Citat:
Ursprungligen postat av
Litenensam
Hur kan du försvara R så trofast?
Anser du att hon är ett offer, att hon inte är skyldig till att Esmeralda inte lever idag?
För att jag inte tror att hon är det monster som du mfl och framförallt media framställer henne som.
Jag tycker att så mkt i historien pekar på det rakt motsatta efter att jag lyssnade på rättegången.
För att jag tycker att en så felaktig (med all sannolikhet?) bild har målats upp av hennes engagemang som förälder, av media och framförallt av familjehemmet som jag stör mig så outgrundligt på.
Jag gick verkligen på att familjen var totala främlingar för E när hon skulle flytta hem och så får man veta via rättegången att mamman har träffat och kämpat för sin dotter VARJE VECKA i princip, eller iaf så mkt som hon fick, sedan födseln! Det stod det inget om i media. Etc m.m osv.
Dessutom vill jag tolka väl och hitta vad som är det egentliga problemet. Alltså varför föräldrar kan känna sig så jagade av soc att de inte vågar signalera när nåt är tokigt eller att larma när de en sån här sak har hänt.
Det finns tusen saker jag skulle vilja ha svar på i denna komplexa historia och jag nöjer mig inte med att ”mamman var elak, punkt slut”.