2021-05-07, 14:35
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
22% skatt på 300 000 ger 234 000 kvar i fickan. Dvs man räknar på vinstskatt...
Där ser man, hade för mig att det var 30%.
2021-05-07, 15:14
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Hittade den med en googling. Intervjua vittnen ska man väl aldrig göra??
Alltså vittnen mellan några i tvist.
Det kan ju sättas press på eller hotas.
Enda vittnena man kan intervjua publikt är väl de som sett typ gävlebocken brinna.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/hon-ar-ebba-buschs-vittne-i-husbraket-med-esbjorn-bolin/

Någon som har läst artikeln?

Har Brännvinström verkligen intervjuat vittnet eller spekulerar han bara och hänger ut vittnet så att trollen kan trakassera henne?
2021-05-07, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Ja, och då borde ju Ebba tagit prover direkt om det är så viktigt att vara noga.
Vilket hon inte gjorde = Fail!

Du menar sedan att Esbjörn ska betala för att risken att något blir ohanterbart
enbart för att hon är partiledare och blir mer granskad.
Det låter ju också som en partiledare som bryr sig...
Hon har inte gjort allt rätt.

HON får stå sitt kast att bli granskad, sen om det blir efter ett köp om hon skulle ta genvägar för att städa bort oljespill.
Eller som nu granskas att hon istället tar en genväg och låter Esbjörn "betala" extra.

Såja, fäll in taggarna
Menar bara att det inte är gratis att ta bort skrotbilar och skräp som en del glada tillrop varit i tråden.
En vanlig "dödlig" ointressant person som jag kanske skulle komma undan med lite fulstädning men det gör inte nån som heter Ebba.
2021-05-07, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6

Har Brännvinström verkligen intervjuat vittnet eller spekulerar han bara och hänger ut vittnet så att trollen kan trakassera henne?

Jag kan inte läsa den.
Ser bara ingressen.
Han har ju med ett uttalande av henne så han måste ju ha pratat med henne?

"Ebba Busch har ett trumfkort i fastighetsbråket.

Nyckelvittnet: Mari-Linn Stenlund, 40, som närvarade när KD-ledaren och pensionären Esbjörn Bolin undertecknade köpekontraktet inne i det omtvistade huset.

Nu kallar KD-ledaren både henne och en annan väninna för att vittna i den kommande rättsprocessen.

– Jag tror det blir förlikning, säger Mari-Linn Stenlund."
2021-05-07, 15:25
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Jag kan inte läsa den.
Ser bara ingressen.

Nyckelvittnet: Mari-Linn Stenlund, 40, som närvarade när KD-ledaren och pensionären Esbjörn Bolin undertecknade köpekontraktet inne i det omtvistade huset.

Nu kallar KD-ledaren både henne och en annan väninna för att vittna i den kommande rättsprocessen.

Jag tror det blir förlikning, säger Mari-Linn Stenlund."
Hade jag varit Ebba, hade jag stampat Esbjörn ned i marken, tycker att han burit sig för jävligt åt, men hon är nog snällare än vad jag är.
2021-05-07, 15:53
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Jag kan inte läsa den.
Ser bara ingressen.

– Jag tror det blir förlikning, säger Mari-Linn Stenlund."

Det är väl snarare en avsnoppning av Brännvinström och inte mycket till intervju .
2021-05-07, 15:54
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6

Verkar vara en "telefonare" i detta fall. Bruden var dum som som lät honom ställa frågor.
Hon borde nu insett att hon hamnar i skiten, sökmotorn på henne har redan slagit i taket sen artikeln kom ut. Då kan nog Ebba glömma den adressen som övernattare ett bra tag fram över....
Vittnet i fråga är egen företagare som förekommer flitigt på nätet.

Men vad jag minns namngavs aldrig hon vid namn som vittne, och aktbilaga 54 har raderats vad jag kan se. Minns att Kerstin skulle återkomma om vittnena vid "senare tillfälle".

