Citat:
Ursprungligen postat av
palmemordsarkivet
Bertil Lantz var medlem i FBU, men inte i Klara-Lidingö. Han omnämns en gång i ett nummer av FBUs medlemstidning Slagfjädern, men hans namn är felstavat "Lants".
Ericsson (han stavade det så) dog 2013. Förhören med honom är på gång, kan komma redan imorgon. Det verkar som om Ulf Hamacher nämner honom i ett förhör, i samband med att han får frågor om medlemmar i Societas Avantus Gardiae.
Okej, tack. Förhöret med Hamacher har jag skrivit om tidigare. Det finns enligt mig en märklighet där. När han presenterar sin teori om hur mordet gick till (en grupp med WT-samordning) säger han plötsligt att den här gruppen "bodde hos en kvinna i Gamla stan".
Jag kan förstå att man hittar på och ljuger om allt möjligt i den här utredningen. Det har vi sett många gånger. Men varför kommer han så där utan vidare med den väldigt specifika uppgiften? Om man har en allmän teori säger man väl bara att "de måste ha haft tillgång till en lokal i GS så att de dagligen kunde övervaka Palme". Eller nåt. Varför säger han "kvinna" i Gamla stan?