Citat:
Sitat fra denne NRK-artikkelen:
"Tom Hagen ringte til konas mobiltelefon da han kom hjem.
Han stod da inne på kontoret og ringte fra en fasttelefon.
Hagen har forklart at han ikke hørte mobiltelefonen hennes."
Han sier altså han har vært i huset. Noe politiet da kanskje ikke tror på?
Det skulle uansett være lett å finne ut om han ringte fra hustelefonen eller ikke.
Forøvrig - se videoklippet i saken over, og hør det TH selv sier om hjemkomsten.
Det er spesielt én setning jeg finner merkelig. Gjett hvilken!
I den grad denne helsikes plankebiten har noe med saken å gjøre, tenker jeg at den
a) kan ha vært praktisk for å holde en dør åpen, kanskje fordi man hadde noe man
trengte begge hender og mer til for å få ut døra (og inn i en bil?)
b) kan også ha blitt lagt der av GM som et overtydelig signal til evt. ankommende medhjelper (TH eller andre?) på at "kysten er klar" - hvis noen som var i huset for å rigge skulle kommunisere med noen
utenfor, kunne de selvsagt ikke brukt noe som var digitalt sporbart
c) plantet som falskt spor (kanskje for å lede oppmerksomheten vekk fra noe annet?)
d) bakhonet havnet der tilfeldig, unger har slengt det fra seg eller noe slikt
Uansett hva som er tilfelle, tror jeg ikke bakhonet er det politiet har brukt mest tid på.
Det kan være noe i THs forklaring de har festet seg ved.
"Tom Hagen ringte til konas mobiltelefon da han kom hjem.
Han stod da inne på kontoret og ringte fra en fasttelefon.
Hagen har forklart at han ikke hørte mobiltelefonen hennes."
Han sier altså han har vært i huset. Noe politiet da kanskje ikke tror på?
Det skulle uansett være lett å finne ut om han ringte fra hustelefonen eller ikke.
Forøvrig - se videoklippet i saken over, og hør det TH selv sier om hjemkomsten.
Det er spesielt én setning jeg finner merkelig. Gjett hvilken!
I den grad denne helsikes plankebiten har noe med saken å gjøre, tenker jeg at den
a) kan ha vært praktisk for å holde en dør åpen, kanskje fordi man hadde noe man
trengte begge hender og mer til for å få ut døra (og inn i en bil?)
b) kan også ha blitt lagt der av GM som et overtydelig signal til evt. ankommende medhjelper (TH eller andre?) på at "kysten er klar" - hvis noen som var i huset for å rigge skulle kommunisere med noen
utenfor, kunne de selvsagt ikke brukt noe som var digitalt sporbart
c) plantet som falskt spor (kanskje for å lede oppmerksomheten vekk fra noe annet?)
d) bakhonet havnet der tilfeldig, unger har slengt det fra seg eller noe slikt
Uansett hva som er tilfelle, tror jeg ikke bakhonet er det politiet har brukt mest tid på.
Det kan være noe i THs forklaring de har festet seg ved.
"At telefonen liksom var tatt"