2021-05-06, 15:39
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraanki
Går det att swisha på ICA, eller hur gick detta till egentligen?

Antar att de lånande en mobil av ett av fullona. Fyllot fick pengarna swishade och betalade sedan med sitt kort.
2021-05-06, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fraanki
Går det att swisha på ICA, eller hur gick detta till egentligen?

Det undrar jag med. Hur detta gick till rent praktiskt.
Bara pinsamt att det kommer fram att de har fuskat. Bra gjort att de åkte ut. Skönt att få se Arga Snickaren lite där igen 😀
2021-05-06, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Antar att de lånande en mobil av ett av fullona. Fyllot fick pengarna swishade och betalade sedan med sitt kort.

Ok. Skumt. Vem skulle gå med på det, av totala främlingar?
O varför swishar Alex fru 1500 till någon främling?
2021-05-06, 15:48
Medlem
Sophia, främling, ber Alex fru, främling, att swisha en främlings mobil på 1500. Låter helt osannolikt. Det kanske funkar i Norrland. Hade ju aldrig funkat i Göteborg.
2021-05-06, 15:50
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackskonto
Ok. Skumt. Vem skulle gå med på det, av totala främlingar?
O varför swishar Alex fru 1500 till någon främling?
Fanns väl en hel del saker att berätta för frun efter att de har umgåtts i några veckor. Typ saker som ingen annan kan känna till om Alex. 1500:- är ju inte direkt någon förmögenhet.
2021-05-06, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Omöjligt att stilla tigandes se på hur flera i tråden inte begriper en enkel handling: Alex fru swischade pengar till den mobil som de (T-S och/eller Elias) ringde ifrån till Alex fru ( = de som ägde bilen och följde med i bilen) - de två personerna som ägde bilen följde med T-S in i affären. T-S handlade mat för summan eller strax intill den summan och personen som fått swishat pengarna till sig - betalade i kassan. Behövs inget ICA konto för att betala matvaror på ICA så den som betalade kan ju ha betalat från sitt egna kontokort oavsett för pengarna hade de fått genom swisch från Alex fru.

Det är ingen enkel handling! Den är skitkonstig.
2021-05-06, 15:52
Avslutad
Citat:
Sophia, främling, ber Alex fru, främling, att swisha en främlings mobil på 1500. Låter helt osannolikt. Det kanske funkar i Norrland. Hade ju aldrig funkat i Göteborg.
Alex fru var ju dock medveten om att hennes man var isolerad i Norrland som deltagare i ett program där det är känd matbrist. Det gjorde väl att Per lät trovärdig. Annars hade hon väl aldrig swishat.
2021-05-06, 15:54
Avslutad
1500 är mycket att köpa mat för, särskilt om man köper falukorv. Hur många papperskassar köpte de egentligen?
2021-05-06, 15:56
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Det är ingen enkel handling! Den är skitkonstig.

Vi lever i en tidsålder där swisch finns som betalningsmedel rakt in på ett bankkonto (det är kopplat så!) sedan många år tillbaka och 1500kr inte är någon förmögenhet att tala om! Dessutom så även om Alex m fl blev avslöjade så är han inte osmart utan kan ha planerat/diskuterat detta redan innan han åkte in till Robinson med sin fru om potentiellt fusk - det vet vi inte givetvis - men ingenting är omöjligt. Alex vet väl hur hans egna fru tänker och agerar = inget konstigt i det kan jag tycka!
Senast redigerad av CS128 2021-05-06 kl. 15:58.
2021-05-06, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
1500 är mycket att köpa mat för, särskilt om man köper falukorv. Hur många papperskassar köpte de egentligen?

😂 😂 😂
2021-05-06, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Vi lever i en tidsålder där swisch och är som betalningsmedel rakt in på ett bankkonto (det är kopplat så!) sedan många år tillbaka och 1500kr inte är någon förmögenhet att tala om! Dessutom så även om Alex m fl blev avslöjade så är han inte osmart utan kan ha planerat/diskuterat detta redan innan han åkte in till Robinson med sin fru om potentiellt fusk - det vet vi inte givetvis - men ingenting är omöjligt. Alex vet väl hur hans egna fru tänker och agerar = inget konstigt i det kan jag tycka!

Jo, jag vet. Men jag hade aldrig gjort det under såna omständigheter.
Är det smart att planera ett fusk?
Dessutom kom det fram. Bara löjligt ju. Inga värdiga vinnare beter sig så i en tävling, de själva anmält sig till.
2021-05-06, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Intressant utveckling på annki ändå. Gå från positiv och glad (dock lika irriterande) till att vara dryg, snäsig, otrevlig och tro hon är något. Likaså Andreas. Vilken sjuk scenförändring och att de nu sitter och muttrar över att åka på de dem själv gett i flera veckors tid. Nog de mest patetiska gäng o Robinson nånsin, lag nord. De som stör nu är att man vet ju att produktionen gillar detta och vill då hjälpa idioterna att vara kvar med div immuniteter och förändringar. Kommer ludde tillbaka slutar jag titta. Värre punchable face har jag aldrig sett. Fyfan va man slå ur hånflinet ur honom.

Wrenkler sa i sin Q&A på youtube i fredags att

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in