2021-05-05, 21:56
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whateverx111
SD mer än dubblade sitt väljarstöd varje val sen 2002, förutom valet 2018 och nu ska vi tro att trots de hundratusental problem som skapats, tiotusental brott som misshandel och våldtäkter så har SD bara ökat 1-2%?
Om du tror på det så är det du som är extremt naiv. Jag vägrar tro att svenska folket är såpass masochistiska. Tror du att en familj vars barn blir våldtaget av ett gäng undermänniskor från MENA, fortsätter att vara för en generös invandringspolitik? Att deras vänner, släkt och bekanta inte också ändrar uppfattning?
Finns flera förklaringar.
Svensson är politiskt efterbliven (oförmöga att tänka i två steg och förstå orsak och verkan trots enorm uppenbarhet).
Svensson följer endast MSM (allt är jättebra och SD är nazister).
Svensson tror på M och KDs svängning.
Svensson tror på S att de strypt migrationen till EUs miniminivå (S har sagt det tusen ggr sedan 2015).
Svenssons självbild tål inte att gå över till den mörka sidan.
Svensson ser ingen anledning att gå över till SD då SD legitimerat M i flera år nu så de tror de får SDs politik med en röst på M.
Lets dance, mello och bonde söker fru är trots allt viktigare än allt annat.
2021-05-05, 22:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whateverx111
SD mer än dubblade sitt väljarstöd varje val sen 2002, förutom valet 2018 och nu ska vi tro att trots de hundratusental problem som skapats, tiotusental brott som misshandel och våldtäkter så har SD bara ökat 1-2%?
Om du tror på det så är det du som är extremt naiv. Jag vägrar tro att svenska folket är såpass masochistiska. Tror du att en familj vars barn blir våldtaget av ett gäng undermänniskor från MENA, fortsätter att vara för en generös invandringspolitik? Att deras vänner, släkt och bekanta inte också ändrar uppfattning?

De är ju invandringskritiska, men de är så pass korkade att de tror att fler partier än SD insett det och antingen ska begränsa eller att de t.o.m. redan har gjort det i S fall. Löfven fortsätter ju att framhärda att S stoppat invandringen och hans väljare tror honom. Skulle väljarna inse att endast SD är invandringskritiskt så skulle SD kunna bli ett 35 %-parti.
2021-05-06, 07:30
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Men vart ska de då gå?
Lär bero på om den teoretiska mandatperioden med det teoretiska "konservativa blocket" klarar av att strypa ned på vansinnigheterna och omprioritera pengarna till folket i sådan omfattning att de verkligen märker en markant skillnad.
Varför ska pensionärer som fått 1500:- mer i månaden så de har råd att hämta ut sin medicin rösta S igen för? Eller att den regeringen ser till att på riktigt strypa inflödet från tredje världen, skicka hem de som är här olagligt och låsa in de kriminella så man har rejält med positiv statistik både ekonomiskt och kriminalitetmässigt att visa upp genom PS.
Min fetning.

Tyvärr en massa värdelösa människor, en del med värdelösa "hitta-på-utbildningar", som vackert får ställa sig till arbetsmarknadens förfogande.

Jag har en liten önskedröm och den handlar om att den nuvarande oppositionen gör en inventering vad det gäller alla, då menar jag ALLA, former av bidrag, subventioner, finansieringar, m.m. som har sitt ursprung ur hårt arbetande människors betalda skatter (löntagare som företagare).
2021-05-06, 07:46
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Finns flera förklaringar.
Svensson är politiskt efterbliven (oförmöga att tänka i två steg och förstå orsak och verkan trots enorm uppenbarhet).
Svensson följer endast MSM (allt är jättebra och SD är nazister).
Svensson tror på M och KDs svängning.
Svensson tror på S att de strypt migrationen till EUs miniminivå (S har sagt det tusen ggr sedan 2015).
Svenssons självbild tål inte att gå över till den mörka sidan.
Svensson ser ingen anledning att gå över till SD då SD legitimerat M i flera år nu så de tror de får SDs politik med en röst på M.
Lets dance, mello och bonde söker fru är trots allt viktigare än allt annat.
Som jag redan noterade, det riktigt stora problemet är den pågående "omfördelningen" av hårt arbetande människors inbetalda skatter.
Sossarna fullkomligt pumpar in pengar i massmedia, kultur och allehanda projekt. Och den gyllene röda tråden är den rätta "värdegrunden".

I.o.m. detta så har S erhållit en armada med lojala "influensers" som av ren självbevarelsedrift propagerar för att det nuvarande S-märkta samhällsbygget är en enorm framgång! Det är samma människor som blundar för obekväm brottsstatistik, som blunder för problemen som uppstått p.g.a. massimporten av män med synnerligen vidriga och kvinnofientliga klantraditioner, o.s.v.
Jag skriver "av ren självbevarelsedrift" då "till arbetsmarknadens förfogande" lurar runt hörnet vid ett maktskifte.

