2021-05-07, 14:44
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Han hör inte heller hemma i Irak, eftersom han har faktiskt shiamuslimska rötter i södra Irak och dessa skulle avrätta denna förrädare om de får syn på honom. Han är inte "en produkt av Sverige" som du vill få det till. Han och hans farsa lämnade shiism och anammade salafism i Saudiarabien under tiden i ett flyktingläger. De fick miljoner av rika saudiska och qatariska affärsmän för att sprida salafism och rekrytera terrorister till de länder där salafister är i krig med regeringen.
De hör hemma i Saudiarabien, Qatar eller nåt annat salafistiskt sunnitiskt land.

Att Saudiarabien skulle ha några flyktingläger håller jag som osannolikt. Saudiarabien tar väl inte emot några flyktingar överhuvudtaget? Det hela låter som en lögn som bara det svenska Migrationsverket skulle kunna gå på.
Citera
2021-05-07, 14:47
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
SvT och S R var en gråsosse-institution fram till och med Palme. På 90-talet påbörjade tillströmningen av vänsternissar, miljönissor och migrantkramare.
På den vägen är det med den skillnad att nissarna/nissorna stärkt sin ställning i Huset och gjort det ointagligt för andra "värdegrunder".

Ta bara Eko-chefens vägran att plocka bort vänsterpropagandistens vilseledande reportage från P1 om terroristen.
Han kunde sträcka sig till en obs-flik som säger att programmet har väckt debatt.

Detta är det riktigt obehagliga, chefer inom public service är så förblindade av sina åsikter att de inte klarar av att ha en neutral journalistisk hållning.
Citera
2021-05-07, 14:47
Medlem
barndomens avatar
Så fick hon stock eller inte? Kan ju inte stämma att de bara var "vänner". Feminister älskar ju islamister. Finns flera videos som diskuterar detta fenomen. Väldigt intressant.
Citera
2021-05-07, 14:56
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuckerTarlson
Vad snackar du om, public service har varit vänster sedan tidernas begynnelse och det kommer fortsätta vara så tills man lägger ned skiten. Public service är en vänsteridé och drar därmed per automatik till sig vänstermänniskor.
Eftersom jag var med på 1970-talet så kan jag bara tipsa om att 70-talets tidningar i det mesta fylldes av texter från 30-50-åriga män som kunde vara hårda både på sprit och annat. Men de hade integritet och bodde garanterat inte ihop med en säkerhetsriskt. Deras fruar hette Ulla och Birgitta.
Citera
2021-05-07, 15:24
Medlem
Holdingbreaths avatar
Aftonbladet argumenterade starkt för Raad.

Två länkar värda en snabb läsning.

Länk till Lena Mellin https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/ddRlv1/utvisningen-ar-en-skandal
Länk till Aagård https://www.aftonbladet.se/kultur/a/AdBQ5E/de-offras-for-att-skydda-sapo.
Citera
2021-05-07, 15:31
Medlem
Mer kritik från tidigare medarbetare på Ekot:

Citat:
Kritiken mot Sveriges Radio växer efter avslöjandet om att en tidigare reporter har en relation med en man som bedömts utgöra ett hot mot rikets säkerhet.

Kvinnan har skrivit flera artiklar om mannen som fortfarande är publicerade på Ekots hemsida.

– Så länge de gör det så framstår ju Ekot som hans privata propagandakanal, säger en tidigare medarbetare.
---
En tidigare medarbetare på Ekot, som vill vara anonym, säger att det är djupt problematiskt att Ekot inte tidigare gått ut med anledningen till varför reportern sade upp sig.

– Det som har hänt är djupt allvarligt och jag tycker att de ansvariga cheferna har gjort ett riktigt stort felsteg här. De borde direkt ha informerat sina anställda om omständigheterna, istället för att hålla det för sig själva.

– Detta har nu fått enorma följder, både för medarbetarnas säkerhet och Ekots trovärdighet. De som jobbar på Ekot har byggt sina karriärer på att vara konsekvensneutrala och opartiska och det är de som får lida nu.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/86gWy1/journalist-kritik-mot-sr-cheferna-ett-riktigt-stort-felsteg
Citera
2021-05-07, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Stort tack! Bra jobbat.
Första reflektionen: vilket kap till pojkvän som Sanna Drysén skaffat..