Här är väl uppsåtet helt klart att Expressen vill skada, normal journalistik är att ange vittnet med fiktivt namn typ "Anna" vittnet i ärendet xx. Finns ingen journalistiskt försvar att namnge bruden här.
Senast redigerad av vittne-x 2021-05-07 kl. 16:00.
2021-05-07, 15:55
Medlem
Citat:
Såja, fäll in taggarna :)
Menar bara att det inte är gratis att ta bort skrotbilar och skräp som en del glada tillrop varit i tråden.
En vanlig "dödlig" ointressant person som jag kanske skulle komma undan med lite fulstädning men det gör inte nån som heter Ebba.
Så är det. Tänk vilka rubriker om hon inte röjer by the book. Sånt kostar tid och pengar.

Att en del ska ha så svårt att fatta att det helt enkelt var enklare att Ebba tog över ansvaret med röjning.
Var det inte så att från kontrakt till tillträde var det ca 1 månad?
Då är det svårt för vem som helst att hinna röja en smärre soptipp. Att då Ebba tar över det till en för de flesta rimlig kostnad är väl bra och bekvämt för gubben. Kostnaden är ju mindre i det stora hela. Vem vet, han kanske inte hade råd just då heller?

Om köparen gör det så måste även risker vara täckta. Sedan hur de kom fram till just den siffran kanske bara de vet? De verkar dessutom överens.
2021-05-07, 16:00
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Verkar vara en "telefonare" i detta fall. Bruden var dum som som lät honom ställa frågor.
Hon borde nu insett att hon hamnar i skiten, sökmotorn på henne har slagit i taket sen artikeln kom ut.
Då kan Ebba glömma den adressen som övernattare ett bra tag fram över....
Vittnet i fråga är egen företagare som förekommer flitigt på nätet.

Men vad jag minns namngavs aldrig hon vid namn som vittne, och aktbilaga 54 har raderats vad jag kan se. Minns att Kerstin skulle återkomma om vittnena vid "senare tillfälle".

Känns ju lite tråkigt om inte bara EB utan även vittnet måste ha livvakter efter att ha pekats ut i Expressen.
2021-05-07, 16:04
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Så är det. Tänk vilka rubriker om hon inte röjer by the book. Sånt kostar tid och pengar.

Att en del ska ha så svårt att fatta att det helt enkelt var enklare att Ebba tog över ansvaret med röjning.
Var det inte så att från kontrakt till tillträde var det ca 1 månad?
Då är det svårt för vem som helst att hinna röja en smärre soptipp. Att då Ebba tar över det till en för de flesta rimlig kostnad är väl bra och bekvämt för gubben. Kostnaden är ju mindre i det stora hela. Vem vet, han kanske inte hade råd just då heller?

Om köparen gör det så måste även risker vara täckta. Sedan hur de kom fram till just den siffran kanske bara de vet? De verkar dessutom överens.

Flyttstädning och sanering är inte avdragsgillt vilket Esb säkert har räknat ut vilket gör att det för hans skull är bättre att låta köparen stå för kostnaden.
2021-05-07, 16:14
Medlem
Kristdemokraten,juden och Dagen medarbetaren Eli Göndör gripen för sexköp ,igen.Man kan ju undra om han kamperat med pedofilen Binninge eller sexköparen Tommy Dahlman?Kristdemokraterna tycks svämma över av skabb . Rensa ut skitarna!
Det gynnar inte partiet! Ut med alla jävla sexköpare,våldtäktsmän och pedofilvurmare ur KD,NU!!
https://www.dagen.se/dokument/2017/04/07/eli-gondor-kristdemokraterna-kunde-driva-fragan-om-halal-slakt/
2021-05-07, 16:17
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
22% skatt på 300 000 ger 234 000 kvar i fickan. Dvs man räknar på vinstskatt...

Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Där ser man, hade för mig att det var 30%.

27% är skatten vid försäljning av bostad man inte själv är bosatt på.

Aj då!
Sålde han BR i Västerås innan årsskiftet?
Skatte skulle in för det också, om det stämmer som Esbjörn själv sa till Barry i December.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in