2021-05-06, 15:48
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Säpo är en myndighet och där gäller offentlighetsprincipen, Alla personer kan begära ut handlingar från myndigheter så även från Säpo, sedan görs en sekretessprövning om handlingen kan lämnas ut eller inte, precis som det görs på alla myndigheter

Alla handlingar som rör mig själv som fysisk person är INTE sekretessbelagda hos myndigheter, såvida det inte berör rikets säkerhet

Folk tycks tro att allt hos Säpo är sekretessbelagt men så är inte fallet, de omfattas av samma sekretesslagstiftning som andra myndigheter
Ja, det vet jag redan, är väl insatt i hur det fungerar, men nu skrev jag uttryckligen "hemliga handlingar" och tänkte att det skulle räcka som förklaring till vad jag menade.

Kanske skulle jag skrivit att jag undrar hur i helsike de misslyckas med att sekretesspröva en handling... Nu rör ju för all del terrorism rikets säkerhet så frågan kvarstår. Sedan är det en intressant fråga hur man ska kunna åtala någon för att denne fått tillgång till handlingar som UTLÄMNATS av myndigheten i fråga.

För övrigt vet vi ju inte om dessa handlingar ens existerar och om de i så fall kommit SD tillhanda genom att myndigheten lämnat ut dem eller genom brott...
Citera
2021-05-06, 15:49
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Kanske gjorde Doku en koll i Sveriges befolkning av kvinnan som är säkerhetshotets ombud i kampen för bidrag, och fann släktskapet med journalisten, som troligen retat upp dem sedan 2019.
Det är möjligt, att det var mamman som ledde spåren till dottern. Dock inte uppenbart, eftersom dottern inte har samma efternamn som varken mamman eller mammans man. Är ju också något långsökt att börja efterforska bland ett juridiskt ombuds släktingar för att hitta någon eventuellt relevant koppling. Men visst, så kan ha skett och då blev det ju jackpot när det visade sig att dottern var den person på Ekot som främst granskat islamisten Raad. Därefter ännu större jackpot när det visade sig att Raad boor tillsammans med dottern och att de har en relation.
Citera
2021-05-06, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terrafirmacraft
Det är inte olagligt att säga att man är rasist det är olagligt att göra vissa saker som att diskriminera? Det är inte olagligt att ifråga sätta nånting, vem sitter i fängelse för att ifrågasätta nånting?

Kanske har du missat sossarnas nya förslag till lagstiftning. Det var dessa jag syftade på.
Ett annat exempel är ju hur någon som målar tavlor kan kastas i fängelse (Dan Park).

Men det är alltså helt ok att agitera för utrotning av "otrogna" om det kommer från en muslims käft?

Är vänsterregeringen så djupt infitrerad av muslimer att de har börjat vända sig mot den egna kristna (verkligt eller mest på pappret) befolkningen?

Och Public (s)ervice verkar samarbeta fullt ut. Ett Public service som ingen skattebetalare kan säga nej tack till att finansiera.

Fy fan.
Citera
2021-05-06, 15:52
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Tror du han bor där? Han skriver sig hos en batikhäxa inom socialdemokratin/polisen som han låter föra talan. Bor han där eller ens på Södermalm? De är hans nyttiga idioter.

Raad utför aldrig egna dåd.

"2015 avslöjade Gefle Dagblad och frilansjournalisten Magnus Sandelin hur han i samband med att Islamiska staten intog flera städer och byar i Irak hyllade händelserna på sin Facebooksida: ”Bröder och systrar, be till Allah om stöd för deras sunnisyskon i Irak, där de utkämpar ett ödesdigert krig mot svekfullhetens, kufrs (läs: Icketroende) och syndfullhetens styrkor (…) Be för era syskon och stötta dem med era pengar, er själva och era tungor”

De styr och finansierar andra.

Håller helt med om att han utnyttjar batikkärringen och dottern, riktiga puckon.
Citera
2021-05-06, 15:52
Medlem
De ansvariga har försökt att linda in hela historien i bomull. Pang! Oj, hur kunde det gå så fel? Vi som riskminimerat och allt.
Kanske hade varit bättre att vara ärliga och raka?
Trender kommer och går men sanningen består.
Citera
2021-05-06, 16:01
Medlem
CassandraCs avatar
ser inget konstigt med att ett kvinnor dras till dårar, kolla ted bundy/richard ramirez som var seriemördare och necrofiler, de hade massor av fangirls som var våta mellan benen och hade gjort vad som helst för att få gifta sig med dessa individer.

många kvinnor lider av något slags empati/narcissism problem där de inte visar empati för offren samtidigt som de ser sig sjävla som någon slags gudinna som kommer genom sin otroliga förmåga ändra på individen i fråga och forma dem till sin perfekta partner, detta är rätt vanligt.
Senast redigerad av CassandraC 2021-05-06 kl. 16:11.
Citera
2021-05-06, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadameDuBary
Här är de sex islamisterna som Säpo ansåg skulle utvisas:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/har-ar-de-sex-muslimska-ledarna-som-sitter-i-forvar

Varför valde Sanna Drysén att ta sig an just Raad al-Dunans fall...? Var det han som kontaktade henne ... eller var de redan bekanta...?
Gävle kommuns skolpeng, för eleverna på Nya Kastets skola i Gävle, kom IS tillgodo då skolans ägare Rabie Karam tyckte IS behövde pengarna bättre än barnen! Även Abo Raad fick del av pengarna då RK donerade även till Gävle moské. Trevliga herrar dessa, förstår att SÄPO har ögonen på dem..
Citera
2021-05-06, 16:03
Medlem
Ekot kommer inte avpublicera reporterns intervju med sin islamistiske pojkvän

Citat:
I "Aktuellt" på onsdagskvällen deltog Ekots chef Klas Wolf-Watz. Han förklarade då att han "står bakom" Sanna Dryséns inslag och att han tänker låta dem ligga kvar på hemsidan.

