2021-05-06, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
En kvinna är som en vindflöjel - hon följer alltid den starkaste i sin närhet (ett arv från apförfäderna). Det finns många kvinnor som går igång på att bli förnedrade. En dominant man gör dem kåta (även om många kvinnor inte vill erkänna detta). Kvinnor är PK av samma anledning. De skulle följa etablissemanget och makten oavsett riktning - om det så är till nazismen eller kommunismen - det spelar ingen roll. Konformitet är det viktigaste för en kvinna.

Exakt detta, det är så synd att så många inte förstår detta och gång på gång förfasar sig över den kognitiva dissonansen
Citera
2021-05-06, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Bostadslös 😂
Som sagt, fan vad naiva svenskar kan vara.
Vad tror du prinsen Raad med miljoner dollar ska begå för terrordåd, sno en lastbil och köra över folk? Hur ska jag få dig lodis att förstå hur en rik klan från Mellanöstern tänker?
Nja, håller inte med om att deras rikedomar skulle vara irakiskt klanbaserat.
De bodde i ett flyktingläger i Saudiarabien pga Gulfkriget.
De var shiamuslimer från södra Irak som konverterade till wahhabisk sunniislam i Saudiarabien.
Detta gjorde Abu Raad extremt hatad bland övriga i det mestadels shiitiska irakiska flyktinglägret. Skulle de återvända till hemtrakterna i södra Irak hade det nog slutat med döden. De är sedda som förrädare av sin egen stam.

Abu Raad-familjen är på egen hand. En familj, men ingen stam. Om de har rikedomar kommer det från Saudiarabien och donationer från salafister världen över. Inget ärvt i generationer.
Citera
2021-05-06, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Dagens vänstervridna feminister är det största hotet mot Sverige..
Man upphör aldrig att förvånas över hur otroligt korkade de är. Sover med fienden till och med för att sedan skriva propaganda åt resten av oss.

Dessa muslimkramande vänstertomtar finns tyvärr överallt i samhället inkvoterade på höga poster eller inmyglade på olika maktpositioner. Propagandakanalerna SR och SVT måste läggas ner. Man kan inte ha ett kommunistiskt propagandaorgan i en demokrati. Jag lyssnar/ser inte på dessa skitkanaler men tvingar ändå betala för skiten.
Citera
2021-05-06, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Dessa muslimkramande vänstertomtar finns tyvärr överallt i samhället inkvoterade på höga poster eller inmyglade på olika maktpositioner. Propagandakanalerna SR och SVT måste läggas ner. Man kan inte ha ett kommunistiskt propagandaorgan i en demokrati. Jag lyssnar/ser inte på dessa skitkanaler men tvingar ändå betala för skiten.

Propagandakanaler som tvångsfinansieras av skattebetalarna.
Citera
2021-05-06, 09:05
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Fast det jag tyckte var intressant var inte att man förminskar terrorn islam för med sig. Det jag reagerade på var att det saknas rutiner för hur man ska hantera en anställd som är så insyltad i antidemokratisk extremism att till och med SR inser att personen inte kan vara kvar. Istället har närmsta chef fått lösa det och sen har man bara gått vidare. Hur tusan är detta möjligt i en koloss som kallar sig en "kollektiv demokratisk nyttighet"?

Förklaringen är ju att de som jobbar på SR och SVT till den absoluta majoriteten är kraftigt vänster och de anser sig själva som "goda". Därmed kämpar de mot de "onda" och då helgar ändamålet medlen.

Denna kultur sitter i väggarna vilket kritikerna så ofta hävdar som tex Aron Flam och Jens Ganman mfl.
Citera
2021-05-06, 09:14
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Förklaringen är ju att de som jobbar på SR och SVT till den absoluta majoriteten är kraftigt vänster och de anser sig själva som "goda". Därmed kämpar de mot de "onda" och då helgar ändamålet medlen.

Denna kultur sitter i väggarna vilket kritikerna så ofta hävdar som tex Aron Flam och Jens Ganman mfl.
Jo, jag tror också detta är förklaringen, samt att man inte vill hamna i en situation där man måste börja fundera över sina egna kopplingar till kommunister/våldsvänster. Och jag blir bara mer förbannad på Moderaterna et al som tvingat mig betala skatt för eländet.
Citera
2021-05-06, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet

Ja det är märkligt att det alltid är de som ser sig som goda, som är de mest ondskefulla.
Citera
2021-05-06, 09:22
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Jo, jag tror också detta är förklaringen, samt att man inte vill hamna i en situation där man måste börja fundera över sina egna kopplingar till kommunister/våldsvänster. Och jag blir bara mer förbannad på Moderaterna et al som tvingat mig betala skatt för eländet.

