2021-05-05, 11:00
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Men altså de vitner de ville sjekke digitale spor på, da kan du nok ekskludere de fleste naboer, taxisjåfør etc. Det er snakk om person eller personer de kan ha mistanke til. F.eks. den personen de var i ferd med å sikte tidligere. Jeg snevrer det inn til GHH eller TEH for min del.

Såklart, de har nok en formening om hvem som er interessante. Det kan være de du nevner.
Det kan kanskje også være andre familiemedlemmer og/eller kolleger av TH. Evt. personer
i kretsen rundt RU og broren MPU.

Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Ja og de konkluderer,

«At økonomi skulle vært et motiv for et drap i denne saken fremstår imidlertid ikke som realistisk. Dette er en mann med milliardformue, og det omtvistet beløpet ville maksimalt omhandlet noen få titalls millioner. Hagen ville altså i alle tilfeller kunne kjøpt Anne-Elisabeth Hagen ut, uten større økonomiske utfordringer så lenge ektepakten knyttet til selskapene ikke hadde blitt endret.«

Så det så!

TH hadde ingen motiv for å få kona drept.

Nå er jo dette bare et synspunkt, ingen avgjørelse. Det har m.a.o. ingen reell verdi i saken, men
er en løs pekepinn på hvordan man kunne se på ektepakten i et rettslig lys. Hva et virkelig resultat
av en virkelig overprøving ville vært, er det jo delte meninger om. Andre har ment ektepakten ville
blitt erklært ugyldig.

Så det blir bastant å påstå at TH med dette overhodet ikke har hatt motiver.
Snarere er det en indikasjon på at det antatte pengemotivet ikke nødvendigvis er like aktuelt.

Det klareste motivet i denne saken synes fremdeles å være kamuflering av drap.
Senast redigerad av Svartediket 2021-05-05 kl. 11:10.
Citera
2021-05-05, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Glem det, ektepakt teorien er like dum som konspirasjons teorien TH/RU

Ja, ja, når det kommer fra deg som er så godt inne i saken bør jeg vel glemme alt annet enn kidnapping og at AE lever i beste velgående
Citera
2021-05-05, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
NEI !

Vi vet fra tidligere at paret hadde en brukskonto, AEH betalte regninger osv. TH skal ha reagert ved to anledninger, og dette kan skyldes størrelsen på beløpene. Kan dette ha vært overføringer til sønnen? En sønn med akutte, eller varige økonomiske problemer?
Citera
2021-05-05, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Første tanke som slo meg var at besøket var sikring i tilfelle avgitte spor. Dette styremøtet virket ikke som formålet. Ghh sa at de snakket om løst og fast, alt og ingenting pluss kaffe og kaker. Faglig uenighet med ths høyre hånd og tidligere redningsmann virket lite troverdig. Nå etter drapet viser det seg at den faglige uenigheten mellom nå drapssiktede th og ghh er løst og alt er som før.

Det du sier her er veldig interessant. Fra GHH selv har vi lest at det var « faglig uenighet» som gjorde at han sluttet i TH Eiendom mars 2018. I oktober 2018 har de et styremøte hjemme i S4 i all vennskapelighet med snitter og te. Borte er all konflikt og faglig uenighet, noe som gjorde at GHH ville slutte på en arbeidsplass han har jobbet i 25 år. Dette stemmer bare ikke. Nå er GHH tilbake i sin gamle jobb....
Jeg lurer: Hva er det TH har på GHH som gjør at han stiller opp i tykt og tynt?
Citera
2021-05-05, 11:31
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Vi vet fra tidligere at paret hadde en brukskonto,

Vet vi, eller er dette en "trådsannhet"?

Citat:
TH skal ha reagert ved to anledninger, og dette kan skyldes størrelsen på beløpene. Kan dette ha vært overføringer til sønnen? En sønn med akutte, eller varige økonomiske problemer?

Har du noen referanse til hvor og når TH skal ha reagert, og hvor disse detaljene dukker opp?
Har det stått i media, eller er det spekulasjoner?

Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Det du sier her er veldig interessant. Fra GHH selv har vi lest at det var « faglig uenighet» som gjorde at han sluttet i TH Eiendom mars 2018. I oktober 2018 har de et styremøte hjemme i S4 i all vennskapelighet med snitter og te. Borte er all konflikt og faglig uenighet, noe som gjorde at GHH ville slutte på en arbeidsplass han har jobbet i 25 år. Dette stemmer bare ikke. Nå er GHH tilbake i sin gamle jobb....

Er det bekreftet at GHH er tilbake som THs "høyre hånd"? Betyr dette at VE er ute?

Citat:
Jeg lurer: Hva er det TH har på GHH som gjør at han stiller opp i tykt og tynt?

Det kan jo hende det er motsatt - at GHH vet noe om TH. Evt. at de begge er medskyldige
i forsvinningen og således gjensidig avhengige av å ha en "god tone".
Senast redigerad av Svartediket 2021-05-05 kl. 11:43.
Citera
2021-05-05, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Såklart, de har nok en formening om hvem som er interessante. Det kan være de du nevner.
Det kan kanskje også være andre familiemedlemmer og/eller kolleger av TH. Evt. personer
i kretsen rundt RU og broren MPU.

Nå er jo dette bare et synspunkt, ingen avgjørelse. Det har m.a.o. ingen reell verdi i saken, men
er en løs pekepinn på hvordan man kunne se på ektepakten i et rettslig lys. Hva et virkelig resultat
av en virkelig overprøving ville vært, er det jo delte meninger om. Andre har ment ektepakten ville
blitt erklært ugyldig.

Så det blir bastant å påstå at TH med dette overhodet ikke har hatt motiver.
Snarere er det en indikasjon på at det antatte pengemotivet ikke nødvendigvis er like aktuelt.

Det klareste motivet i denne saken synes fremdeles å være kamuflering av drap.

Vil du helt utelukke at det kan ha vært et uaktsomt drap, ved for eksempel at det har oppstått at oppstått en krangel i 2.etasje, og at AEH ble dyttet ned trappen? Som jeg har skrevet tidligere; Kryptovaluta-konti kan ha blitt opprettet lenge før forsvinningen, og kan sees isolert fra forsvinningen.

Unge menn har har tjent store penger i løpet av kort tid. Andre har tapt store beløp. TEH kan være i siste kategori.
Hvis dette er riktig, kan det forklare hvorfor TEH tilsynelatende har leid bolig. Han kan være et økonomisk surrehue. Det har blitt brukt mot TH at han er gjerrig, fordi han ikke har kjøpt bolig til sønnen. Dette behøver ikke være et uttrykk for gjerrighet, men det kan han ha blitt stilt krav om at sønnen må få orden på økonomien, før han får hjelp.
Citera
2021-05-05, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Nettsvindleren har ingen ting med AEH's bruk av penger. Hun hadde jo tilgang til brukskonto til ekteparet og led jo ikke akkurat noen nød.

Kryptorigget er jo bare rør. Pengene ble som kjent overført, men vil bli stående urørt da det tross alt bare er en dekkoperasjon.

Det er ingen som planlegger noe slikt og utfører så mye så amatørmessig hvor man er helt avhengig av så mange tilfeldigheter.
Feil, her er alle tilfeldigheter kalkulert inn, ser du ikke det?
Jeg har vært inne på sannsynligheten i din teori, men har funnet den lite troverdig. Grunnen er trusselbrevet, som helt klart bærer preg av langsiktig planlegging. Det bekrefter også kryptoekspertene her i tråden, de du selv utropte til de mest kunnskapsrike her. Dette i dine første innlegg.

Ingen lager det brevet på noen timer. Dersom uhellet skjedde kl 9.30-10.07, skal det godt gjøres å frakte bort kroppen, finne opp kryptorigget, skjule spor og vaske i løpet av fire timer. Uten at noen merker noe eller legger igjen spor. Nei, dette er planlagt ned til minste detalj. Utført av en eller to medhjelpere
AE hjalp TEH med penger, det er jeg overbevist om. Jeg tror hun ville skilles for også å hjelpe barna med midler fra THs enorme pengesekk.
Citera
2021-05-05, 11:55
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Vil du helt utelukke at det kan ha vært et uaktsomt drap, ved for eksempel at det har oppstått at oppstått en krangel i 2.etasje, og at AEH ble dyttet ned trappen? Som jeg har skrevet tidligere; Kryptovaluta-konti kan ha blitt opprettet lenge før forsvinningen, og kan sees isolert fra forsvinningen.

