2021-05-05, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Undrar om han blev besviken över att det inte gick ett sus genom salen när han drog av munskyddet?

SOA kände kanske lite stolthet under hans ”tal”. Den SD vi ser idag är ju lite av SOA:s produkt med tanke på de förutsättningar han skapat för SD. Lite av hans coach eller mentor i sammanhanget är han ju.
Citera
2021-05-05, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Han spelar woke och antirasistisk precis som på facebook när han försökte fiska likes med sitt inlägg om det tappade kontokortet men istället omedvetet outade sin människosyn med ord som primitiv haha.

Alla offentliga inlägg med insamlingar till olika välgörande ändamål icke att förglömma!
Undrar om de är random eller faktiskt till några han känner...
Citera
2021-05-05, 18:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Han spelar woke och antirasistisk precis som på facebook när han försökte fiska likes med sitt inlägg om det tappade kontokortet men istället omedvetet outade sin människosyn med ord som primitiv haha.

I exakt varenda mening han sa är han manipulativ.

Till och med mina barn skrattade närapå på sig när jag läste upp vad han sa i rätten. Man behöver vare sig vara erfaren eller ha kunskap om psykopati/narcissism för att förstå att det är galet.

Min partner utbrast, herregud har han barn? Stakars dom!
Citera
2021-05-05, 18:39
Medlem
Lova33s avatar
Psykopatmördarwierdot sitter alltså i rättsalen och åbäkar sig över hur dumma utredare/åklagare är som anklagar honom för mord. Buhuuu -hur kan de ens tro att han skulle utföra ett mord så himla dåligt liksom? Buhuuu -jättesupersmarta psykopatmördarwierdot skulle fått det att se ut som en olycka ju...woäää woäää woäää.
Mitt råd: SLUTA MÖRDA FOLK då!

Jag undrar om psykopatmördarwierdot verkligen inser hur jävla tokskyldig och megatrög han faktiskt framstår för oss andra?
Han måste ju blunda jättehårt alternativt vara dummare än vi ens kan föreställa oss om han tror något annat.
Citera
2021-05-05, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Han har ju ändå haft två stycken advokater.
Det är väl inte så vanligt?

De 58 punkterna, det är väl ändå sådant som han kunnat ta upp med dom?

För här i HR är det ju i stort sett samma bevisning som tas upp som i TR, och de har haft möjlighet att läsa in sig på kompletteringen ett tag.

De 58 punkterna, han får det att låta som att han inte har fått en chans. Att han nu har 58 punkter som han inte fått chansen att försvara sig mot, så här i sita stund. Åklagaren har bedrivit viskningsleken och kastat skit.

Att han sitter vid datorn kan också vara ett sätt att de "viktig" ut, ta kontrollen över det förödmjukande situationen att sitta i en rättssal som misstänkt.

Det är så här han jobbar.
Använder också en stor del av sitt tal till att prata om hur synd det är om honom och hans barn.

Här är det en kvinna som mördats på det mest brutala sätt och henes barn har blivit utan mor. Vad fasiken, ska han prata om hur synd och jobbigt det har varit får han göra det någon annanstans. Här är det HELT fel ställe.

Ja, jag tvivlar inte på att han föll på knä för att visa att han hade sååå ont i ryggen att alla måste tycka synd om honom. Det verkar vara ett knep han kör med ofta.

Gode Gud, jag har inte ord för att säga vad jag tänker.

Tyvärr kan inget av det här användas mot honom (ja, eller tyvärr. Kanske är tur att vi inte har ett sådant rättssystem). Men det visar iaf allmänheten att han är vickad på något sätt som en tänker OCH SÄGER i rätten (!) i termer av hur han skulle begå det perfekta mordet.

Ja, vi får väl innerligt hoppas att ingen av hans närmaste råkar ut för "en olycka". Tänker på hur dottern stod vid stupkanten...

När man inte trodde det kunde bli värre...

De två advokaterna syår väl i proportion till hyllmetrarna med digital och social dynga han lämnat efter sig under sin ”otrohetsaffär”.

Och sen sida upp och sida ner med målande ”porträtt” av SD och LW i form av förhör.

Killen som evtl ska ha sett SD på badet, han som SD menar att han pratade med, förhördes på telefon med barnet som tolk. Blev väl ett par stavelser från det förhöret typ. Kort var det iaf.
Sen var det väl för integritetskränkande att visa upp hans foto under ”gymförhören”. Men fota hans kallingar från häktet och annat mys kunde de bjuda på.

Det luktar lite skunk här och där.
Citera
2021-05-05, 19:01
Medlem
develis avatar
Citat:
I exakt varenda mening han sa är han manipulativ.

Till och med mina barn skrattade närapå på sig när jag läste upp vad han sa i rätten. Man behöver vare sig vara erfaren eller ha kunskap om psykopati/narcissism för att förstå att det är galet.

Min partner utbrast, herregud har han barn? Stakars dom!
Nej, han framstår som heltokig - för han är trängd, stressad och frustrerad.

Vad som felar honom lämnar jag därhän.

Men det ska gudarna veta om psykopati och NPD att det är av vik med förkunskap när de börjar lura skiten av folk "i sitt habitualtillstånd" och och äter empati vars baksida av myntet är att bli för naiv och godtrogen.
Citera
2021-05-05, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

Spiken i kistan slog han ner helt själv idag! Bra att han fick tala ut. Det tackar vi för.

Ingen, absolut ingen, kan tro att han är oskyldig nu.

Dessutom har han heller aldrig sagt att han är oskyldig. Inte en enda gång, såvitt jag vet? Rätta mig om jag har fel...

