2021-05-06, 04:36
Medlem
Carnills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ictura
Några anledningar:
1. De flesta av oss är män.
2. Vi slipper prata i telefon.
3. De flesta av oss bor inte i Sverige och har inga problem angående lön eller skatt.
4. Vi tjänar nästan dubbelt så mycket som henne i timmen för det mesta.

Jaha, då förstår jag lite bättre
2021-05-06, 06:51
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artigas
Kan du lägga in någon inställning så man kan välja teckenstorlek för texten för chatten och chattrutan där man skriver in sin egen text? Jag har gjort en liten ändring i tampermonkey som gör min text större vilket gör att jag slipper få ögonproblem när jag är 60 år pga detta jobb. Fattar inte hur ni andra orkar att jobba med så liten text.
Det kanske kan vara dags att skaffa läsglasögon. Jag tror att det är ganska naturligt att när man kommer upp i ålder att man kan använda hjälpmedel.
Det finns ju många olika storlekar du kan välja på. Ibland kan det räcka med 1.25 men satsa inte på 3.0 då ser du elefanter.
2021-05-06, 07:08
Medlem
artigass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PussyLiquor
CTRL + Plustecken. Fick du din dator igår eller?

Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Det kanske kan vara dags att skaffa läsglasögon. Jag tror att det är ganska naturligt att när man kommer upp i ålder att man kan använda hjälpmedel.
Det finns ju många olika storlekar du kan välja på. Ibland kan det räcka med 1.25 men satsa inte på 3.0 då ser du elefanter.

Många som verkar ha skrivit lite för mycket med Amir
2021-05-06, 07:14
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Många som verkar ha skrivit lite för mycket med Amir
Jag känner att man måste hedra Amir för sitt engagemang trots allt. Tänkt på hur många år han har varit här och bidragit till våra löner.
Jag kan skriva till honom dygnet runt utan massa komplikationer. När man får honom på kroken har man lätt 20 mess utan att tänka.
Behöver inte ens läsa vad han skriver för det vet man redan sedan innan vad som gäller.
2021-05-06, 07:34
Medlem
z-nexxs avatar
Citat:
Kan du lägga in någon inställning så man kan välja teckenstorlek för texten för chatten och chattrutan där man skriver in sin egen text? Jag har gjort en liten ändring i tampermonkey som gör min text större vilket gör att jag slipper få ögonproblem när jag är 60 år pga detta jobb. Fattar inte hur ni andra orkar att jobba med så liten text.
Kika under Display i settings, prova att ändra "Font size for the message box" och "Font size for the message history"
2021-05-06, 10:04
Medlem
Lite kö igen. Är lax-fan inne?
2021-05-06, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kallekallekalle
Lite kö igen. Är lax-fan inne?

Äter upp alla meddelanden för dig sötnos
2021-05-06, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Äter upp alla meddelanden för dig sötnos

Tror det är lika segt för alla mellan 9-14 på dagarna. Sämsta tiden.
2021-05-06, 10:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kallekallekalle
Tror det är lika segt för alla mellan 9-14 på dagarna. Sämsta tiden.

Mellan 8 och 10 var det sjukt många för mig, ramlade in hela tiden, extremt flow. Men efter 10 stendött, haha
2021-05-06, 10:51
Medlem
se8035s avatar
Jocke från ockelbo: sug kuk
2021-05-06, 10:59
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedGreenMan
Jag kollade igenom sidan rätt noggrant, ett par saker är rejält märkliga, exempelvis sekretessavtalet man måste acceptera för att ansöka. Här är några:

(1) Frilansaren är skyldig att avstå från att arbeta för någon konkurrent till företaget samt att delta i uppbyggnaden eller driften av sådan verksamhet i något direkt eller indirekt sätt för en löptid på 3 år från slutet av kontraktet.

(2) Varje brott mot denna klausul kommer att resultera i ett avtalsvite på 50.000 SEK (femtio tusen kronor) samt skyldigheten att kompensera alla skador/förluster för företaget.

Kan inte tänka mig att något företag har en bråkdel av dessa rättigheter att kunna bestämma såna saker rakt av, det borde hänvisas till lagar.

Plats för utförande är Teneriffa, Spanien. Det råder enighet om att den rättsliga mötesplatsen för alla konflikter till följd av och i samband med avtalet och dess tillförande även kommer att vara Teneriffa, Spanien, så långt som är tillåtet enligt lag.

Känns inte som en höjdare att få höra att det är dags att dra till Teneriffa helt plötsligt för att ''ett problem'' har uppstått, vilket inte skulle vara en sensation med sådär konstiga avtal.

2) Om någon bestämmelse i detta avtal anses vara ogiltigt eller kan bli ogiltig i framtiden liksom i fallet kontraktet innehåller ett kryphål kommer giltigheten av återstående kontrakt förbli opåverkat. För att ersätta den ogiltiga bestämmelsen eller att stänga kryphål, så långt som är tillåtet enligt lag, skall en lämplig bestämmelse införas som bäst motsvarar förordningen avtalsparterna avsett eller skulle ha avsett om de hade övervägt detta.

Ytterligare en grej är att det inte finns någon ansvarig som anges på sidan, ingen VD eller någonting.

Tyckte först det såg intressant ut eftersom annonsen låg i vanliga annonssidor men efter att ha kollat in närmare så är det bara att konstatera att det inte finns på kartan fram tills man fått bevis på motsatsen...

50K är ju en månadslön. Borde jämna ut sig med semesterersättningen man får när man slutar
2021-05-06, 12:19
Medlem
Hur många procent snabbare blir man med scriptet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in