Av det skälet så tror jag att det är väldigt viktigt att hela "finansieringsdjungeln" inventeras och rapporteras till väljarna väl innan valet.
Senast redigerad av Utflyttad 2021-05-06 kl. 08:00. Anledning: tillägg
2021-05-06, 07:55
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Någon som har märkt hur mycket man ökat propagandan mot SD i media? Hultqvist säger att SD inte är något arbetarparti medan Aftonbladet går ut med att en SD politikern Jörgen är en rasist men han utreddes inte av partiet osv.

Desperationen syns tydligt. Alla pratar om SD, tror ändå SD gillar det. Som Åkesson själv har sagt, deras svaghet är om media är helt tysta om partiet. Rasismkortet biter inte riktigt längre och inte heller medias smutskastning. Speciellt i och med att man numera inte längre är utfrysta inom politiken.

Däremot funkar det ju säkert på det sättet att de mest rabiata anti SDare inte vaknar upp och kan tänka sig ta steget mot SD.
Rasistkortet spelades ut väl innan senaste valet.
Ju mer SD brunsmetades desto större sympatier erhöll partiet.

Just rasistkortet ä nog ett väldigt otaktiskt drag om man har för avsikt att påverka den "stora Svenska massan". Det är ju samma "stora massa" som enligt forskning börjar att flytta från ett område när den utomeuropeiska inflyttningen nått 4%.

När det kommer till "rasism" så får man uppenbarligen skilja på vad folk säger och tänker
2021-05-06, 08:08
Medlem
arbetets avatar
SVT/Novus maj 2021:

M 22,9 +0,3
L 2,9 +/-0
C 8,7 +0,3
KD 5,3 +1,1
S 27,5 +0,1
V 9,5 +/-0
MP 4,0 -0,5
SD 18,1 -0,6

Annat
parti 1,1 -0,5

Rege- 31,5 -0,6
ringen
(S, MP)

Övriga 67,4 +1,1
(M, L,
C, KD,
V, SD)

https://novus.se/wp-content/uploads/2021/05/valjarbarometermaj2021.pdf
2021-05-06, 08:52
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
SVT/Novus maj 2021:

M 22,9 +0,3
L 2,9 +/-0
C 8,7 +0,3
KD 5,3 +1,1
S 27,5 +0,1
V 9,5 +/-0
MP 4,0 -0,5
SD 18,1 -0,6

Annat
parti 1,1 -0,5

Rege- 31,5 -0,6
ringen
(S, MP)

Övriga 67,4 +1,1
(M, L,
C, KD,
V, SD)

https://novus.se/wp-content/uploads/2021/05/valjarbarometermaj2021.pdf

Mardröm.. det ser otroligt dystert ut
2021-05-06, 09:01
Medlem
49,2% är nytt all time high hos Novus för SD-blocket.
2021-05-06, 10:10
Medlem
SVT Novus är det institut jag litar minst på. Här verkar man ha friserat till siffrorna, Ebba låg lite för lågt förra gången och var tror ni man skulle ta procenten från nu?

HUMBUG!!!
2021-05-06, 10:32
Medlem
Känns konstigt att efter all SDs mediaexponering så minskar de. Men vi får se om det bara är Novus eller en trend.

Samtidigt ökar ju blocket SD, M och KD vilket i alla fall visar på att väljarna inte skräms bort av stramare invandringspolitik, snarare tvärt om. Däremot ser det ut som att SD läcker väljare till KD och M när sammarbetet blir allt konkretare. Jag gissar att det är "gamla moderater" som går tillbaka när de känner att sannolikheten ökar för att de får striktare invandring igen.

Lyckas M, KD och SD ta makten spelar det för mig mindre roll om SD får 16 eller 23% av rösterna. Däremot är det såklart väldigt positivt ju större SD blir för det ökar chansen för att kulturmarxismen spolas över bord och invandringen blir negativ och inte bara strypt.
2021-05-06, 10:36
Bannlyst
Glädjande att L är fortsatt fast på 2,9 procent och att MP bara är på håret på andra sidan riksdagsspärren.

Huruvida SD får 19 eller 20 är inte det intressanta. Det viktigaste är att L och MP åker ur.

Sen är Novus en skitmätning som hela tiden favoriserar vänsterblocket och missgynnar SD. T.ex. så har MP gång på gång räddats av att vara på 4,0. Det kan inte vara en slump att man ger MP 4,0 när MP rasar. Den verkliga siffran är snarare 3,8-3,9 så då avrundar man uppåt alternativt trixar med siffrorna.
Senast redigerad av loal 2021-05-06 kl. 10:41.
2021-05-06, 10:46
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
SVT Novus är det institut jag litar minst på. Här verkar man ha friserat till siffrorna, Ebba låg lite för lågt förra gången och var tror ni man skulle ta procenten från nu?

HUMBUG!!!

Är det en "känsla" du har?....

Novus överskattade SD med 1,6PE sist. Minnet verkar vara kort men kort.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in