Nu kan han sälja sin historia till NA, som han sa sist. Frågan är om de vill ha den?

Helt klart är att han har bara äkta känslor för en enda människa i sitt liv. Sig själv.

Kommentarer som nedanstående kan inte upprepas många gånger nog:

TACK, HR, för att SD fick tala! Och åter igen visa att han inte bryr sig ett skit om LW eller heller hennes anhöriga. Utan bara om sig själv.

Stackars Backman och Co är väl helt matta nu. SD är nog ingen lätt klient.

"My Way or the Highway". Det visade sig stämma. Hela vägen.

Otroligt bra rapporterat av Stefan och Christina på NA.SE! En stor eloge är ni värda.

Det är också samtliga i:

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO

Stefan skriver ”kärleksbrev” till ÅH

https://www.bildtagg.se/bild/0yswacc8q8y2ts6ypvevn8z6

Och så KUL att T34Panzer är tillbaka! Du har varit saknad!❤

”Citat:
– Om jag hade begått brottet hade man inte förstått att det var ett brott överhuvudtaget. Då hade det sett ut som en olycka. Jag blir nästan förnärmad när man säger att jag gjort det här. Det är så dåligt utfört. Jag är smartare än så.”

Ja det uttalandet är så skruvat så att det är svårt att ta in. Att ens komma på tanken att få ur sig något dylikt. Så vämjeligt ur så många aspekter.
Och inte minst, så korkat.

Hans ”underfundiga” domkraftsvideo tex: riktigt vad han tyckte sig ha att tjäna på den lär nog aldrig klaras ut men nog njöt han säkerligen själv i stora drag över sin geniala kreativitet.
Och resultatet bidde något som främst leder tankarna till någon sorts misslyckad take av Socker Connys devis: ” med ett schysst domkraftsskaft slår man åklagaren med häpnad”.

Men all narcissism och dumhet till trots, har svårt att se en fällande dom i slutändan.
Citera
2021-05-05, 19:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Psykopatmördarwierdot sitter alltså i rättsalen och åbäkar sig över hur dumma utredare/åklagare är som anklagar honom för mord. Buhuuu -hur kan de ens tro att han skulle utföra ett mord så himla dåligt liksom? Buhuuu -jättesupersmarta psykopatmördarwierdot skulle fått det att se ut som en olycka ju...woäää woäää woäää.
Mitt råd: SLUTA MÖRDA FOLK då!

Jag undrar om psykopatmördarwierdot verkligen inser hur jävla tokskyldig och megatrög han faktiskt framstår för oss andra?
Han måste ju blunda jättehårt alternativt vara dummare än vi ens kan föreställa oss om han tror något annat.
Har du tänkt på att han troligen är uppe i det röda fältet när han emotionellt är som en tryckkokare redo att explodera?
Framstår som stupdum men är rätt farlig som trängd och kränkt?
Citera
2021-05-05, 19:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, han framstår som heltokig - för han är trängd, stressad och frustrerad.

Vad som felar honom lämnar jag därhän.

Men det ska gudarna veta om psykopati och NPD att det är av vik med förkunskap när de börjar lura skiten av folk "i sitt habitualtillstånd" och och äter empati vars baksida av myntet är att bli för naiv och godtrogen.

Stressad blir han, men manipulativ samtidigt. Det kommer nog a ren vana.

Lika trängd blev han nog av Lena, och det hindrade honom inte att lura henne ner till planket.

Han förbannar nog sig själv nu att han inte kunde lugna ner sig och vara så smart att han fick det att se ut som en olycka. För så smart är han.

Men han har inte kontrollen.
Över sig själv.
Bara över andra.
Citera
2021-05-05, 19:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Stressad blir han, men manipulativ samtidigt. Det kommer nog a ren vana.

Lika trängd blev han nog av Lena, och det hindrade honom inte att lura henne ner till planket.

Han förbannar nog sig själv nu att han inte kunde lugna ner sig och vara så smart att han fick det att se ut som en olycka. För så smart är han.

Men han har inte kontrollen.
Över sig själv.
Bara över andra.
Han är skrattretande när han bräker i rätten, grav narcissism, men i ett annat läge hade jag inte skrattat åt honom i det skick han befinner sig och som visade sig idag.
Citera
2021-05-05, 19:23
Medlem
”Nu har utredningen kring Hjärstamordet avslutats” står det i na. Kan inte öppna artikeln men undrar, inte avslutas utredningen innan SD sitter bakom lås och bom? OM han frias nu så förutsätter jag att de tar det vidare till nästa instans. Iom att han ÄR skyldig och eftersom det FINNS mer att göra för att bevisa det (om nu rätten skulle säga sig inte vara övertygad ännu).

https://www.na.se/logga-in/nu-har-utredningen-kring-hjarstamordet-avslutats-skont-for-alla-parter
Senast redigerad av Zymbal 2021-05-05 kl. 19:25.
Citera
2021-05-05, 19:30
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Har du tänkt på att han troligen är uppe i det röda fältet när han emotionellt är som en tryckkokare redo att explodera?
Framstår som stupdum men är rätt farlig som trängd och kränkt?

Snarare uppe i det blå, dum bortom sitt eget förstånd.

Självklart är han farlig, livsfarlig (LW blev mördad) och fan vet vem som står på tur. Han är ju trots allt ett psykopatmördarwierdo och förväntas fortsätta bete sig helt i linje med det.

Att han kokar över råder det ingen tvekan om, han har nog exploderat x flera inombords bara de sista timmarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in