Förstår dock inte hur han ska kunna beviljas skuldsanering när han har ett utvisningsbeslut, han ska ju då inte förväntas vara kvar i landet. Kronofogden avslog ansökan, kan du se deras motivering?

Dessutom uppges att hans uppehållstillstånd ska vara indraget, vilket inte ger honom rätt att studera på komvux. utan uppehållstillstånd. Dessutom, vad är då planen med att läsa upp betyg om han sedan inte har rätt att arbeta här?

Ansökan ska enligt överklagan ha avslagits av Kronofogdemyndigheten med hänvisning till att Raad lever på allmosor från släktingar och vänner och att det därför finns stor risk att nya skulder uppstår, att det saknas en tydlig brytpunkt i Raads skuldsättning samt att det finns tvistiga fordringar som inte kan ingå i en skuldsanering.

Enligt Betti kompletterar Raad just nu sina grundskolebetyg och planerar för ett fortsatt liv i Sverige.

"Jag tror att Raads utvisningsbeslut kommer att upphävas inom ett till två år. Hans anställningsbarhet betraktar jag som god, han har fina arbetsmeriter och gott om mycket goda vitsord."

Betti uppger vidare att så länge Raad lever på försörjningsstöd "är jag och vår familj beredda att månatligen betala utifrån en betalningsplan för Raads skulder efter en skuldsanering."

Sannas familj betalar också kostnaden för Raads umgängesresor (minderårigt barn lever i Gävle).

På Förvaltningsrätten i Falun ska det för övrigt dessutom finnas ett mål som gäller överklagan av underhållsskuld.

Stockholms TR Ä 2701-21
Citera
2021-05-07, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur

Angående sista meningen; i skuldsaneringsärendet uppges att Raad har fordonsrelaterade skulder från 2012, 2013, 2017 respektive 2018. (Om nu detta kan ha någon koppling till målen i ditt inlägg.)
Senast redigerad av Afghan-skodare 2021-05-07 kl. 15:51.
Citera
2021-05-07, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonn

Tack för ett intressant inlägg!

Citat:
Ursprungligen postat av DetektivBlomkvist
Jag har jobbat med personer i familjen Raads umgänge, därför kan jag säga att jag vet. Sanna däremot vet inte hur dessa människor fungerar.
Citat:
Ursprungligen postat av DetektivBlomkvist
Låt er inte luras av hans sidor utåt. Han är mycket radikal. Mycket.

Kan du berätta mer?
Citera
2021-05-07, 16:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Att Saudiarabien skulle ha några flyktingläger håller jag som osannolikt. Saudiarabien tar väl inte emot några flyktingar överhuvudtaget? Det hela låter som en lögn som bara det svenska Migrationsverket skulle kunna gå på.

Klart de inte har. Men de sprider ju salafism i läger världen över och finansierar också moskébyggen i t.ex Sverige. Sådana där sådana här islamister fritt kan sprida sin dynga. Saudiarabien tar ju emot noll flyktningar, för de vill ha att Sverige t.ex ska "tvingas" göra det så att islam sprider sig.
Citera
2021-05-07, 16:22
Medlem
Disbeliefs avatar
Alltså fatta hur mycket det måste brinna i hjärnan hos dessa individer i den familjen.
Tänk att man kämpar för godheten och "alla människors lika värde" så till den milda grad att godhetsapostleriet innebär att du stödjer din dotter till att bli ihop med en jihadistisk våldsbejakande islamist som vill slakta din egen ras, samtidigt som man försöker rentvå honom genom hjärntvätt av den hederliga befolkningen i landet ur megafon på statlig radio.

Samt skriver brev till statsministern att han är så oskuldsfull och allting, samt engagerar sig rättsligt. Samt skenskriver honom på en lägenhet och på det betalar av en del av hans skulder.

Nej, nu blir det för mycket för mig.
Senast redigerad av Disbelief 2021-05-07 kl. 17:15.
Citera
2021-05-07, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afghan-skodare
Tack för ett intressant inlägg!

Kan du berätta mer?
Du verkar veta lika mycket själv. Kollade vad du postat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in