Citat:
Ursprungligen postat av
Hellsculls
Vil du helt utelukke at det kan ha vært et uaktsomt drap, ved for eksempel at det har oppstått at oppstått en krangel i 2.etasje, og at AEH ble dyttet ned trappen? Som jeg har skrevet tidligere; Kryptovaluta-konti kan ha blitt opprettet lenge før forsvinningen, og kan sees isolert fra forsvinningen.
Nei, jeg utelukker ikke uaktsomt/affekt-drap. Det var det første jeg tenkte da denne saken kom
ut i media i januar 2019. Senere saksdetaljer i tidslinjen har dog moderert mitt syn på dette.
Ikke lett å være sikker. Men jo, kryptokontiene kan helt klart ha vært opprettet tidligere for
andre formål.
Citat:
Unge menn har har tjent store penger i løpet av kort tid. Andre har tapt store beløp. TEH kan være i siste kategori.
Du sier TEH kan ha tapt penger. Men det vet vi ingenting om, så det blir opplysninger som i
beste fall bør stå i parentes.
Citat:
Hvis dette er riktig, kan det forklare hvorfor TEH tilsynelatende har leid bolig. Han kan være et økonomisk surrehue. Det har blitt brukt mot TH at han er gjerrig, fordi han ikke har kjøpt bolig til sønnen. Dette behøver ikke være et uttrykk for gjerrighet, men det kan han ha blitt stilt krav om at sønnen må få orden på økonomien, før han får hjelp.
Knapt en uvanlig situasjon at foreldre stiller krav til sine barn.
Vi har ingen verifiserbare opplysninger om en slik situasjon, eller om
sønnens angivelige økonomiske problemer.
Man kan selvsagt ikke utelukke et mulig økonomisk motiv hos TEH, men
med de opplysningene vi faktisk har om saken, virker det ganske fjernt
at han skulle forsøke å kidnappe sin egen mor. Men det kan selvsagt ikke
utelukkes.