Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-10, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Man får inte upprepa sig här för då raderas inlägget. Vi agerar på högre plan än här nu. Det är viktigast. Snart är alla döda som vet nåt så gäller att ligga i.

Jag vet bara en person som har sagt att han har blivit tillfrågad om han ville skjuta Palme och dessutom sagt att alla uppgifter finns på säker plats och kommer att publiceras förr eller senare.
Finns det flera som har sagt att de har uppgifter som kommer att avslöjas på ett eller annat sätt vid någon tidpunkt?
Citera
2022-02-10, 17:51
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Man får inte upprepa sig här för då raderas inlägget. Vi agerar på högre plan än här nu. Det är viktigast. Snart är alla döda som vet nåt så gäller att ligga i.

Bullshit. Har inte sett några indicier läggas fram mot Svartenbrandt. Det är bara "han är GM", "han var inte i Säter", etc etc
Citera
2022-02-10, 21:21
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Då är du blind och har inte brytt dig.

Det brukar låta så när man inte har något.

Det var ett helt avsnitt i podden Palmemordet om Svartenbrandt. Han hade inget att komma med. Sämsta avsnittet i poddens historia
Citera
2022-02-10, 21:25
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Avslöjas?
Det gäller ju att utredningen öppnas igen o polis o åklagare gör rätt.
Men vad är det egentligen som gör din egen idé om Lars-Inge Svartenbrandt som gärningsman mer intressant än de här mer etablerade alternativteorierna, som t.ex. de om Vägsalts-Bengt, CA och Sydafrika?
Senast redigerad av Draifos 2022-02-10 kl. 21:29.
Citera
2022-02-11, 00:59
Medlem
Palmemordet-youtubern Otto Ekevi ljuger 10 februari rakt upp och ner.
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Hur går det för Otto nu då? Med den formen kanske det inte går att locka fler intressanta intervjuobjekt?

Intervjun med exempelvis ambulansföraren var givande. Nåja, han studsar säkert tillbaka.
Otto Ekevi fick kalla fötter efter att ha suttit och krökat rejält (han hinkade rätt många bärs live och synbart) i videor i fredags och lördags som var. Han drack inte EN öl som han damage control-yrade om på Youtube för ett par timmar sedan. Han tog alltså bort dessa någon dag senare. Nu, 10 februari, går pretentiöse Palmemordet-youtubern loss på Youtube med antal rena osanningar. Angående Palmemordet och vittnet Lars Jeppsson gör han nu ett damage control-nummer av att han inte förstår kritiken etc. Han säger att han sagt till Tintin Olden (han som alltså ska ha träffat och pratat med Palmemordet-vittnet Lars Jeppsson 5 gånger) före programmet i helgen att de inte skulle säga hela Lars Jeppssons namn i sändningen, utan bara säga "Lars". Otto Ekevi vill låta påskina också att det varit så (programmet nu alltså borta från Youtube, kanske att han utgår från att folk inte kan kontrollera fakta längre, om det är så misstar han sig, jag och ett par till har programmet inspelat och vet att Otto Ekevi ljuger). I programmet, allteftersom Ekevi blev fullare, började han prata okontrollerat. Han säger "Lars Jeppsson", alltså både för- och efternamn i ett läge - varpå Tintin Olden påtalar det och försöker påminna Ekevi om det, dvs. att efternamnet ju inte skulla sägas i programmet. Ekevi är då märkbart berusad, man får som tittare uppfattningen att han inte hör vad Olden påminner om. Detta försöker sedan, den 10 februari, helt oblygt ljuga om.
Det som kunde vara intressant att höra Tintin Olden berätta om vittnet Lars Jeppsson, det bluddrar tyvärr Otto Ekevi helt bort. Man får hoppas att någon annan kan intervjua Olden för att få honom berätta om all info Jeppsson har om Olof Palme-mordet.

Visst, intervjun med ambulansföraren som körde Olof Palme var okej. Intressant att få höra ambulansförarens ord.

Ekevis form är dock osäker. Såsom han agerat under senare tid - berusad och olämpligt uppträdande antal gånger, samtidigt som han ljuger på ett pinsamt sätt rörande flera saker - får han nog räkna med att folk tvekar på om de vill låta sig intervjuas av honom.
Citat:
Ursprungligen postat av Schadler
Som Ekevi håller på nu på Youtube håller han för låg klass. Han har också för nån dag sedan tagit bort två undermåliga klipp, varav ett helt urspårat med en Tintin Olden som ska ha träffat vittnet Jeppsson fem gånger enligt egen utsago. Enligt Ekevi i förra veckan ska han tydligen ha en intervju inplanerad med Lars Borgnäs denna vecka, frågan är om Borgnäs är fortsatt pigg på att ställa upp med tanke på hur Ekevi agerat de senaste dagarna på Youtube? Och vad skulle Borgnäs kunna tillföra för nytt nu 2022?
Otto Ekevi har 9 februari fått brev från Jusititiekanslern, något han visar upp på Youtube igår den 10 februari i programmet ""Otto's Insight" är JK-anmäld till Justitiekanslern", med skärmbild från anmälningen, dnr 2022/615 hos JK.