– Jag har landat i att inslagen håller. Jag står bakom innehållet. Det är nyhetsmässigt relevant att de fortfarande är publicerade, sade han.

Dokus Sofie Löwenmark, som låg bakom avslöjandet, deltog också i Aktuellt och var kritisk till Ekochefens linje.

– Jag tyckte det fanns skäl att kritisera de här granskningarna redan när de sändes. Det var 17 inslag och alla hade ungefär samma vinkel. Man fick inte höra någon motbild, den andra sidan. Intervjuerna med de här personerna var väldigt riktade till deras fördel, och det gäller även Gävleimamens son, sade Löwenmark.

https://www.friatider.se/ekot-kommer-inte-avpublicera-reporterns-intervju-med-sin-islamistiske-pojkvan

Citat:
Klas Wolf-Watz höll är dock av en annan uppfattning.

– Jag håller inte med om det. Det var en väldigt viktig granskning som genomfördes, sade han i Aktuellt.
Citera
2021-05-06, 16:10
Medlem
Holdingbreaths avatar
Har Cilla Benkö fått frågor om vad hon visste och när?

Har Wolf-Watz lurat henne?
Citera
2021-05-06, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det är inte ens säkert att han flyttade dit, det kan lika gärna vara ett sätt att dölja det opassande umgänget, att skriva honom hos mamma, så att det inte märks att han flyttat in.

För övrigt är han ju utlänning, om du inte märkt det. Av det följer att normalläget är att hans vistelse är utomlands. Det framgår av själva ordalydelsen. Sagt med anledning av att du tycks vilja dramatisera den här utvisningen. Jag har en viss förståelse, då den här typen av utvisningar är ovanliga. Hur naturliga de är skulle ju framträda tydligare om Säpo fyllde på med fler.

Han kom hit till Sverige 1996 med sin pappa:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Abo_Raad#Biografi

Han är född 1985, så han var då ca 11 år gammal, och har bott här i Sverige de senaste 25 åren. Så nej, han är inte en utlänning.
Och Säpo är livsfarliga för hela svenska folket om de tillåts utvisa människor på detta sättet, utan att lägga fram bevis som är offentlig.
Och vad händer om något land, typ som Guantanomo, börjar ta emot även svenska medborgare som Säpo har klassat som "säkerhetshot"?
Det här är exakt samma, fast det görs bara mot invandrare, än så länge.

Nej säger jag. De ska stanna här i Sverige, och vi ska givetvis också ta hem de svenskar, medborgare eller inte, som har tagit sig ner till IS. För det är från oss de kommer, och därmed är det vårat ansvar.
Vi ska inte lasta över våra "säkerhetshot" på andra länder!
Senast redigerad av eoku 2021-05-06 kl. 16:17.
Citera
2021-05-06, 16:17
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Hon befinner sig i ett permanent uppror mot sin far, därav "feminismen" och "kampen mot patriarkatet". Tydligen är hon ett skilsmässobarn. Men den irakiska islamisten är en främmande entitet som inte omfattas av känslostormarna i det utdragna tonårsupproret. Här visar sig istället en annan aspekt av Sannas pesonlighet, nämligen en längtan att underordna sig en auktoritär man.

Klockren analys. Har själv genom åren noterat att de unga flickor som frekventerar barer, pubar och andra dubiösa manliga tillhåll (moskéer) som de påstås ha intresse för inte är annat ett sökande efter en manlig förbild som saknats under uppväxten. Den rebelliska tonårsflickan finner sin auktoritära manliga förebild som saknats och underkastar sig därefter. I detta fall en islamist...eller i andra fall i andra tider andra tvivelaktiga manliga förebilder.

Jag har noterat detta fenomen efter åratal av vistelse runt otaliga bardiskar i Sverige och utomlands. De kvinnor som frekventerar dessa miljöer har oftast haft en frånvarande far under uppväxten.

Likaså de män oavsett härkomst som hamnar bakom galler. Frånvarande fäder och uppvuxna med enbart sin mor. Så även bland de somalier eller andra med liknande bakgrund som nu kaosar i förorten i mötet mellan hemlandets klankultur och dess machokultur och det västerländska samhällets värderingar....... där utbildning oftast är nyckeln till framgång.
Citera
2021-05-06, 16:20
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Han kom hit till Sverige 1996 med sin pappa:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Abo_Raad#Biografi

Han är född 1985, så han var då ca 11 år gammal, och har bott här i Sverige de senaste 25 åren. Så nej, han är inte en utlänning.
Och Säpo är livsfarliga för hela svenska folket om de tillåts utvisa människor på detta sättet, utan att lägga fram bevis som är offentlig.
Och vad händer om man något land, typ som Guantanomo, börjar ta emot även svenska medborgare som Säpo har klassat som "säkerhetshot"?
Det här är exakt samma, fast det görs bara mot invandrare, än så länge.

Nej säger jag. De ska stanna här i Sverige, och vi ska givetvis också ta hem de svenskar, medborgare eller inte, som har tagit sig ner till IS. För det är från oss de kommer, och därmed är det vårat ansvar.
Vi ska inte lasta över våra "säkerhetshot" på andra länder!
Jag är rädd för att du missförstår. Det här är andra länders säkerhetshot som lastats över på oss. Han är bevisligen utlänning, den saken är väl ingenting att tjafsa om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in