2021-05-12, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Antar att en länk inte räcker för en trött jävel som dig själv men ger det ett försök.. https://doku.nu/

Nazister är goda vänner med Islamister, nazister är en del av vänsterextremismen. Så nej, Doku är inte nazister men det är en kort förklaring till varför SR stödjer islamister, läs en bok?

Doku har kommit med ett avslöjande innehållandes konkreta bevis på oegentligheter som försiggår inom SR, något som alla med åtminstone en halv hjärna (inte du) redan kände till.

Starta du en tråd om hur du tycker att Doku borde granskas om det intresserar dig.
Ojoj, det där blev känsligt märker jag. Det är EN reporter på Ekot som har/haft en relation med en misstänkt islamist. Inte hela Ekoredaktionen. Jag vet att rassar har svårt för det där med guilt by association, men ändå, nån jävla ordning får det väl vara på konspirationstankarna?
Citera
2021-05-12, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chiefrebelangel
Ojoj, det där blev känsligt märker jag. Det är EN reporter på Ekot som har/haft en relation med en misstänkt islamist. Inte hela Ekoredaktionen. Jag vet att rassar har svårt för det där med guilt by association, men ändå, nån jävla ordning får det väl vara på konspirationstankarna?

Det är en reporter som bevisligen suger Islamistkuk, ja.

Du menar såklart på att detta är en enskild händelse, ingen kritik får någonsin riktas mot SR utöver det trots otaliga övertramp och tydligt agendasättande journalistik från en skattefinansierad enhet som gång på gång ifrågasätts?

Antar att du håller med om att Public Service måste få minskade anslag så dom kan återgå till kärnverksamheten istället för att sväva ut i rent flum?

Vi är rätt många som anser att SR’s styre borde granskas i sömmarna pga att dom lever på skattemedel, du tycker det är fel?

Man kan fråga sig varför du väljer att konspirera mot just Doku, som du inte känner till.
Frågar vem som granskar dom, när granskningar aldrig får ske osv.

Lätt att säga att andra är känsliga när man kör foliehattsstuket rakt av och gränsar till OT som lök på laxen.

Som sagt, läs och lär, kom tillbaka när du har en åsikt?
Citera
2021-05-12, 20:47
Medlem
Citat:

En stor del av problemet här är att reaktionen från redaktionen inte varit tillräckligt stark (enligt vissa), vilket kan antyda på att man anser att situationen inte är så pass problematisk som den borde anses vara.

Och jag kan väl tycka att även folk som inte är lika konspiratoriska som en del här, och kanske också har ett annat politiskt synsätt - vad jag mellan raderna läser inkluderar dig - borde vara förbannade, inte nödvändigtvis på situationen, utan för att Ekot och SR och även politiken är fullt medvetna om att den här typen av anti-etablissemangs-strömningar gärna kör vatten på sin kvarn när tillfälle ges. Då bör man köra med tunga artilleriet, full transparens och man bör undvika att som Eko-chef sitta i Studio Ett och gömma sig bakom "personalärende".

Ingen vill ha en situation där folk (även en minoritet) inte litar på medier och folkvalda. Vi får tillsammans göra vårt för att journalister både är och upplevs trovärdiga. I det avseendet har Ekot bommat sig, tyvärr.
Citera
2021-05-12, 21:01
Avslutad
Citat:
Vilka är de här Doku egentligen? Granskar nån dem? Är det nazister?
Ja dom är lågutbildade nazistbönder med SD-sympatier. Och så är dom fula och feta och bor ensamma. Dom har givetvis aldrig träffat en härlig islamist, eller ens kommit på tanken att inleda en kärleksrelation med en.

Så, när det är utrett så är det väl äntligen dags att gå vidare.
Citera
2021-05-12, 21:15
Medlem
Äckliga jävla rasförrädare. Viker sig för araben och suger kuk av rädsla.
Citera
2021-05-12, 21:36
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Vad har Sverige fått veta efter Dokus avslöjande? Två saker. Att Drysén slutade och att hon har/haft ett förhållande till en man säkerhetsklassad som farlig person för Sverige..