Kan bara hålla med. Den "moderat" som satt med i utredningen är borta från riksdagen idag men man kan bara fundera över hur de mutade hen.
Citera
2021-05-06, 09:23
Medlem
Expressens ledare:

Citat:
Sverige har en blind fläck när det gäller islamister

SR-ledningen skulle säkert ha agerat mer resolut om reportern inlett en relation med en nazist i stället för en islamist. Det framstår som typiskt svenskt.

https://www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/sverige-har-en-blind-flack-nar-det-galler-islamister/
Citera
2021-05-06, 09:24
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Frågan är varför han är misstänkt terrorist. Vad har han gjort mer än det som du nämner?
Jag kan inte acceptera att Säpo tillåts klassa människor som säkerhetshot och pga det utvisa dem, om de inte har begått något brott som starkt talar för att de är ett säkerhetshot. Och det du nämner är inte mycket att komma med i det avseendet. Och även om Säpo vet mer om honom, så är det inte acceptabelt att han utvisas utan att det blir allmänt känt varför.
Dessutom gillar jag inte att man utvisar människor som ett straff, eftersom det kan leda till att de blir torterade eller avrättade i sitt hemland.
Alltså vi alla vet att den där lagen är undermålig, men det blir så när landet styrs karriärpolitiker som aldrig haft ett riktigt jobb.

Tills något av de värdelösa regeringsalternativen har förmått reformera lagen får vi vara Pragmatiska för att hålla fienden borta. De här snubbarnas mänskliga rättigheter är mindre värda än hederliga skattebetalares. Jag skiter i vad som händer med drägget här, det är uppenbart att de inte bidrar med nåt betydande skatteunderlag iaf

Man kan inte vara bäst i klassen på MR med de här islamproblemen.
Citera
2021-05-06, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Är hon mp? C? Vad tror ni?
Eller S.
Såg nysatsningen Politikbyrån från ett annat av våra "opartiska" medier igår.
"Allt du inte visste att du behövde veta om svensk politik. Fördjupande program om det mest spännande inom politiken.".
Programledare: Femtekolonnaren Fouad Youcefi, alger, är en svensk journalist, ordförande i Föreningen Grävande Journalister.

Huruvida S gör vad som helst för att behålla makten var ämnet.
Inte ett ljud om att väljarbasen numer består av invandrare som girigt skördar/skördat arbetarrörelsens frukter,
inte ett ljud om att det nu finns grupper i landet som röstar som vederbörandes religiösa ledare säger, osv, osv.
Marmorstein hade den goda smaken att skamset se ner i bordet när hon lade hela skulden på våra gamla.

Förresten, det enda man kan vara säker på är att Sanna Drysén, hennes morsa, alla inblandade, inte är, är afs eller sd.
Citera
2021-05-06, 09:28
Medlem
Gizurs avatar
Journalisten Negar Adele Josephi, som tidigare själv jobbar på Ekots nyhetsredaktion och senast på Bulletin, skriver nu på morgonen på Twitter:

https://twitter.com/JosephiAdele/status/1390189377763123201
Citat:
Jag har ägnat timmar, dagar, veckor och månader åt att vara stöd för en människa. Så visar det sig att den här människan har spelat teater. Utnyttjat mitt förtroende och riskerat min och min familjs säkerhet. Nyheten igår kom som en chock.

Citat:
Den här händelsen har så mycket mer följder än bara för Ekots förtroende och webb.

Citat:
Jag är en person som flydde islamistisk terror när jag var barn. Jag har en mor som har fått nära anhöriga avrättade. Den här nyheten är så svårt för mig. Det här skrämmer oss. Hur omdömeslös och oansvarig kan en människa vara?

Citat:
Jag är förvånad. Du är nära vän med någon och ni ungmås, reser ihop och pratar med varandra flera gg i veckan. Ni har känt varandra i flera år. Så visar det sig att hon har samröre med någon som Säpo har listat som hot mot rikets säkerhet. Undanhållit info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in