2021-05-06, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Gissar på Fried Rice.

haha good one.

Skulle det sedan visa sig att Pulitzers patenterade algoritmer hittar ett enda röstkort med fettspår efter kinesisk biff med sötsur sås, så förtjänar han en medalj.

Då har hela denna excercis visat sig vara nödvändig för att bekämpa röstfusket
2021-05-06, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Håller med, DJT fick 60 miljoner 2016 och sen ökar han till 70? Misstänkt valfusk som Nixter säger. Och även Scrollock tycker att 70 var väldigt mycket.

Stop The Valfusket

Mike Pensé

Ja tycker väl jag också, är ju knappast så att det är bara demokraterna som fuskar, historiskt tror jag nog republikanerna har varit snäppet värre.
2021-05-06, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Att mäta popularitet i rent antal röster är så dumt så det finns inga ord för det.

Det höga valdeltagandet har ju diskuterats massvis så jag vet inte var du får det ifrån. Slutsatsen som de flesta dragit är att Trump har varit en väldigt polariserande president. Det finns en hel del människor som älskar honom men ännu fler som fullständigt hatar honom. Förra årets val framställdes ju som extremt viktigt av i princip hela landet, att framtiden stod på spel. Inte konstigt att många röstar då.

Det är ju det argumentet man hör men vet inte riktigt om jag köper det.
Visst tv och kändisar gör gällande att det skulle vara så, men bryr sig verkligen medelamerikanen
2021-05-06, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magaretards
haha good one.

Skulle det sedan visa sig att Pulitzers patenterade algoritmer hittar ett enda röstkort med fettspår efter kinesisk biff med sötsur sås, så förtjänar han en medalj.

Då har hela denna excercis visat sig vara nödvändig för att bekämpa röstfusket

Du tänker med andra ord, att absolut ingen av de 2,1 miljoner väljarna, innan de avgav sin röst, hade tagit sig en liten tur ner till China Town-distriktet i Maricopa County, för en biff med sötsur sås. För om så, blir det knepigt att bevisa om biffen var tillagad i Kina eller i Arizona.
Senast redigerad av Master.Palm 2021-05-06 kl. 21:27.
2021-05-06, 21:54
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magaretards
Jag är varken från eller till. Så jag följer knappt denna utveckling, annat än att skumma igenom denna tråd
Dels så förstår jag inte vad "valfusk" defineras som enligt Cyber Ninjas.
Men jag är även skeptisk till att deras patenterade teknik verkligen kan leverera som utlovat.

Till sist undrar jag hur klokt det är att ge ett privatföretag ifrån florida tillgång till 2 milj. Arizonaröstpapper utan att ha backups eller custody chains med loggar som talar om exakt vem som håller i vad?

jag förmodar att lagen om valhemligheter även gäller i USA ?

Du vet att alla audits utförs av privata företag i USA, myndigheten i USA, EAC lejer ut sina audits på två privata bolag, du finner detaljer i mina inlägg för ca 1 månad sedan. Ett av bolagen har en person som jobbat på Dominion i 10-år. Ingen audit som de genomfört har tittat på äktheten i röstsedeln, eller hur maskinerna hanterat denna (läs hamnat i slaskfilen). Skillnaden nu är att denna audit ser på hela processen, från röstsedeln, till maskinen, till hur man sparat ned rösterna till att man åter tittar på röstsedeln.

Auditen i Maricopa är den nya Gold Standard för Audits. Man kommer runt om i västvärlden inte kunna genomföra en trovärdig audit om inte metodiken kan jämföras med det man nu genomför i Arizona. Med litet tur kommer röstfusk bli svårare att genomföra. Folk (vissa) har öppnat ögonen!

Här i tråden har du nu ett större antal vänstermänniskor som bara grötar ned tråden med flams, detta då de vet att de inte har några goda argument. Vi väntar nog alla på avslöjanden som kommer gå till historien. Det ser just nu att komma från följande tre städer och stater:

1. Maricopa, AZ.
2. Anterim, MI.
3. Wyndham, NH.

Men totalt är det idag 12-13 stater som ligger i startgroparna att starta Audits efter Arizona.
Senast redigerad av Nixter 2021-05-06 kl. 21:57.
2021-05-06, 22:02
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Auditen i Maricopa är den nya Gold Standard för Audits. Man kommer runt om i västvärlden inte kunna genomföra en trovärdig audit om inte metodiken kan jämföras med det man nu genomför i Arizona.

