2021-05-06, 07:38
Medlem
snigel1s avatar
Helt fantastiskt att de går iland med detta, så här långt. SR = totalitärmedia=Pravda=Nordkorea.
Citera
2021-05-06, 07:43
Medlem
Om han varit nazist, hade det tagit hus i helvete och fått långt större konsekvenser. Vänstermurvlarna på SR, SVT hade agerat som galna rovdjur och slitit honom i stycken.
Nu är det locket på, ingen större grej.
Så fungerar de mediekanaler vi alla tvingas finansiera via skattesedeln.
Citera
2021-05-06, 08:08
Medlem
Lingon_s avatar
Är det nån som har ett vettigt svar på hur man samtidigt kan förfasa sig över såna pettitesser som att män breder ut benen på tunnelbanan eller lägger nån dråplig kommentar, men samtidigt hoppa i säng med en regelrätt terrorismvurmare som på riktigt vill kedja fast kvinnor i hemmet, ta bort deras rösträtt, stena dom till döds om dom drar skam över familjen etc.

Hur är det ens möjligt att nå en sådan grad av kognitiv dissonans? Inte ens i dystopiromaner som 1984 når dom riktigt så pass absurda nivåer.
Citera
2021-05-06, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingon_
Är det nån som har ett vettigt svar på hur man samtidigt kan förfasa sig över såna pettitesser som att män breder ut benen på tunnelbanan eller lägger nån dråplig kommentar, men samtidigt hoppa i säng med en regelrätt terrorismvurmare som på riktigt vill kedja fast kvinnor i hemmet, ta bort deras rösträtt, stena dom till döds om dom drar skam över familjen etc.

Hur är det ens möjligt att nå en sådan grad av kognitiv dissonans? Inte ens i dystopiromaner som 1984 når dom riktigt så pass absurda nivåer.

Framför allt när Sanna i sin Twitter-bio skriver att hon gillar "intellektuell stringens"!

I kid you not! Jävlar vad den svenska vänstern och public service kan dra åt helvete.
Den nya alternativhögern bevisas ha rätt gång på gång på gång på gång på gång...
Citera
2021-05-06, 08:20
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Att en chef skyddar en direkt underordnad är rätt standard, det behöver inte betyda att det finns ett släktskap.

Ytterst intressant är dock att public-service verkar sakna rutiner för att hantera en sån här situation där en journalist hoppat i säng med en extremist och gått dennes ärenden. Man har av allt av döma inte följt något protokoll för hantering och skademinering, utan lät bara journalisten frivilligt avgå, lade locket på och låtsades som att det regnade. Har alla kopplingar till kommunister/våldsvänstern gjort hantering av sånt här till en fråga man inte vågat beröra?

Public Service har en lång tradition av att dölja och förminska islamism och den terrorism som följer i dess svans.

Randi Mossige Norheim var för många år sedan, inblandad i en skandal där en somalisk kvinnlig reporter anställd av SR rapporterade om extremism från sin egen etnicitet men se det gick inte för sig för Ekot. Hon mobbades ut och slutade till slut.

https://sverigesradio.se/grupp/20362

Hon är gift med utrikeschefen på Ekot, Per Erenius. Barnen jobbar, gissa var? Thea på Expressen. Säkert tar hon över sin mammas tjänst på Ekot när hon går i pension. De bor på Södermalm. Så patetiskt förutsägbart att man spyr åt det.
Senast redigerad av densistasovjet 2021-05-06 kl. 08:22.
Citera
2021-05-06, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Är hon mp? C? Vad tror ni?
Behöver du ens undra?
https://i.postimg.cc/C10Zp4cF/Partisymp-journalister-1.jpg
Den här undersökningen har ett antal år på nacken, det är VÄRRE nu.
Citera
2021-05-06, 08:24
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Public Service har en lång tradition av att dölja och förminska islamism och den terrorism som följer i dess svans.

Randi Mossige Norheim var för många år sedan, inblandad i en skandal där en somalisk kvinnlig reporter anställd av SR rapporterade om extremism från sin egen etnicitet men se det gick inte för sig för Ekot. Hon mobbades ut och slutade till slut.

