2021-05-05, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Han har ju ändå haft två stycken advokater.
Det är väl inte så vanligt?

De 58 punkterna, det är väl ändå sådant som han kunnat ta upp med dom?

För här i HR är det ju i stort sett samma bevisning som tas upp som i TR, och de har haft möjlighet att läsa in sig på kompletteringen ett tag.

De 58 punkterna, han får det att låta som att han inte har fått en chans. Att han nu har 58 punkter som han inte fått chansen att försvara sig mot, så här i sita stund. Åklagaren har bedrivit viskningsleken och kastat skit.

Att han sitter vid datorn kan också vara ett sätt att de "viktig" ut, ta kontrollen över det förödmjukande situationen att sitta i en rättssal som misstänkt.

Det är så här han jobbar.
Använder också en stor del av sitt tal till att prata om hur synd det är om honom och hans barn.

Här är det en kvinna som mördats på det mest brutala sätt och henes barn har blivit utan mor. Vad fasiken, ska han prata om hur synd och jobbigt det har varit får han göra det någon annanstans. Här är det HELT fel ställe.

Ja, jag tvivlar inte på att han föll på knä för att visa att han hade sååå ont i ryggen att alla måste tycka synd om honom. Det verkar vara ett knep han kör med ofta.

Gode Gud, jag har inte ord för att säga vad jag tänker.

Tyvärr kan inget av det här användas mot honom (ja, eller tyvärr. Kanske är tur att vi inte har ett sådant rättssystem). Men det visar iaf allmänheten att han är vickad på något sätt som en tänker OCH SÄGER i rätten (!) i termer av hur han skulle begå det perfekta mordet.

Ja, vi får väl innerligt hoppas att ingen av hans närmaste råkar ut för "en olycka". Tänker på hur dottern stod vid stupkanten...

När man inte trodde det kunde bli värre...

Lite som en pojke som följer med sin förälder, i det här fallet sina advokater, på jobbet och vill vara lika viktig.

De där 58 punkterna finns nog lika mycket som den teori han skulle lägga fram angående mordet. Mycket bluffande och så fort det synas drar han tillbaka det utav någon påhittad anledning. Vi har lärt oss hur han jobbar.
Citera
2021-05-05, 17:36
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/forsvaret-pekade-pa-bevisbrister-i-hjarstamordet
Citera
2021-05-05, 17:39
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag hade begått brottet hade man inte förstått att det var ett brott överhuvudtaget. Då hade det sett ut som en olycka. Jag blir nästan förnärmad när man säger att jag gjort det här. Det är så dåligt utfört. Jag är smartare än så.

HAHAHAHAHA!!!😂🤣🤣😂😂🤣

Exakt så dum är han. Skönt att ha psykopatmördarwierdots erkännande om sin dumhet svart på vitt!
Citera
2021-05-05, 17:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Verkligen! Han gav, alldeles av sig själv, ynkedomen ett ansikte. Vad jag förstår av dem som var där så lyste dessutom återhållen ilska igenom hos honom. En narcissist på fallrepet. Riktigt bra att han fick chansen att prata. IB måste väl ha slitit sitt hår i förtvivlan.
Jättebra att han fick sin stund i solen.

Megaoffret som blir kinkig och arrogant då ÅK blir ett hot mot hans narcissism och hans behov att framstå som bästigaste mannen.

... Inkl brist på kontroll som stressar honom och bygger upp frustration. Hade inte domaren lagt sig i hade han väl freakat mot henne.

Bortom hans egen gala i HovR så såg jag btw att det här sammanfaller:

JZ:
"Hon har en kompis som jobbade på Apotek tidigare. Hon minns vem Stefan var, tydligen var han där vid något tillfälle och arbetade på något sätt, om det handlade om att fylla på medicin eller så, men han hade tydligen blivit aggressiv och slagit sönder ett bord där. "

SD på dyksidan 2007:

"Är nu på Apoteket som arbetsledare i en produktionenhet."

I september samma år, under sin pappaledighet, skriver han :

"Ska sedan tillbaka till dosapoteket. Fast jag ska söka mig vidare därifrån."
Citera
2021-05-05, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
HAHAHAHAHA!!!😂🤣🤣😂😂🤣

Exakt så dum är han. Skönt att ha psykopatmördarwierdots erkännande om sin dumhet svart på vitt!

Ja det måste vara det dummaste någon någonsin sagt som sitt försvar i en rättsal.
Citera
2021-05-05, 18:08
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

För här i HR är det ju i stort sett samma bevisning som tas upp som i TR, och de har haft möjlighet att läsa in sig på kompletteringen ett tag.

De 58 punkterna, han får det att låta som att han inte har fått en chans. Att han nu har 58 punkter som han inte fått chansen att försvara sig mot, så här i sita stund. Åklagaren har bedrivit viskningsleken och kastat skit.

Att han sitter vid datorn kan också vara ett sätt att de "viktig" ut, ta kontrollen över det förödmjukande situationen att sitta i en rättssal som misstänkt.

