Igår blev det snabbnudlar av lite bättre kvalitet med överbliven yakiniku on top.
Hade över en halv näve salladslök, sesamfrön och chiliolja för att toppa mästerverket
Ser fram emot liuzhou river-nudlarna, har ätit den mycket speciella rätten i kina.
Snigelkött, vaktelägg och hela skiten följer med.
Många små påsar blir det.
För ca 20 år sedan lärde min storasyster att köra "stuvade nudlar".
Hade 1,5 dl mjölk, 1 dl vatten, nudlarna och kryddpåsen.
Kör på ganska hög värme och låt det mesta av vätskan koka bort.
Valfri nudelsort. Gott mellanmål när man var grabb och i farten.
Låt 1/2 hackad gul lök och lite strimlad soltorkad tomat få fräsa en stund i "tonfisk i olja"-spad (rapsolja med fiskkaraktär).
Koka under tiden upp 3 dl vatten i den behändiga vattenkokaren.
Släng i ramen och kryddpåsen med "räk"-smak. Tillsätt en burk "tonfisk i olja", det kokande vattnet samt lite torkad thai chilli.
När det nästan är färdigt, tillsätt en dl gröna ärtor direkt från frysen och servera.
Alltid i soppa. Ingefära, vitlök och gurkmeja utgör smakbasen. Sedan så kan det vara kyckling eller några korvslantar i. Grönsaker har jag också i så klart.
Vart på Ica maxi och de har fått in påsversionen av soba nudlar, teriayki och chili fanns. Skitgoda, tillagas lite annorlunda än vanliga, det blir ingen soppa. Kostar 11.50
Kokar upp vatten, krossar nudlarna i paketet, häller ner kryddorna, soja och sweet chilisås, håller på vatten och kläcker i ett ägg eller en burk tonfisk och rör runt, låter stå några minuter. Kanske skivar i nån lök om jag har.