2021-05-05, 20:40
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Från början sa han ju till JG "endast jag vet"

Det menar han ju fortfarande eftersom en död person inte kan "veta" någonting.
Citera
2021-05-05, 20:40
Medlem
TaxenSixtens avatar
Kan man läsa liverapporteringen i efterhand någonstans?
Citera
2021-05-05, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Det menar han ju fortfarande eftersom en död person inte kan "veta" någonting.
Ja, precis, men han gillar att vara lite lurig. Verkligen njuter av det.
Citera
2021-05-05, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Samma med bilden när barnen och HD ligger på mage halvt hängandes utför en hög klippa. Det finns fler foton i den stilen. Men det är förhoppningsvis slut med deras "Living on the Edge" snart.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO

Stefan skriver ”kärleksbrev” till ÅH

https://www.bildtagg.se/bilpd/0yswacc8q8y2ts6ypvevn8z6

*Brrr*
Bilden med både HD och barnen har jag inte sett. Automatiskt följer då frågan: varför la han sig inte själv där på kanten som en modig riddare, som trotsade alla faror och lät sig bli fotad? Men det var kanske alldeles för riskabelt...?
"De bara föll... och jag kunde inte göra något för att rädda dem".
Citera
2021-05-05, 20:59
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Självklart var LW miltals från HD. LW hade bara en särboliknande relation med SD i ynka sex år. Inga gemensamma barn. Då kan all kontakt avslutas vilket underlättar läkningsprocess.

HD har haft ett 20-årigt äktenskap med SD och har därför tagit större skada av relationen. HD kan heller inte avsluta kontakt p.g.a. gemensamma barn vilket försvårar att hon kan gå vidare.

Det går därför inte att jämföra LW och HD och förvänta sig att bara för att älskarinnan som träffade SD av och till i 6 år gick vidare så borde ex-frun också göra det.
Jag förstår hur du resonerar och att det är på ett intellektuellt plan. Men varje kärleks- /vänskapsförbindelse är unik och antalet år är inte avgörande. Dynamiken i respektive relation skiljer sig åt; de "ynka" 6 åren ska inte användas som argument i förminskande mening.

Det är inte alls givet att HD har tagit större skada.

Det är inte heller de yttre faktorerna och omständigheterna som är avgörande för en frigörelseprocess.
Citera
2021-05-05, 21:02
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Vi kan väl vara enig om att det varken går att bevisa eller motbevisa. Ett alibi är och kommer alltid att ha ett krav på att vara ett fysiskt bevis, Annars kan varenda random kriminell åberopa att deras alibi består av att dom spelade dataspel 23:34 eller varför inte åberopa att 23:34 p*ippade jag min fru.
Fast nu är det så att SD har lämnat en rimlig förklaring till 20.29/23.34-händelserna till skillnad mot åklagarsidan som svamlat om att datorn levde ett eget liv vid dessa tidpunkter. Åklagaren lär i HR sagt så här ungefär:
"– Det finns liknande aktivitet i datorn på mordkvällen när vi vet att NN (46-åringen) var på Gustavsvik och inte hade datorn med sig, säger Therese Johansson."

Men det stämmer alltså inte, då var han på jobbet och hade datorn med sig. Nu framgick det iofs inte om det var 20.29-händelsen hon menade, men det är bara den som är av samma typ som 23.34-händelsen.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-05-05 kl. 21:05.
Citera
2021-05-05, 21:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej, jag hade inte heller skrattat om jag mött honom ensam bakom ett bullerplank. Risken att sluta som ett mordoffer med SD:s sperma stänkandes över kjolen är alldeles för stor.
Inte innan dess är väl bästa lärdomen.
Men det beror helt på om man inser faran.

Typ som när LW skrattar åt honom när han tror att HD inte ligger med JS och hon tycker sen att hon har ett visst övertag.
Hon är nöjd att skilsmässan inte beror på henne, big mistake.
Sorgligt nog underskattade hon HDs roll relaterat till ett kränkt kontrollfreak, snudd på paranoid.
Citera
2021-05-05, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Alla offentliga inlägg med insamlingar till olika välgörande ändamål icke att förglömma!
Undrar om de är random eller faktiskt till några han känner...

Haha hade ju varit likt honom att skänka till lite random folks födelsedagsinsamlingar här och där bara för att kunna posta så alla kan se vilken empat och fin människa han är som bidrar till så behjärtansvärda ändamål.

"Antirasisten" Steffe som försökte skapa villospår av Mållgangäng från Vivalla dagar innan mordet. Han hade väl hoppats att några av de han beskriver som "halvvuxna, oborstade, skäggiga med mycket primitiv svenska" skulle plockas in på förhör. Då hade han ju själv så hjälpsamt kunnat bistå med vittnesmål om att ha fått sin väg blockeras och blivit jagad i skogen och sen så hjältemodigt återvänt för att se till att otäckingarna inte gav sig på någon ensam, försvarslös kvinna.
Citera
2021-05-05, 21:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hans grandiosa självkänsla är läskig att lyssna på. Han har starka narcissistiska drag. Brrrr....
Ja, den är inte att leka med. Läskig är rätt ord ang narcissism. Obehaglig.
Faran ligger i att underskatta hans känslospel under ytan hur pucko och osmart han framstår.
Skenet kan bedra.
Senast redigerad av develi 2021-05-05 kl. 21:28.
Citera
2021-05-05, 21:13
Medlem
Citat:
"Både jag och Lena vet att jag inte mördade henne."
En död person "vet" ingenting av naturliga skäl.

Jag tror att SD har skruvat till sanningen riktigt ordentligt för sig själv och kan därför säga att han "inte mördade". Jag skulle vilja höra SD säga: "inte dödade" istället, men tror inte att hans aspiepersonlighet klarar det.

Tror du det blir för starkt för honom att säga "döda"? Kan han lättare hålla distans till sin skuld om han säger "mörda"?
Citera
2021-05-05, 21:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Undrar vad han gjorde när han kom hem efter rättegången idag... slog sönder sitt hus? Eller kanske det räckte med näven i väggen?

Hoppas att HD och barnen håller sig undan.

Nu som trängd tror jag han kan vara riktigt farlig. Även om familjen tassar på tå.
Hans personliga assistent vet hur hon ska navigera och lite smeksamt ge beröm sen 1996. En bra pappa.
....nu är väl drömmen om kärnfamiljen rensad från orosmoment.
Temporärt.
Citera
2021-05-05, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, den är inte att leka med. Äcklig är rätt ord ang narcissism.
Faran ligger i att underskatta hans känslospel under ytan hur pucko och osmart han framstår.
Skenet kan bedra.

Syftar du på att han plötsligt kan explodera? Sådär som på inspelningen som LW gjorde i bilen.
Eller på att han är lömsk och tänker ut elaka saker/ smider planer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in