Beskriv hur den skiljer sig från DOJ:s HJÄLP mall för poliser!

Senast redigerad av 0rganet 2021-05-06 kl. 22:09.
2021-05-06, 22:08
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Off T men ändå kanske inte, när det där sista ynka mandated som flippade mellan SD och C i svenska valet, och som faktiskt avgjorde att det blev Löfven med stöd av C som satt kvar, så visades inslag från kontrollräknandet på Länsstyrelser runtom i landet. Alla vi som haft med Länsstyrelser att göra vet ju att de är fyllda med vänsterfolk och kvinnor, och det framgick med all önskvärd tydlighet av inslagen som visades. det är klart att de flesta nog är hederliga men jag har svår att se att en dåligt ifylld röstsedel för SD räknades som giltig i samma utsträckning som motsvarande för C.

De tidigare audits som gjorts efter USA-valet har nog belastats av samma bias

https://www.svd.se/varje-rost-raknas--en-gang-till

Detta är i sig inte off topic. Även svenska val kommer framåt ta hänsyn till det som nu händer i USA.

Många (många) människor undrade varför SD gick från 21-22% i undersökningar till 17% i valet. Det blir än mer intressant om man nyttjar de matematiska och mycket välgrundade metoder för att hitta fusk som alltid nyttjas av amerikanska myndigheter sedan 50-60 talet (bla Benfords lag) Då ser man kraftig indikation för röstfusk i senaste svenska valet.

Vinnare enligt Benfords lag:
S och L

Förlorare enligt Benfords lag:
M och SD
Senast redigerad av Nixter 2021-05-06 kl. 22:15.
2021-05-06, 22:14
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Beskriv hur den skiljer sig från DOJ:s mall för poliser!

Vi säger väl att du får komma tillbaka den Fredag man lanserat Maricopa informationen.

Förstår att din förmåga till slutledning är begränsad men att du inte förstår att om Maricopa påvisar fusk som påstås inte existerat av EAC (och de bolag som genomför audits åt dom) men som nu kommer uppvisas över stora delar eller hela USA och att det därmed valts en President på felaktigt angivna valresultatet (fraud) så är detta sannolikt en av de största skandaler i historien och kommer få implikationer på alla val och nationer, inklusive audits framåt.
2021-05-06, 22:15
Medlem
siisters avatar
Citat:
Detta är i sig inte off topic. Det är nämligen så att många (många) människor undrade varför SD gick från 21-22% till 17% i valet. Det blir än mer intressant om man nyttjar de matematiska och mycket välgrundade metoder för att hitta fusk som alltid nyttjas av amerikanska myndigheter sedan 50-60 talet (bla Benfords lag) Då ser man kraftig indikation för röstfusk i senaste svenska valet.

Vinnare enligt Benfords lag:
S och L

Förlorare enligt Benfords lag:
M och SD

Nej, Benfords lag fungerar inte här. Vilket alla som följt med i diskussionen vet
2021-05-06, 22:21
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Nej, Benfords lag fungerar inte här. Vilket alla som följt med i diskussionen vet

Härligt.
Benfords lag är liksom inget du kan påstå har variation över landsgränser.

Berätta för en som då inte följt med din vänsterhjärna vad som gör att Benfords inte kan appliceras och om man ändå gör det i vilken statistik som helst eller ett av en händelse ett svenskt val vad som är felaktigt..

Är idel öra.
2021-05-06, 22:23
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Vi säger väl att du får komma tillbaka den Fredag man lanserat Maricopa informationen.

Förstår att din förmåga till slutledning är begränsad men att du inte förstår att om Maricopa påvisar fusk som påstås inte existerat av EAC (och de bolag som genomför audits åt dom) men som nu kommer uppvisas över stora delar eller hela USA och att det därmed valts en President på felaktigt angivna valresultatet (fraud) så är detta sannolikt en av de största skandaler i historien och kommer få implikationer på alla val och nationer, inklusive audits framåt.

Så den skiljer sig inte och är en kopia som ses "lite" pinsamt.

"men som nu kommer uppvisas"

Oj kristallkulan jobbar hårt hos dig som ÄR för att skapa en diktatur i USA.

2021-05-06, 22:23
Medlem
Nixters avatar
Följ Maricopa Audit live

http://www.azaudit.org

Team Yellow, Kamera 5 har kört riktigt hårt idag!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in