2021-05-06, 09:38
Medlem
Gizurs avatar
Sanna Drysén har uppenbarligen velat hålla ha sitt samröre med islamisten hemligt, som alltså är hennes partner och sambo med henne. Hemligt även inför sina nära vänner. Otäckt.

Hennes fd vän Negar Adele Josephi, (med judisk bakgrund), skriver att hon fått vidta säkerhetsåtgärder och kontaktar "församlingen och andra utsatta ställen".

I värsta fall har Raad utnyttjat Sanna Drysén för att få information inför eventuella terroraktioner.

Man får minnas att SÄPO pekat ut Raad som en säkerhetsrisk och att han rekryterat ungdomar till det sunnimuslimska islamistiska nätverk där hans far är en central gestalt. Raad var tidigare en idrottsledare i Gävle.
Citera
2021-05-06, 09:39
Medlem
ceyifam2s avatar
Såsom vänstervriden tar jag avstånd från denna människa. Inte för att jag vet om hon är vänster eller inte, hon har säkert många borgerliga eller liberala värderingar precis som de flesta journalister, men det är viktigt att ta avstånd om den felande anses tillhöra en gruppering. På samma sätt väntar jag mig att muslimer tar avstånd från islamister, att feminister tar avstånd från kvinnor som uppmuntrar patriarkatet, osv.

Jag är mycket besviken på att public service anlitat en så uppenbart inkompetent journalist. Grundregel 1 är att vara opartisk, då kan man inte ha en intim relation med brottslingar man ska granska.
Senast redigerad av ceyifam2 2021-05-06 kl. 09:41.
Citera
2021-05-06, 09:39
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
"”När jag hör reportagen från Ekot om hur vi i Sverige i praktiken hanterar dessa personer så är det svårt att värja sig från tanken att vi faktiskt försöker göra deras liv så uselt och svårt vi bara kan och under så lång tid vi kan. För mig står det för en människosyn jag inte kan förlika mig med och som jag aldrig trodde mig behöva möta i det land där jag är född och uppvuxen, och för den delen inte heller i det parti som jag mer eller mindre föddes in i, genom mina föräldrars engagemang i ”rörelsen”.

Brevskrivaren är journalistens mamma."

Familjen är född i den socialdemokratiska rörelsen som jag läste någonstans.
Underligt att det är underförstått i mamma Melins brev.

Symbiosen socialdemokrati och islamism och besvärande även i detta fall.
Sanna kan iofs vara en avfälling och gått över till liknande rörelse, t.ex. mp. Omöjligt att veta och inte viktigt, såvida det inte finns kopplingar till maktens boningar?

Okej, nu vet jag varför det i brevet var underförstått att det var socialdemokratiska rörelsen. Det var "internt"...

"I ett brev till ministrarna Mikael Damberg och Morgan Johansson skriver mamman att hanteringen av fallet har varit rättsosäker och att Säpo tidigare har haft fel i liknande fall."
Citera
2021-05-06, 09:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitteglitter
Om han varit nazist, hade det tagit hus i helvete och fått långt större konsekvenser. Vänstermurvlarna på SR, SVT hade agerat som galna rovdjur och slitit honom i stycken.
Nu är det locket på, ingen större grej.
Så fungerar de mediekanaler vi alla tvingas finansiera via skattesedeln.

Expressen skriver dock litet åt det hållet.

Men klart borde vara en mycket mer käftsmäll åt SR. Det är liksom grunden för deras vara eller icke vara. Men ändå inget vidare drev mot den här Klas som gjort allt fel.
Citera
2021-05-06, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Sanna Drysén har uppenbarligen velat hålla ha sitt samröre med islamisten hemligt, som alltså är hennes partner och sambo med henne. Hemligt även inför sina nära vänner. Otäckt.

Hennes fd vän Negar Adele Josephi, (med judisk bakgrund), skriver att hon fått vidta säkerhetsåtgärder och kontaktar "församlingen och andra utsatta ställen".

I värsta fall har Raad utnyttjat Sanna Drysén för att få information inför eventuella terroraktioner.