Hon är gift med utrikeschefen på Ekot, Per Erenius. Barnen jobbar, gissa var? Thea på Expressen. Säkert tar hon över sin mammas tjänst på Ekot när hon går i pension. De bor på Södermalm. Så patetiskt förutsägbart att man spyr åt det.

Thea har ju redan varit på SR... som politruk!

https://sverigesradio.se/artikel/6824064
Citera
2021-05-06, 08:34
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Är hon mp? C? Vad tror ni?

"”När jag hör reportagen från Ekot om hur vi i Sverige i praktiken hanterar dessa personer så är det svårt att värja sig från tanken att vi faktiskt försöker göra deras liv så uselt och svårt vi bara kan och under så lång tid vi kan. För mig står det för en människosyn jag inte kan förlika mig med och som jag aldrig trodde mig behöva möta i det land där jag är född och uppvuxen, och för den delen inte heller i det parti som jag mer eller mindre föddes in i, genom mina föräldrars engagemang i ”rörelsen”.

Brevskrivaren är journalistens mamma."

Familjen är född i den socialdemokratiska rörelsen som jag läste någonstans.
Underligt att det är underförstått i mamma Melins brev.

Symbiosen socialdemokrati och islamism och besvärande även i detta fall.
Sanna kan iofs vara en avfälling och gått över till liknande rörelse, t.ex. mp. Omöjligt att veta och inte viktigt, såvida det inte finns kopplingar till maktens boningar?
Senast redigerad av gofigur 2021-05-06 kl. 08:41.
Citera
2021-05-06, 08:36
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingon_

En kvinna är som en vindflöjel - hon följer alltid den starkaste i sin närhet (ett arv från apförfäderna). Det finns många kvinnor som går igång på att bli förnedrade. En dominant man gör dem kåta (även om många kvinnor inte vill erkänna detta). Kvinnor är PK av samma anledning. De skulle följa etablissemanget och makten oavsett riktning - om det så är till nazismen eller kommunismen - det spelar ingen roll. Konformitet är det viktigaste för en kvinna.
Citera
2021-05-06, 08:44
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet

Fast det jag tyckte var intressant var inte att man förminskar terrorn islam för med sig. Det jag reagerade på var att det saknas rutiner för hur man ska hantera en anställd som är så insyltad i antidemokratisk extremism att till och med SR inser att personen inte kan vara kvar. Istället har närmsta chef fått lösa det och sen har man bara gått vidare. Hur tusan är detta möjligt i en koloss som kallar sig en "kollektiv demokratisk nyttighet"?
Citera
2021-05-06, 08:48
Medlem
Mr.Swedens avatar
Nu på morgonen rapporterar SR P1 om fallet. Klas Wolf-Watz känns påtagligt svajig och Aftonbladets Anders Lindberg säger sig inte vara avundsjuk på SR som nu ska hantera eländet.

Det mesta talar för en jätteskräll där både Public Service och sosseriet får en rejäl bajsmacka .

Lindberg tror också att statsradions klavertramp kommer att utnyttjas politiskt. Ev första gången han uppfattat något korrekt.
Senast redigerad av Mr.Sweden 2021-05-06 kl. 08:53.
Citera
2021-05-06, 08:56
Medlem
DeValeras avatar
Jag vet inte om detta går att utnyttja politiskt. Denna affär har väl inte direkt gynnat något politiskt parti. Självklart visar affären att tillsättningen av journalister vid statliga media verkar mest handla om att rekrytera från vänsterkanten - men detta är ju som bekant känt sedan länge.

Att SR och SVT är enormt partiska känner vi till. Att stödja personer som påstås utgöra fara av berörd myndighet är självfallet skadligt för förtroendet. Men jag ser som betydligt mera skadligt den favör som vissa partier får av dessa medier samt motsatt behandling av andra partier.

Frågan är om det bästa kanske vore att lägga ned verksamheten, och kanske börja om från början med en opolitisk och neutral statlig media som kan åtnjuta allmänhetens förtroende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in