Använder också en stor del av sitt tal till att prata om hur synd det är om honom och hans barn.

Här är det en kvinna som mördats på det mest brutala sätt och henes barn har blivit utan mor. Vad fasiken, ska han prata om hur synd och jobbigt det har varit får han göra det någon annanstans. Här är det HELT fel ställe.

Ja, jag tvivlar inte på att han föll på knä för att visa att han hade sååå ont i ryggen att alla måste tycka synd om honom. Det verkar vara ett knep han kör med ofta.

Tyvärr kan inget av det här användas mot honom (ja, eller tyvärr. Kanske är tur att vi inte har ett sådant rättssystem). Men det visar iaf allmänheten att han är vickad på något sätt som en tänker OCH SÄGER i rätten (!) i termer av hur han skulle begå det perfekta mordet.

Ja, vi får väl innerligt hoppas att ingen av hans närmaste råkar ut för "en olycka". Tänker på hur dottern stod vid stupkanten...

Ja 58 punkter som HAN anser vara fel.
Dvs dessa behöver inte vara med verkligheten överensstämmande

Fel 1: att ÅK påstår att han dödat Lena....etc etc
Fel 2: att ÅK ljuger då Lenas blod på tvättmaskinen visst kom dit när hon höll på med ”snickerier” i hans tvättstuga...
Citera
2021-05-05, 18:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Lite som en pojke som följer med sin förälder, i det här fallet sina advokater, på jobbet och vill vara lika viktig.

De där 58 punkterna finns nog lika mycket som den teori han skulle lägga fram angående mordet. Mycket bluffande och så fort det synas drar han tillbaka det utav någon påhittad anledning. Vi har lärt oss hur han jobbar.
Drama-Möller upp i dagen ang att självrättfärdiga och skriva brev och listor. Hon har väl tömt KVs förråd på A4, nu får ju de två andra på podden serva den narcissistiska primadonnan, megaoffret.
Senast redigerad av develi 2021-05-05 kl. 18:10.
Citera
2021-05-05, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Är du helt dum i huvudet?
Du har tjatat och tjatat om detta jag vet inte hur många gånger.
VEM SOM HELST KAN HA HAFT DATORN ELLER TRYCKT PÅ DEN!

INGET ALIBI.
Du känns desperat?
Förklara istället hur den geniale mördaren har lyckats vara totalt osynlig och plantera bevisen mot Sd.
Kommer du svara? Nej det tror jag inte...

Exakt, Det är inget alibi och kommer aldrig att bli ett alibi. Vem som helst i familjen har kunnat pullat på tangenterna.
Citera
2021-05-05, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Om jag inte hade varit vit medelklass, utan en person med brokig bakgrund, så hade jag blivit fälld.

Vad syftar han på, att Lena blev bortadopterad?
Intressant hur grandios världsbild han har, där den egna familjen inte ens vill veta av honom..

Precis så.
Har inte läst någonstans någon gång under dessa 3 år att hans ursprungsfamilj har stöttat honom på något sätt. Kanske har jag missat det?
Kanske de skäms och vill ta avstånd nu när deras smarta gosse visar sig ha gjort en massa fulsaker. T.o.m att han dessutom har mördat en kvinna.
Citera
2021-05-05, 18:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja 58 punkter som HAN anser vara fel.
Dvs dessa behöver inte vara med verkligheten överensstämmande

Fel 1: att ÅK påstår att han dödat Lena....etc etc
Fel 2: att ÅK ljuger då Lenas blod på tvättmaskinen visst kom dit när hon höll på med ”snickerier” i hans tvättstuga...

Hahaha, det glömde jag.

Hon inte bara ljuger Å*sa...hon har FEL också...

Säkert stämmer de 58 punkterna inte heller med vad hans försvarare har tagit upp, utan det är 58 ANDRA punkter som försvaret (varit ointelligenta nog att inte förstå) inte tagit upp.
Senast redigerad av notknapparen 2021-05-05 kl. 18:30.
Citera
2021-05-05, 18:22
Medlem
Citat:

Bilden på dottern vid stupet har etsat sig fast även i mitt minne. Att vara så oförsiktig med sitt eget barns säkerhet, helt rubbat. Tror (obs! tror) att han faktiskt har bett henne att ställa sig där för att få en bra bild....
Citera
2021-05-05, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag har inte blivit motbevisad, inte vad jag sett åtminstone. Du får gärna länka till sådan "motbevisng" så kan jag bemöta det nu, ifall jag missat det.

"Datorn lever ett eget liv" räknar jag inte som motbevisning, snarare som en bekräftelse på att motbevsing saknas.

Vi kan väl vara enig om att det varken går att bevisa eller motbevisa. Ett alibi är och kommer alltid att ha ett krav på att vara ett fysiskt bevis, Annars kan varenda random kriminell åberopa att deras alibi består av att dom spelade dataspel 23:34 eller varför inte åberopa att 23:34 p*ippade jag min fru.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in