2020-08-20, 22:20
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Igår blev det snabbnudlar av lite bättre kvalitet med överbliven yakiniku on top.
Hade över en halv näve salladslök, sesamfrön och chiliolja för att toppa mästerverket
Citera
2020-08-31, 11:47
Medlem
Andy Frains avatar
Bor och driver restaurang i Sydostasien, kör ofta nudlar till lunch...

Mama noodles, hemmagjord buljong(oftast gjord på biff), tunt skuren biff, vårlök, stekt ägg, sriracha

Tröttnar aldrig!
Citera
2020-12-15, 19:57
Bannlyst
Några nya (för mig) sorter att testa.

https://imgur.com/gallery/Lr6kq1u

Ser fram emot liuzhou river-nudlarna, har ätit den mycket speciella rätten i kina.
Snigelkött, vaktelägg och hela skiten följer med.
Många små påsar blir det.

https://imgur.com/gallery/2LZXQCR
Citera
2020-12-16, 02:24
Medlem
MrAncelottis avatar
För ca 20 år sedan lärde min storasyster att köra "stuvade nudlar".
Hade 1,5 dl mjölk, 1 dl vatten, nudlarna och kryddpåsen.
Kör på ganska hög värme och låt det mesta av vätskan koka bort.
Valfri nudelsort. Gott mellanmål när man var grabb och i farten.
Citera
2020-12-16, 18:00
Avslutad
Min senaste kulinariska ramen-resa:

Låt 1/2 hackad gul lök och lite strimlad soltorkad tomat få fräsa en stund i "tonfisk i olja"-spad (rapsolja med fiskkaraktär).
Koka under tiden upp 3 dl vatten i den behändiga vattenkokaren.
Släng i ramen och kryddpåsen med "räk"-smak. Tillsätt en burk "tonfisk i olja", det kokande vattnet samt lite torkad thai chilli.
När det nästan är färdigt, tillsätt en dl gröna ärtor direkt från frysen och servera.

Se där: hela kostcirkeln på en gång!
Citera
2020-12-21, 16:53
Medlem
Asså bästa jävla nudlarna är MiGoreng BBQ Chicken. Häller av allt vatten och kryddar nudlarna. Sen ha dom på mackan. Så göött
Citera
2021-02-05, 17:19
Medlem
Nudelkeso (känt från boken Allt jag inte minns) 10/10
Citera
2021-02-07, 06:50
Medlem
Softis...s avatar
Alltid i soppa. Ingefära, vitlök och gurkmeja utgör smakbasen. Sedan så kan det vara kyckling eller några korvslantar i. Grönsaker har jag också i så klart.
Citera
2021-02-10, 09:48
Medlem
Sladdarens avatar
-Soyafärs den du gillar som man steker på

-Kokta ägg

-Ev behåll diverse snabbnudel kryddor och använd dom eller krydda färsen som du vill med ev kinasåser

-Grönsaker : gärna vitlök, ingefära, lök och grönsaker wok eller annat ärter, majs, paprika

-Koka äggen, finhacka dom riktigt fint, stek soyafärsen, kryddor och grönsaker, blanda ihop allt med nudlarna

-Avsluta med nån god riven ost gärna lagrad, blanda, servera

Dvs en vegetarisk rätt kan man säga fast det är med lite annat
Citera
2021-02-10, 09:50
Medlem
Sladdarens avatar
Nudlar med beasås med lite chili och sweetchili sås och grönsaker och valfria kryddor peppar tex, blanda och thats it
Citera
2021-05-06, 13:35
Medlem
carminaburanas avatar
Vart på Ica maxi och de har fått in påsversionen av soba nudlar, teriayki och chili fanns. Skitgoda, tillagas lite annorlunda än vanliga, det blir ingen soppa. Kostar 11.50
Citera
2021-05-06, 13:38
Medlem
Kokar upp vatten, krossar nudlarna i paketet, häller ner kryddorna, soja och sweet chilisås, håller på vatten och kläcker i ett ägg eller en burk tonfisk och rör runt, låter stå några minuter. Kanske skivar i nån lök om jag har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in