Citat:
Ursprungligen postat av
eoku
1. Jo det spelar roll. Att vara opartisk innebär att man ska vara objektiv och neutral, men man ska också hålla sig till sanningen förstås. Och om hon har följt det, då har hon varit opartisk. Det kan du inte säga emot för så är det.
Det är som sagt svårt att vara opartisk när man gör reportage om den man ligger med... Är man dessutom en indoktrinerad aktivist blir det ännu svårare. När man läser/hör reportagen kan man knappast anse att hon varit opartisk, tvärtom är det uppenbart att hon har en agenda.
Citat:
Ursprungligen postat av
eoku
2. Nej hon behöver inte kliva åt sidan om hon är opartisk.
Bara misstanken eller möjligheten att hon skulle vara opartisk medför att hon inte bara ska kliva åt sidan utan även avskedas.
Citat:
Ursprungligen postat av
eoku
4. Vi har olika syn på demokrati, det är bara att konstatera det. Jag ser inga problem med en politiskt bunden public service, så länge andra nyhetsredaktioner tillåts och har samma friheter.
Det är tydligen inte bara demokrati du inte förstår utan även public service. Politiskt bunden media är inte public service, det är antingen agendastyrd media eller propaganda.
Citat:
6. Då är frågan varför de inte har utvisats ännu?
Jag tycker att han ska få stanna i svenskt fängelse om han begår en terroristattack emot Sverige. Men jag tycker inte att han ska bli utvisad i förebyggande syfte. I så fall bör han hellre låsas in på andra sätt, tex sluten psykiatri med läkarintyg.
Och hur är det förebyggande att utvisa en människa som man anser är ett säkerhetshot, till sitt hemland där han kanske begår ett terrorbrott?
Nej, ta hand om honom här. Han har bott här sen 1996. Han är "made in Sweden" nu.
Herregud, han ska alltså mörda flera svenskar och ändå inte bli utvisad!? Menar du allvar? Det är för att han är ett hot mot oss som han ska utvisas, det är för vår trygghet! Vi kan väl inte ha vandrande "tickande bomber" bland oss för att ett mycket fåtal asylaktivister tycker detta... Nej, han är inte "made in Sweden", inte nu inte någonsin. Han är inte vårt problem, inte nu inte någonsin. Vill han vara islamist, leva på bidrag kan han göra det i sitt eget hemland inte i vårt.
Sluta trolla nu! Du har skrivit flera dumma inlägg i denna tråd.