Citat:
Ursprungligen postat av
eoku
Frågan är varför han är misstänkt terrorist. Vad har han gjort mer än det som du nämner?
Raad Al Duhan hotar Stefan Löfven och Sverige på Facebook under sommaren 2014 när ISIS chockade världen genom att ta över staden Mosul:
Citat:
”Vi muslimer har kraften och viljan inom oss, vi har lärt oss att med rätt tro och tålamod kommer allt att lösa sig … Din dag och Israels dag kommer där vi ser hur ni och era barn få smaka på samma sak som folket i Palestina, Irak, Syrien, Burma, Centrala Afrika och många många andra länder får gå igenom”
Svar till en Facebook-kommentar
Citat:
”Haha … den rättvisa du snackar om och den fredliga handlingen är inte till någon lösning längre… Sedan snackar jag om politikerna som står vid mördarens sida. Våld stoppar våld många ggr lura inte dig själv! … Kärlek och mer kärlek i så fall ska inte ens självförsvar finnas och om den ska finnas så tappar den smaken i mina ögon om inte den är öga för öga och tand för tand
Raad om Al Qaida och Muslimska Brödraskapet:
Citat:
”Nu är al Qaida khawarij mashallah! Bror enligt USA är mursi, osama, hamas, al qaida alla khawarij. Enligt mig alla är bröder de är så synd att man inte kan vara ärlig mot sig själv! 10Av10 jag ska berätta sanningen för dig! Så länge vi inte är enade så finns det ingen seger.”
https://blogg.vk.se/janhagglund/2019/12/21/grat-inga-tarar-for-raad-al-duhan-lat-mig-paminna-om-hans-dodshot-och-hans-sympati-for-usama-bin-lad en/
Det här är inte en person som hör hemma i Sverige.
Han hör inte heller hemma i Irak, eftersom han har faktiskt shiamuslimska rötter i södra Irak och dessa skulle avrätta denna förrädare om de får syn på honom. Han är inte "en produkt av Sverige" som du vill få det till. Han och hans farsa lämnade shiism och anammade salafism i Saudiarabien under tiden i ett flyktingläger. De fick miljoner av rika saudiska och qatariska affärsmän för att sprida salafism och rekrytera terrorister till de länder där salafister är i krig med regeringen.
De hör hemma i Saudiarabien, Qatar eller nåt annat salafistiskt sunnitiskt land.