2021-05-05, 19:34
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han är skrattretande när han bräker i rätten, grav narcissism, men i ett annat läge hade jag inte skrattat åt honom i det skick han befinner sig och som visade sig idag.

Nej, jag hade inte heller skrattat om jag mött honom ensam bakom ett bullerplank. Risken att sluta som ett mordoffer med SD:s sperma stänkandes över kjolen är alldeles för stor.
Citera
2021-05-05, 19:40
Medlem
Citat:
Han är skrattretande när han bräker i rätten, grav narcissism, men i ett annat läge hade jag inte skrattat åt honom i det skick han befinner sig och som visade sig idag.
Hans grandiosa självkänsla är läskig att lyssna på. Han har starka narcissistiska drag. Brrrr....
Citera
2021-05-05, 19:40
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
”Citat:
– Om jag hade begått brottet hade man inte förstått att det var ett brott överhuvudtaget. Då hade det sett ut som en olycka. Jag blir nästan förnärmad när man säger att jag gjort det här. Det är så dåligt utfört. Jag är smartare än så.”

Ja det uttalandet är så skruvat så att det är svårt att ta in. Att ens komma på tanken att få ur sig något dylikt. Så vämjeligt ur så många aspekter.
Och inte minst, så korkat.

Hans ”underfundiga” domkraftsvideo tex: riktigt vad han tyckte sig ha att tjäna på den lär nog aldrig klaras ut men nog njöt han säkerligen själv i stora drag över sin geniala kreativitet.
Och resultatet bidde något som främst leder tankarna till någon sorts misslyckad take av Socker Connys devis: ” med ett schysst domkraftsskaft slår man åklagaren med häpnad”.

Men all narcissism och dumhet till trots, har svårt att se en fällande dom i slutändan.

Tyvärr tror jag också att det kommer sluta med en friande dom och det priset kommer någon kvinna att få betala med sitt liv framöver.
Med ett, nu synliggjort och avslöjat, psykopatmördarwierdo löst i samhället är det bara en tidsfråga innan nästa kvinnolik dyker upp i någon skogsdunge.
Tack för det "rättssamhället"!
Citera
2021-05-05, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
”Nu har utredningen kring Hjärstamordet avslutats” står det i na. Kan inte öppna artikeln men undrar, inte avslutas utredningen innan SD sitter bakom lås och bom? OM han frias nu så förutsätter jag att de tar det vidare till nästa instans. Iom att han ÄR skyldig och eftersom det FINNS mer att göra för att bevisa det (om nu rätten skulle säga sig inte vara övertygad ännu).

https://www.na.se/logga-in/nu-har-utredningen-kring-hjarstamordet-avslutats-skont-for-alla-parter
Blir han friad nu med så lär den friande domen stå sig. Visserligen går det att överklaga till HD men de tar i stort sett aldrig upp bevisprövningsfall. Enda chansen är sedan att söka resning men då krävs nått mycket starkt ex att de hittar ett mordvapen med både LWs och SDs dna på eller möjligtvis att SD erkänner. När det gäller ett liknande indiciemål som jag länkade till längre upp i tråden räckte det inte med att en tidigare flickvän till den misstänkte vittnade om att den misstänkte hade erkänt för henne.
Citera
2021-05-05, 20:02
Medlem
Weird Steffe!
Får du inte sörja L för Hax? Lite längtan hade du nog när du inte kunde låta bli att logga in på Ls konton 7 okt och 10 nov den där första hösten efter mordet, eller hur?

Alla besöken på mordplatsen handlar väl inte om att sörja eller minnas goda tider? Det är väl snarare försök till att spela upp filmen igen på plats och då utan att göra misstaget att spilla droppar?

Hur känns det att bli 47 år idag och inte fatta att man säger att man är Oskyldig och att Det vet den Riktiga Mördaren istället för att säga "Både jag och Lena vet att jag inte mördade henne."
Du glömde liksom en viktig detalj där om du är oskyldig.

Åkl hade 48 fel enligt dig. Dina försvarare säger 8 och var nog ganska nervösa för att du skulle upprepa det du skrev i ditt hatbrev säga att du hatar Å.

Till vilket syfte bifogade dina försvarare regisserade Google tidslinjer för datum som inte alls handlar om mordkvällen 14 maj? Dessutom hade du som vanligt glömt att stänga Paint innan du gjort skärmdumpningarna.
Senast redigerad av Ulanna 2021-05-05 kl. 20:06.
Citera
2021-05-05, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
I exakt varenda mening han sa är han manipulativ.

