Citat:
Ursprungligen postat av
Bankkonsulten
Känns konstigt att efter all SDs mediaexponering så minskar de. Men vi får se om det bara är Novus eller en trend.
Samtidigt ökar ju blocket SD, M och KD vilket i alla fall visar på att väljarna inte skräms bort av stramare invandringspolitik, snarare tvärt om. Däremot ser det ut som att SD läcker väljare till KD och M när sammarbetet blir allt konkretare. Jag gissar att det är "gamla moderater" som går tillbaka när de känner att sannolikheten ökar för att de får striktare invandring igen.
Lyckas M, KD och SD ta makten spelar det för mig mindre roll om SD får 16 eller 23% av rösterna. Däremot är det såklart väldigt positivt ju större SD blir för det ökar chansen för att kulturmarxismen spolas över bord och invandringen blir negativ och inte bara strypt.
Garanterat ett resultat, eller snarare stiltje i opinionen, pga sossarnas nazistanklagelser mot allt som rör sig. De skulle självklart inte hålla på såhär om de visste att inte kommer ge någon som helst effekt. Majoriteten av svenskar är fortfarande på allvarligare eller lindrigare grad någon form av PK-skadad. Det är bara att gå utanför dörren så inser man det ganska snabbt. Vi hoppas ju alltid på förbättring men jag tror fortfarande den här regeringen är favorit till att vinna valet.
Skampålen har alltid fungerat. Man ska skämmas för sina åsikter och alltid bry sig om vad PK-mobben säger. Det är bara att titta på hur oppositionen agerar, de är inte opposition på riktigt. Hade de vart det på riktigt så hade det brunnit av ilska i SVT-huset, Aftonbladet, SR, regeringen, Annie Lööf osv. De hade varit så förbannade att Löfven svingar en näve mot Åkesson eller nåt. Men det gör de inte. De är skickliga på att kontrollera oppositionen. Folk ska bindas fast vid skampålen.