2021-05-05, 22:13
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Du förstår verkligen inte digniteten av det här, va? Det spelar ingen roll om det är public service eller privat när vi kommer upp i den här ligan. Att Drysén (tack, söta Carinah78) är älskarinna åt Raad, som är en av de sex män som Säpo stämplat som samhällsfarliga och kräver utvisning åt, hade inte tolererats på Sydsvenskan heller.

Det här är som om den där jäkla krimreporten Sjöshult på Expressen skulle ha varit personlig vän med Vårbynätverkets ledargarnityr, skrivit fördelaktiga saker om dem i tidningen, gått på kokainfester med dem och knullat deras ghettobrudar. Och detta SAMTIDIGT som Sjöshults MAMMA skriver brev till Morgan Johansson om att Vårbynätverket ska slippa straff, samt erbjuder sina tjänster att kostnadsfritt fungera som juridiskt ombud i deras tvister i Förvaltningsrätten.

Att jag nämnde Elina Pahnke beror alltså inte på att hon bara är lite vänster och mot rasism (det kan man väl köpa) - hon umgås i kretsar tillsammans med islamistiska förbrytare av värsta slag nere i Skåne. Det var därför jag tog upp henne. Inte ens Sydis kultursida och hennes naiva chef Ida Ölmedahl kommer att vilja ha henne kvar när den bomben briserar.
När Expressens Staffan Erfors avslöjades vara kompis med Hells Angels Thomas Möller så fick han sparken.

(FB) Expressenkorre kompis med HA-boss - får kicken
Citera
2021-05-05, 22:14
Moderator
-Info-s avatar
Undrar om Sanna Drysén var medveten om att Raad al-Duhan dömts för mordhot mot hennes journalistkollega Anna Gullberg?:

Citat:
Jag ska döda Anna Gullberg, jag ska plocka bort henne”. Så sa Raad al-Duhan i februari 2016 till polisen när jag som chefredaktör och ansvarig utgivare för Gefle Dagblad (GD) ytterst var den som utgjorde ett problem för kretsen kring Gävlemoskén.
Citat:
"Det har trots allt gått mer än fyra år sedan jag blottade mig själv i tingsrätten, där jag vittnade om hur hotet drabbade både mig och min familj. Men hot och hat är en del av den journalistiska vardagen, och vi är alltför många som i det tysta jobbar i denna giftiga arbetsmiljö, år efter år."
Citat:
"Raad al-Duhan dömdes för hotet mot mig i både tingsrätt och hovrätt."
Citat:
https://www.expressen.se/kultur/svart-att-se-ekots--journalistik-som-opartisk/
https://web.archive.org/web/20210505173503/https://www.expressen.se/kultur/svart-att-se-ekots--journalistik-som-opartisk/

Man tycker att hon borde ha känt till detta. Och om så är fallet är hennes relation med Raad al-Duhan ännu konstigare.
Citera
2021-05-05, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Undrar om Sanna Drysén var medveten om att Raad al-Duhan dömts för mordhot mot hennes journalistkollega Anna Gullberg?:

Man tycker att hon borde ha känt till detta. Och om så är fallet är hennes relation med Raad al-Duhan ännu konstigare.

Hur och var uttalade han detta mordhot?
Citera
2021-05-05, 22:32
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schnyggsomfan
Kan vi bekräfta att mamman hette Watz tidigare? Det är ju ganska avgörande.
Citat:
Ursprungligen postat av revraul
Jag kan bekräfta att så är fallet.

1954-11-03 Karin Marie Melin Watz
1947-12-01 Claes Bengt Gunnarsson Drysén
1988-06-13 Sanna Marie Drysén

Med det sagts så är inte alla Watz nödvändigtvis släkt med varandra.

Vilken historia... Med många bottnar.

Citat:
"Jag avundas inte Ekots chef Klas Wolf Watz i hans svåra överväganden. Men läsarnas och lyssnarnas förtroende måste alltid komma först, även om det är känsligt med personalärenden. Hur ska den journalistik som SR-reportern gjort tolkas?"

https://web.archive.org/web/20210505173503/https://www.expressen.se/kultur/svart-att-se-ekots--journalistik-som-opartisk/

Nån form av släktskap lär det finnas här.
Citera
2021-05-05, 22:36
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Hur och var uttalade han detta mordhot?
2016.
Mordhoten uttalades i telefon.
Han fälldes första gången 2017 och överklagade och fälldes sedan i en andra instans.
Citera
2021-05-05, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
2016.
Mordhoten uttalades i telefon.
Han fälldes första gången 2017 och överklagade och fälldes sedan i en andra instans.