Till och med mina barn skrattade närapå på sig när jag läste upp vad han sa i rätten. Man behöver vare sig vara erfaren eller ha kunskap om psykopati/narcissism för att förstå att det är galet.

Min partner utbrast, herregud har han barn? Stakars dom!
Japp, här utbrast sonen - vilken jävla narcissist! Är han på riktigt! Men varför säger han dådär? Han måste vara dum i huvudet!
Citera
2021-05-05, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
I exakt varenda mening han sa är han manipulativ.

Till och med mina barn skrattade närapå på sig när jag läste upp vad han sa i rätten. Man behöver vare sig vara erfaren eller ha kunskap om psykopati/narcissism för att förstå att det är galet.

Min partner utbrast, herregud har han barn? Stakars dom!

Jag kunde inte heller låta bli att diskutera fallet och rättegången med olika personer och ja folk skrattar ju och tror inte det är sant. Jag håller med din partner...
Citera
2021-05-05, 20:34
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Weird Steffe!
Får du inte sörja L för Hax? Lite längtan hade du nog när du inte kunde låta bli att logga in på Ls konton 7 okt och 10 nov den där första hösten efter mordet, eller hur?

Alla besöken på mordplatsen handlar väl inte om att sörja eller minnas goda tider? Det är väl snarare försök till att spela upp filmen igen på plats och då utan att göra misstaget att spilla droppar?

Hur känns det att bli 47 år idag och inte fatta att man säger att man är Oskyldig och att Det vet den Riktiga Mördaren istället för att säga "Både jag och Lena vet att jag inte mördade henne."
Du glömde liksom en viktig detalj där om du är oskyldig.

Åkl hade 48 fel enligt dig. Dina försvarare säger 8 och var nog ganska nervösa för att du skulle upprepa det du skrev i ditt hatbrev säga att du hatar Å.

Till vilket syfte bifogade dina försvarare regisserade Google tidslinjer för datum som inte alls handlar om mordkvällen 14 maj? Dessutom hade du som vanligt glömt att stänga Paint innan du gjort skärmdumpningarna.

"Både jag och Lena vet att jag inte mördade henne."
En död person "vet" ingenting av naturliga skäl.

Jag tror att SD har skruvat till sanningen riktigt ordentligt för sig själv och kan därför säga att han "inte mördade". Jag skulle vilja höra SD säga: "inte dödade" istället, men tror inte att hans aspiepersonlighet klarar det.
Citera
2021-05-05, 20:36
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Bilden på dottern vid stupet har etsat sig fast även i mitt minne. Att vara så oförsiktig med sitt eget barns säkerhet, helt rubbat. Tror (obs! tror) att han faktiskt har bett henne att ställa sig där för att få en bra bild....

Samma med bilden när barnen och HD ligger på mage halvt hängandes utför en hög klippa. Det finns fler foton i den stilen. Men det är förhoppningsvis slut med deras "Living on the Edge" snart.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO

Stefan skriver ”kärleksbrev” till ÅH

https://www.bildtagg.se/bild/0yswacc8q8y2ts6ypvevn8z6
Citera
2021-05-05, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
"Både jag och Lena vet att jag inte mördade henne."
En död person "vet" ingenting av naturliga skäl.

Jag tror att SD har skruvat till sanningen riktigt ordentligt för sig själv och kan därför säga att han "inte mördade". Jag skulle vilja höra SD säga: "inte dödade" istället, men tror inte att hans aspiepersonlighet klarar det.
Från början sa han ju till JG "endast jag vet"
Citera
2021-05-05, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Samma med bilden när barnen och HD ligger på mage halvt hängandes utför en hög klippa. Det finns fler foton i den stilen. Men det är förhoppningsvis slut med deras "Living on the Edge" snart.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO

Stefan skriver ”kärleksbrev” till ÅH

https://www.bildtagg.se/bild/0yswacc8q8y2ts6ypvevn8z6
Jag hittar inte den vackra zorn-kullan, hade du den lättillgänglig? Näcken, eller varför inte Kejsarens nya kläder?
Citera
2021-05-05, 20:40
Medlem
Citat:

Undrar vad han gjorde när han kom hem efter rättegången idag... slog sönder sitt hus? Eller kanske det räckte med näven i väggen?

Hoppas att HD och barnen håller sig undan.

Nu som trängd tror jag han kan vara riktigt farlig. Även om familjen tassar på tå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in