Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Aha, så befälhavaren har egen immunitet plus en extraröst? Det hade jag inte koll på. Ja, då får team J&W ännu mer makt om William vinner mot Joanna. Och tvärtom, ifall Joanna vinner. Utfallet i den kampen kommer antagligen avgöra Dennis vara eller icke vara. Vinst William = en Nord o en Syd ryker antagligen Andreas o Dennis. Vinst Joanna = två Nord ryker, garanterat Andreas o Johanna.
Edit: Eller - kan lag Syd o Nord vara så sluga att de går ihop bakom team J&Ws rygg och lägger ihop tillräckligt med röster för att rösta ut Jokkmokk? Han har ingen immunitet. Lag Nord kan vara villiga att göra gemensam sak med lag Syd för att försvaga William, som är allas största hot, genom att rösta ut hans enda egentliga bundsförvant.
Exakt, så vinner joanna mot William är hon immun. William är oavsett immun om han förlorar duellen efftersom han vann robinson tävlingen. Så William sitter säkert men han vill nog gärna vinna ändå, mer mat plus en extra röst som befälhavare. Jag håller på Joanna i duellen för jag litar inte riktigt på att William är med på att rösta hem två från nord.
Jokkmokk tveksamt om han vill lägga en röst på Johanna för när han var i lag nord så trivdes han väldigt bra med henne, även med Andreas. Det kanske har förändrats jag vet inte. Så det känns osäkert. Jokkmokk kommer rösta så som William gör, för att dom är "utmanarna". Dom har sin lilla pakt som inte märks av.
Nej tror verkligen inte syd och nord går ihop och röstar ut jokkmokk. Dels så ska två åka ut så det tror jag inte syd är med på för det är risk de blir lurade. Sedan så hatar Andreas och Olivia varandra. De kan inte ens ha en diskussion. Samma sak med Johanna och joanna de drar verkligen inte heller jämnt. För även om syd lägger röster på jokkmokk. Vem ska dom lägga resten av rösterna på? Syd kan inte lägga alla röster på jokkmokk utan de måste dela upp rösterna på två personer just för att två st ska ju röstas ut i nästa öråd.
De kan liksom inte lägga alla ägg i en korg. Utan måste rösta taktiskt i syd för att garantera så gott det går att två nordare åker ut. De tjänar ingrt heller på att rösta på jokkmokk och en ur nord. Detta eftersom alla tre nordare redan har en röst på sig. Så det finns ingen anledning att slösa röster på jokkmokk. Syd kommer att dela upp sina röster på Andreas och johanna. Anki år inte ens med i ekvationen då hon är ett mindre hot plus mindre störande.
Syd har 8 röster om man räknar med William och jokkmokk.
Andreas + 1 röst på sig (förlorad tävling)
Joahnna +1 röst på sig (förlorad tävling)
Läggs det 4 röster vardera utav de 8 på både Andreas och Johanna så ryker båda. Förutsatt att syd har snackat ihop sig med både William och jokkmokk och de fullföljer planen. Så vill de ha ut bara nordare så är det väldigt enkelt.