Men varför står det att han sa det till polisen:

”Jag ska döda Anna Gullberg, jag ska plocka bort henne”. Så sa Raad al-Duhan i februari 2016 till polisen när jag som chefredaktör och ansvarig utgivare för Gefle Dagblad (GD) ytterst var den som utgjorde ett problem för kretsen kring Gävlemoskén.
(FB) Vem är statsradioreportern (Sanna Drysén) som bor ihop med misstänkt säkerhetshot?

Mordhotade han henne genom polisen?
Mycket konstigt.
Citera
2021-05-05, 22:41
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta

Det här handlar uppenbart om ovanligt korkade människor, som Raad al-Duhan duperat.

Nej, inte alls. Det handlar om personer som arbetar för att sprida islam och på sikt omvandla Sverige till en islamsk stat. Dom vet exakt vad dom håller på med.
Citera
2021-05-05, 22:43
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Men varför står det att han sa det till polisen:

”Jag ska döda Anna Gullberg, jag ska plocka bort henne”. Så sa Raad al-Duhan i februari 2016 till polisen när jag som chefredaktör och ansvarig utgivare för Gefle Dagblad (GD) ytterst var den som utgjorde ett problem för kretsen kring Gävlemoskén.
(FB) Vem är statsradioreportern (Sanna Drysén) som bor ihop med misstänkt säkerhetshot?

Mordhotade han henne genom polisen?
Mycket konstigt.
Du får väl läsa domen om du vill fördjupa dig i det hela.
(FB) Gävle: Gefle Dagblads reaktion bombhotad efter granskning av lokal moské

Hur konstigt du än tycker att det är så fälldes han i domstol.
Citera
2021-05-05, 22:54
Medlem
Citat:
Vilken historia... Med många bottnar.

Nån form av släktskap lär det finnas här.

Jag vill egentligen inte fråga, men...
Det nämdes tidigare att Sanna Drysén och hennes familj har en judisk bakgrund. Vet du om det stämmer? I och med den konflikten vore det intressant att veta.
Citera
2021-05-05, 22:54
Medlem
Citat:

Jag tycker att följande uppgift i Dokus artikel är talande;

Citat:
Journalisten bemötte sammanfattningsvis kritiken mot hennes inslag med att hon endast granskade handläggningen av ärendena och att hon inte kände till de närmare omständigheterna i något av fallen.

Om detta stämmer, framstår det i mitt tycke som ett väldigt grunt utfört arbete. Gissningsvis har hon anammat samma syn på den privata relationen - "de närmare omständigheterna" fick stanna utom synhåll. Han har gett en version av hela situationen, hoten mot Gullberg inkluderade, där han framstår som den förfördelade parten - och Drysén fann rollen som hon kunde spela i detta drama oemotståndlig.
Citera
2021-05-05, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Du får väl läsa domen om du vill fördjupa dig i det hela.
(FB) Gävle: Gefle Dagblads reaktion bombhotad efter granskning av lokal moské

Hur konstigt du än tycker att det är så fälldes han i domstol.

Men vad hade Gefle Dagblad gjort mot dem då?
Journalister har inte rätt att smutskasta människor. Var kan man läsa om vad de har skrivit om honom eller om deras moské?
Jag vill nämligen granska dessa journalister som har kritiserat honom, och leta i deras släktskap om det finns några rasister eller andra som kan tänkas ha skäl att smutskasta honom.
Senast redigerad av eoku 2021-05-05 kl. 23:04.
Citera
2021-05-05, 23:01
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Granskningarna är förstås inte värdelösa om de säger sanningen!

Frågan är vem som har mandat att avgöra vad som är "sanningen."

Opartiskhet är i grunden omöjlig då nyhetsvärdering, även om frågor som i sak är korrekta, alltid är subjektiv. Förekommer dessutom jäv går det inte heller att upprätthålla illusionen om opartiskhet vilket nu blir extra tydligt.

Att knulla med den man ska förhålla sig objektiv gentemot är svårt och är det någon som ska klara det är det sannolikt inte en ung, kvinnlig agendajournalist på den statliga radiostationen där 80 procent röstar MP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in