. Jag fick en "ond ande" utdriven ur mig när jag var i tonåren. "Vik hädan satan" osv. Det var inte i katolska kyrkan och exorsism:-) utan en helt vanlig pastor i pingstkyrkan som kom hem till oss! Så absurt..........Jag var en tonåring med panikångest och fick en "ande" utdriven..........:-)))

"På den dagen skall många säga till mig: ’Herre, herre, har vi inte... drivit ut demoner i ditt namn?’ Då skall jag säga dem som det är: ’Jag känner er inte. Försvinn härifrån, ni ondskans hantlangare!’" (Matteus 7:22-23 Bibel2000)

Det här är också en av dessa fakta Sepiritz.
Citera
2021-05-07, 17:37
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
På 70-talet satt jag ensam på min kammare och läste bibeln. Har läst hela fast det tror nog ingen på? men så var det. Jag var 17 år och hade inga vänner. Gick aldrig ut. Hade aldrig rökt eller druckit alkohol eller ens svurit....MEN jag bad ständigt om förlåtelse.......och det gjorde jag tills jag var 32 år och fick mitt första barn!!! Jag orkade inte mer och sa ...."MEN STRAFFA MIG DÅ" jag orkar inte mer..... och sedan har jag levt ett vanligt liv. Glad att han inte ÄN låtit sin straffdom drabba mig men det kommer väl snart? Det är 30 år sedan.
Så det betyder att du var isolerad i femton år? Vad är detta för slags kristendom du talar om? Är det pingstvänner, verkligen?
Citera
2021-05-07, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp

Det här är också en av dessa fakta Sepiritz.
Jag har en bror som är baptistpastor. Har inte träffat honom på många år och det ändå fast vi bor så nära. Märkligt. Han vurmar för alla möjliga udda existenser efter vad jag förstått men jag är väl inte "udda" nog?. Jag älskar min lillebror och det har jag visat men han....."i Jesu namn" vet väl att jag är en "otrogen"?:-(
Citera
2021-05-07, 17:45
Medlem
Citat:
Så det betyder att du var isolerad i femton år? Vad är detta för slags kristendom du talar om? Är det pingstvänner, verkligen?
Ja det var på 70-talet! "Vår kyrka" var den där Stanley Sjöberg var pastor. Mina föräldrar jobbade som vaktmästare i den kyrkan. Vi BODDE där!
Citera
2021-05-07, 17:48
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
Ja det var på 70-talet! "Vår kyrka" var den där Stanley Sjöberg var pastor. Mina föräldrar jobbade som vaktmästare i den kyrkan. Vi BODDE där!
Jaha. Det var intressanta uppgifter samt beklagliga erfarenheter. Nåväl, det finns väl ingen orsak för dig att förkasta Jesus bara för att du upplevt avarter och osundheter i kristenheten?
Citera
2021-05-07, 17:52
Medlem
Citat:
Jaha. Det var intressanta uppgifter samt beklagliga erfarenheter. Nåväl, det finns väl ingen orsak för dig att förkasta Jesus bara för att du upplevt avarter och osundheter i kristenheten?

Menar du att driva ut demoner är en avart i kristenheten?
Citera
2021-05-07, 17:54
Medlem
Citat:
ALDRIG mer kommer jag stå på knä och be om förlåtelse för ngt jag inte gjort! Så mkt kan jag säga.
Citera
2021-05-07, 17:55
Medlem
Citat:
ALDRIG mer kommer jag stå på knä och be om förlåtelse för ngt jag inte gjort! Så mkt kan jag säga.

Det är sunt.
Citera
2021-05-07, 17:56
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
Nej, vem har påstått att du skulle göra det? Inte heller Jesus har påstått det.
Citera
2021-05-07, 18:00
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Menar du att driva ut demoner är en avart i kristenheten?
Jag ifrågasätter starkt dessa s k demonutdrivingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in