Nei, jeg utelukker ikke uaktsomt/affekt-drap. Det var det første jeg tenkte da denne saken kom
ut i media i januar 2019. Senere saksdetaljer i tidslinjen har dog moderert mitt syn på dette.
Ikke lett å være sikker. Men jo, kryptokontiene kan helt klart ha vært opprettet tidligere for
andre formål.

Citat:
Unge menn har har tjent store penger i løpet av kort tid. Andre har tapt store beløp. TEH kan være i siste kategori.

Du sier TEH kan ha tapt penger. Men det vet vi ingenting om, så det blir opplysninger som i
beste fall bør stå i parentes.

Citat:
Hvis dette er riktig, kan det forklare hvorfor TEH tilsynelatende har leid bolig. Han kan være et økonomisk surrehue. Det har blitt brukt mot TH at han er gjerrig, fordi han ikke har kjøpt bolig til sønnen. Dette behøver ikke være et uttrykk for gjerrighet, men det kan han ha blitt stilt krav om at sønnen må få orden på økonomien, før han får hjelp.

Knapt en uvanlig situasjon at foreldre stiller krav til sine barn.
Vi har ingen verifiserbare opplysninger om en slik situasjon, eller om
sønnens angivelige økonomiske problemer.

Man kan selvsagt ikke utelukke et mulig økonomisk motiv hos TEH, men
med de opplysningene vi faktisk har om saken, virker det ganske fjernt
at han skulle forsøke å kidnappe sin egen mor. Men det kan selvsagt ikke
utelukkes.
Citera
2021-05-05, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Vet vi, eller er dette en "trådsannhet"?

Har du noen referanse til hvor og når TH skal ha reagert, og hvor disse detaljene dukker opp?
Har det stått i media, eller er det spekulasjoner?

Er det bekreftet at GHH er tilbake som THs "høyre hånd"? Betyr dette at VE er ute?

Det kan jo hende det er motsatt - at GHH vet noe om TH. Evt. at de begge er medskyldige
i forsvinningen og således gjensidig avhengige av å ha en "god tone".

Det som er bekreftet, er at jobben som eiendomssjef ved Olavsgaard eiendom nå er lyst ut. Husker ikke hvem som la ut link til stillingsannonse, men ble lyst ut våren 2021. VE er ikke ute, etter det jeg vet.
Citera
2021-05-05, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Han sa mye rart. Det var ikke logisk. Hun har en fast plass til mobilen, hvorfor ikke se der først når han skal ringe. Han må jo gå forbi bordet på vei til fasttelefonen på arbeidsrommet. Han ringer og mobilen er et par meter bak ryggen hans. Det var en rar ting. Hvem finner frem et bakhon og legger på trappen når en får hjerteinfarkt.

At TH verken så eller hørte mobiltelefonen kan indikere en hvitkalking. Han må svare på noe som kan virke troverdig.

Jeg tror at bakhonet ville fungere som en kode for TH om at AE ble bortfört fra huset.

Man får ikke hjerteinfarkt ved å løfte og bære en bakhon. Det er andre årsaker bak et hjerteinfarkt.
Citera
2021-05-05, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Det som er bekreftet, er at jobben som eiendomssjef ved Olavsgaard eiendom nå er lyst ut. Husker ikke hvem som la ut link til stillingsannonse, men ble lyst ut våren 2021. VE er ikke ute, etter det jeg vet.

Nettsiden til Tom Hagen Eiendom er fjernet, så finner ikke noe svar der
Citera
2021-05-05, 12:13
Medlem
[quote=Svartediket|75757325]Her er et norsk advokatfirma sitt juridiske syn på TH & AEHs ektepakt:

http://advokatwulff.no/ektepakten-mellom-tom-hagen-og-anne-elisabeth-hagen/

Jeg har lest dette om ektepakten deres.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in