Otto försöker nu, som för nån halvtimme sedan (natten 10-11 febr), komma igång med nya klipp om just Palmemordet, han har nyss lagt ut ett klipp kallat "Tunnelbanenedgången var STÄNGD | Palmemordet". Gammal, ointressant och ovidkommande skåpmat detta.
Citera
2022-02-11, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettiga-babbar
Är du dum i huvudet på något sätt? Björn Söder och Jimmie Åkesson satt packade på en kryssning och sjöng "Palme gick på bio" år 2009 och du tror att du ska hitta Palmes mördare där?
Min Lilla vän... nä ok lika nedlåtande som du och det var inte mitt syfte. Väx upp.
Jag fiskar. Var någon som kände denne man på kryssningen? Sd existerade inte 1986 så irrelevanta i det här fallet. En psykopat kan dock infiltrera alla möjliga organisationer eller hur?
Fast om du inte tycker en styckmördare är en psykopat så förstår jag inte hur du resonerar, men för all del försvara honom...
Citera
2022-02-11, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Men vad är det egentligen som gör din egen idé om Lars-Inge Svartenbrandt som gärningsman mer intressant än de här mer etablerade alternativteorierna, som t.ex. de om Vägsalts-Bengt, CA och Sydafrika?

Det är inte en idé jag har utan vad jag upptäckte när jag träffat Svarten o sen ringde palmegruppen. Om inte Svarten fått alibi av sin läkare hade han inte klarat sig. Tyvärr är mycket från Säter sekretess men ngt förhör med läkaren finns i palmemordsarkivet. I liggaren kan man ändå se saker om man är insatt.
Jag kom ju inte ihåg att S var på tapeten i början men det har jag sett när jag kollat i tidningar o när man nu kan se förundersökningen faller bitar på plats. Många.
Citera
2022-02-11, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Såpass, det var intressant.
Vet du ungefär vilken tidpunkt han fick kallelsen/provskjutning skedde?
Kan gärna vänta på svar om du ev. möter släktingen i jul.
Vet du om släktingen tidigare bott i Stockholm, eller har haft andra kopplingar till området?
Fanns runt 800 .357-magnumrevolvrar i Stockholm 1986, i hela Sverige runt 7-8000. Mig veterligen provsköts Stockholmsrevolvrarna 1990-1991, eventuellt kan ett antal revolvrar ha provskjutits redan 1986.

Ursäkta det sena svaret. Kan höra mig för lite om han minns när det var. Återkommer!
Citera
2022-02-11, 09:33
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Det är för du inte begriper du tyckte det. O sen var det andra avsnittet om Svarten. Där skulle kunna bli många avsnitt om honom.

Vad är det jag inte begriper? Att jag ska lita på någon som intervjuas i en podd och enbart har ett enda argument - "jag vet att det var han".

Det betyder liksom ingenting.

Programmet var utskällt, med all rätt.
Citera
2022-02-11, 09:36
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Det är inte en idé jag har utan vad jag upptäckte när jag träffat Svarten o sen ringde palmegruppen. Om inte Svarten fått alibi av sin läkare hade han inte klarat sig. Tyvärr är mycket från Säter sekretess men ngt förhör med läkaren finns i palmemordsarkivet. I liggaren kan man ändå se saker om man är insatt.
Jag kom ju inte ihåg att S var på tapeten i början men det har jag sett när jag kollat i tidningar o när man nu kan se förundersökningen faller bitar på plats. Många.

Samma visa hela tiden. "Du vet", men kan inte lägga fram nånting alls.

Du är inte på rätt spår bara för att PU lät dig prata och inte sa emot. Det är så de jobbar.
Citera
2022-02-11, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Vad är det jag inte begriper? Att jag ska lita på någon som intervjuas i en podd och enbart har ett enda argument - "jag vet att det var han".

Det betyder liksom ingenting.

Programmet var utskällt, med all rätt.

Du begriper Inget för du inte är kunnig på Svartenbrandt. Varför skulle ett program va utskällt för en person berättar om Svarten. Det är inte kul att leva o veta om en massa skit o mord. Tänk lite på det fast detta är Flashback.
Citera
2022-02-11, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Samma visa hela tiden. "Du vet", men kan inte lägga fram nånting alls.

Du är inte på rätt spår bara för att PU lät dig prata och inte sa emot. Det är så de jobbar.

Du vet inget om hur de jobbar för du har väl aldrig själv varit i kontakt med dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in