Citat:
Ursprungligen postat av
TacoKryddmix
Fast det faller ju på att de faktiskt inte är svenska medborgare. Hade de haft medborgarskap hade ditt resonemang haft större bäring. Nu är jag visserligen helt övertygad om att du trollar och bara försöker väcka rassarnas ursinne, men ska du göra det får du ha lite mer på fötterna.
Att de inte är medborgare är ju bara en juridisk detalj. De har ju bott här och Raad har vuxit upp och gått i skolan här. Och vi kan göra en jämförelse:
Emma kidnappar Lasse när han är nyfödd, och uppfostrar honom tills han är 18 år. Har Emma då inte något ansvar för att Lasse har blivit kriminell som vuxen, pga den juridiska detaljen att hon inte har varit hans vårdnadshavare juridiskt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Helge.Palmcrantz
Har man mycket starka åsikter om ett ämne, kanske man borde låt någon annan bevaka det istället?
Knappast opartiskt om man är emot abort och bevaka en abortdemo.
Och om man har starka åsikter om de flesta ämnen, då borde man inte bli journalist eller?
Och vad skulle du tycka om tex Lars Adaktusson kom tillbaka till SVT, kanske som VD?
Skulle det vara olämpligt?
Är han helt slut som journalist, trots att han har utbildat sig till det och bara är 65 år?
Du kan läsa om hans politiska aktiviteter här:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Lars_Adaktusson
Citat:
Ursprungligen postat av
Egnatankar
Du tycker det är okej med en politiskt bunden skattefinansierad public service som har en migrationspolitisk agenda? Du tycker att detta är okej, fastän alla medborgare, oavsett politisk åsikt, tvingas betala för denna påtvingade indoktrinering?
Vi har ju en riksdag och en regering och myndigheter som har en migrationspolitisk agenda. Och alla medborgare, oavsett politisk åsikt, måste ju betala skatt som går till bla migrationspolitiska åtgärder. Så jag förstår inte problemet.
Jag är däremot inte okej med att public service eller någon annan nyhetsredaktion ljuger i sina reportage. Men har Sanna Drysén gjort det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Stallhagen
Nej, dom har rätt.
Varför då?