Citat:
Ursprungligen postat av
Gizur
Stort tack! Bra jobbat.
Första reflektionen: vilket kap till pojkvän som Sanna Drysén skaffat..
Förstår dock inte hur han ska kunna beviljas skuldsanering när han har ett utvisningsbeslut, han ska ju då inte förväntas vara kvar i landet. Kronofogden avslog ansökan, kan du se deras motivering?
Dessutom uppges att hans uppehållstillstånd ska vara indraget, vilket inte ger honom rätt att studera på komvux. utan uppehållstillstånd. Dessutom, vad är då planen med att läsa upp betyg om han sedan inte har rätt att arbeta här?
Ansökan ska enligt överklagan ha avslagits av Kronofogdemyndigheten med hänvisning till att Raad lever på allmosor från släktingar och vänner och att det därför finns stor risk att nya skulder uppstår, att det saknas en tydlig brytpunkt i Raads skuldsättning samt att det finns tvistiga fordringar som inte kan ingå i en skuldsanering.
Enligt Betti kompletterar Raad just nu sina grundskolebetyg och planerar för ett fortsatt liv i Sverige.
"Jag tror att Raads utvisningsbeslut kommer att upphävas inom ett till två år. Hans anställningsbarhet betraktar jag som god, han har fina arbetsmeriter och gott om mycket goda vitsord."
Betti uppger vidare att så länge Raad lever på försörjningsstöd
"är jag och vår familj beredda att månatligen betala utifrån en betalningsplan för Raads skulder efter en skuldsanering."
Sannas familj betalar också kostnaden för Raads umgängesresor (minderårigt barn lever i Gävle).
På Förvaltningsrätten i Falun ska det för övrigt dessutom finnas ett mål som gäller överklagan av underhållsskuld.
Stockholms TR Ä 2701-21