Man får minnas att SÄPO pekat ut Raad som en säkerhetsrisk och att han rekryterat ungdomar till det sunnimuslimska islamistiska nätverk där hans far är en central gestalt. Raad var tidigare en idrottsledare i Gävle.
Pappan Abo Raad är ju en figur som SÄPO har koll på. Han, pappan, uppskattar INTE att hans son lever i synd med en kvinna!
Citera
2021-05-06, 09:55
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag vet inte om detta går att utnyttja politiskt. Denna affär har väl inte direkt gynnat något politiskt parti. Självklart visar affären att tillsättningen av journalister vid statliga media verkar mest handla om att rekrytera från vänsterkanten - men detta är ju som bekant känt sedan länge.

Det bevisar ju bara vad Jimmie Åkesson sagt hela tiden. Och gynnar det SD ja då kommer absolut inget att hända i det här landet, det kan vi vara alldeles säkra på.

Moderaterna låtsats ju då och då att de är jätte-emot SVT, tills de lägger ner sina röster eller röstar för ändå.

"Rörelsen" som nämns är alltså Socialdemokratin. Förstår ens någon hur deep state denna rörelse är?
Senast redigerad av Separatisten 2021-05-06 kl. 09:59.
Citera
2021-05-06, 09:58
Avslutad
För oss som minns så var Baader Meinhof/Rote Armee Fraktion, Brigate Rosse och andra inhemska blodiga västeuropeiska terrororganisationer i modern tid inte bara vänster utan även mest bestående av yngre från vanlig halvslapp medelklass som vänsterindoktrinerats på universitet och högskolor och som sedan begick de mest bestialiska dåd - som de motiverade med någon slags kamp. Inte helt olikt miljöaktivismen, islamkramarna och AFA m fl. De kunde obehindrat röra sig i samhället då de på utsidan inte gick att skilja från grannen. Frågan är väl tyvärr bara när det börjar rullas upp hur de samhällsdestruktiva vänsteraktivisterna tagit sig in i alla institutioner på alla nivåer. Denna SR-medarbetare var nog bara ett första litet exempel.
Citera
2021-05-06, 09:59
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetektivBlomkvist
Pappan Abo Raad är ju en figur som SÄPO har koll på. Han, pappan, uppskattar INTE att hans son lever i synd med en kvinna!
Såvida det inte finns ett högre syfte med den relationen?

Sedan lär väl sönerna ha rätt stor frihet. Hade det varit en dotter däremot, som levt i ett samboförhållande med en svensk man så lär protesterna ha varit något större..
Citera
2021-05-06, 10:04
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThenSwenskeArgus
Som du kanske redan gissat är Watz och Wolf-Watz judiska aktivist-släkter och Klas har tillhört extrema grupperingar inom den våldsvänstern. De rekryterar anställda till SR, som detta visar, från egen släktled och politiskt pålitliga.
Aktivister är en sak, men tillhör de samma familj?
Citera
2021-05-06, 10:11
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Såvida det inte finns ett högre syfte med den relationen?

Sedan lär väl sönerna ha rätt stor frihet. Hade det varit en dotter däremot, som levt i ett samboförhållande med en svensk man så lär protesterna ha varit något större..

Självklart finns det ett högre syfte. Raads lärare var "djupt konservativa som förordade att kvinnor ska hållas åtskilda från män."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Abo_Raad

Hade det vart en dotter hade hon aldrig vart här, för det finns i princip inga kvinnliga imamer.
I övrigt hade de då flyttat till ett höghus med balkong.
Citera
2021-05-06, 10:17
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koengkraegg
När jag snabbgooglade verkar det som över 1000 personer i Sverige heter Watz. Men det kanske ändå finns någon mörkad personkoppling mellan Sanna och Ekot-chefen?

215 personer i landet har detta namn enligt SCB
Citera
2021-05-06, 10:22
Medlem
Zaedrewss avatar
SR har visst sent omsider lagt in varning under hennes artiklar.

Citat:
Ekot har fått kritik för delar av rapportering kring det här ämnet och omständigheterna kring en tidigare anställd. Ta del av den debatten via länkarna nedan.

Står nu med under artiklarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in