Men detta hade vi inte fått veta om inte Dokus avslöjat.
Bara viss personal på SR hade fått veta att hon slutat och endast en handfull höjdare på SR hade vetat om hennes förhållande till säkerhetsrisken.

SR försökte totalt mörklägga. Och fortsätter med det ännu efter avslöjandet. Folket kommer bara få veta att hon fått sluta eftersom hon var jävig - genom Dokus.
S R erkänner ingenting. Inte ens orsaken till att hon fick gå. "Hon valde att lämna".

Men Benkö/Svegfors har skickligt flyttat fokus från kärnfrågan till byråkratiska om grundlagsskydd.
En konsekvens av mörkningen var att Sanna Drysén kunde ha fortsatt med att driva agendajournalistik på SvD där hon hade en ny tjänst - en tjänst hon förlorade när SvD fick reda på hennes historia.
Citera
2021-05-12, 22:18
Medlem
Citat:

Problemet är inte att en reporter på SR haft en relation med en misstänkt terrorist. Problemet är att vår skattefinansierade radio och TV är infiltrerad av personer som inte vill det svenska folket väl.
Citera
2021-05-12, 22:18
Medlem
nomorepcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Lyssna på Svegfors i Studio ETT.
Närmare den djupa statens aggressiva politruk kan man inte komma i Sverige från moderat håll. Eller är Svegfors sosse? Han lät som det.

Han blev helt bortgjord av KD:s Oskarsson. Det enda Svegfors kunde säga var att Oskarsson inget begrep, att SR:s integritet absolut inte fick granskas och kanske ifrågasättas i detta ärende av någon utanför SR. Att Oskarsson tydligen var ute på farlig skridskofärd med "felskär" och "blindskär" som Svegfors upprepade.

"Här måste vi hålla tungan rätt i mun" sa Svegfors menande till Groll när hon ställde frågan om det inte var besvärande för S R att ett annat media, Dokus, avslöjade händelsen 8 månader efter det att Drysén fått gå.

Notera också moderata riksdagsledamöters tystnad i skandalen.

Varför vill Svegfors och M försvara Ekots rätt att vinkla nyhetsförmedlingen i islamistisk riktning?

Jag kan inte komma på någon annan förklaring än att det är en hel kennel begravd här någonstans...
Citera
2021-05-12, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomorepc
Varför vill Svegfors och M försvara Ekots rätt att vinkla nyhetsförmedlingen i islamistisk riktning?

Jag kan inte komma på någon annan förklaring än att det är en hel kennel begravd här någonstans...

Jo så måste det vara.
Citera
2021-05-12, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomorepc

Det finns inga systemkritiska företrädare för SR, det är därför dom företräder just skattefinansierade institutioner som SR.

Det gäller att försvara den enorma skatte-kakan som vi redan hårt prövade skattebetalare tvingats på.
Det är enormt lukrativt att föra agendajounalistik i Sverige precis som det är i Nordkorea.

Jisses vad man saknar påstådda liberaler som liksom-fb i denna tråd.. man kan nästan tro att hen inte står för hen påstår sig tro på.

Det kommer krävas ett Alexander-hugg här väldigt snart, innan motsättningarna blir för stora.
Citera
2021-05-12, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Samtidigt som Al-Duhan lägger ut den där "motivationsvideon" på Youtube år 2014 så sitter han på Facebook och dödshotar statsministern, hyllar Islamiska Staten och förklarar att muslimerna kommer att ta hämnd öga för öga. Detta samtidigt som han har både umgänget och våldskapitalet för att förverkliga sina hot.

Kan var det som Säpo har reagerat på.

Den videon har jag helt missat, det låter onekligen som en vidrig gärning.
Citera
2021-05-12, 23:22
Medlem
Yatsys avatar
Sveriges Radio ingår väl Sveriges försvarsmakt. Händelsen måste räknas som ytterst allvarlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in