2021-05-05, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Sannsynligvis gjorde hun det

Ukjent vitne i Hagen-saken: – Hun beveget munnen som om hun sa «Hjelp meg!»
Et vitne mener å ha sett Anne Elisabeth Hagen i live tidlig på ettermiddagen den dagen hun forsvant 31. oktober 2018. Nå står hun frem med sin historie.

En kvinne stirrer mot henne
Hun forteller at hun blir stående og se rett inn i baksetet på denne bilen. Hun ser rett inn i øynene på en kvinne som stirrer mot henne.

Nok et vitne mener å ha sett Anne-Elisabeth Hagen i baksetet på rød BMW X3 i Ås den dagen hun forsvant.
Link
https://www.tv2.no/a/11513128/

Nei jeg kan ikke tro på den historien. Ikke fordi det var galt å gjøre det på den måten, men en setter jo ikke den kidnappede i vanlig sittestilling i bilen. Hun kunne se ut og forme ord. Sånn gjør ikke kidnappere. De ville definitivt ikke la henne sitte alene i baksetet og ta kontakt med folk. De hadde sørget for at hun lå med teipet munn og bundet i en skjermet del av bilen. Sannsynligvis sovende.
Citera
2021-05-05, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Mener det har blitt uttalt tidligere at gamle blodspor er vanskelige å tidfeste.
Men man må jo nesten regne med at politiet har gjort grundige åstedsundersøkelser
da de først var i S4 i november 2018, og at relativt ferske blodspor - dersom de fantes -
var blitt oppdaget.
Rykter, ja. Det har versert endel av dem her i tråden, men de kan fort tåkelegge siden
de ofte går på enkeltpersoner og således gir en bias. At S4 har vært "preget av vold"
har jeg ikke hørt før, til tross for at ekteskapet har blitt omtalt som turbulent.
Politiet kan nok gjøre feil i etterforskningen. Slendrian med beviser kan vel forekomme, men
ikke med hensikt tror jeg. I denne saken tror jeg de holder ganske stramme tøyler i arbeidet.

Ja det tror jeg. De vet de vil bli gransket i ettertid. Hvorfor skal de risikere levebrødet for 1sak. De har da vel ikke tenkt å bli vanæret og idiotforklart. Med mange års studium og opparbeidet respekt og beundring. De vil gjøre sitt ytterste og forsøke å få enda mer respekt. Da jukser du ikke.
Citera
2021-05-05, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Hvorfor ringer han sønnen på dette tidspunkt? Ingen grunn til at TEH skulle vite noe om AEH? TH vet jo ikke en gang at TEH og AEH har vært i kontakt denne dagen?

Og når/dersom TEH svarer at han ikke vet noe, hvorfor ringer ikke TH til andre, f.eks. døtrene, dersom målet er å finne ut om noen har snakket med eller vet noe om AEH? Hvorfor kun sønnen?

Å ringe å spørre alle vil jeg si er naturlig. Det virker jo som om de ringer i søkk og kav til hverandre. Så da bør alle ringe hverandre enda mer. Hvis mor alltid svarer, og nå er umulig å få tak i. Det kunne være naturlig å tenke at hun har falt og besvimt. Eller ligger på gulvet med brukket fot og mobilen på bordet sitt. Alle barna skulle rushet til tenker jeg.

Så det var en underlig variant det der med å bare ringe sønnen. Og TH tar kronen når han sitter en time i massasjestol.
Citera
2021-05-05, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Nei jeg kan ikke tro på den historien. Ikke fordi det var galt å gjøre det på den måten, men en setter jo ikke den kidnappede i vanlig sittestilling i bilen. Hun kunne se ut og forme ord. Sånn gjør ikke kidnappere. De ville definitivt ikke la henne sitte alene i baksetet og ta kontakt med folk. De hadde sørget for at hun lå med teipet munn og bundet i en skjermet del av bilen. Sannsynligvis sovende.

Men da ville kidnapperne ha brukt en varebil i stedet. Varebilen kan ha vært opptatt av materialer som bytting av klær etc. Og de ønsket ikke å risikere å bli tatt av politiet og forklare seg.
Citera
2021-05-05, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
To ting:

Har spurt om dette tidligere rundt et annet innlegg. Denne nettsvindelen du nevner her. Vet du om dette har noe med de to eksemplene som TH har nevnt i avhør med politiet at er de eneste eksemplene han har reagert på vedr. AEHs pengebruk?

Du sier monerokontoen aldri vil bli rørt og ikke har noe med selve saken å gjøre. Betyr det at du egentlig sier at pengene aldri ble sendt til noen? For offentlig er jo de betalt til konto som stod i trusselbrevet og bør ha noe med saken å gjøre?

Nettsvindleren har ingen ting med AEH's bruk av penger. Hun hadde jo tilgang til brukskonto til ekteparet og led jo ikke akkurat noen nød.

Kryptorigget er jo bare rør. Pengene ble som kjent overført, men vil bli stående urørt da det tross alt bare er en dekkoperasjon.

Det er ingen som planlegger noe slikt og utfører så mye så amatørmessig hvor man er helt avhengig av så mange tilfeldigheter.
Citera
2021-05-05, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
GHH var på mulig siste rekognisering i S4 rett i forkant, kamuflert som kaffeslabberas. Veldig opptatt av å fortelle om at hans DNA var å finne i boligen, nesten så det var en del av planen ...
Første tanke som slo meg var at besøket var sikring i tilfelle avgitte spor. Dette styremøtet virket ikke som formålet. Ghh sa at de snakket om løst og fast, alt og ingenting pluss kaffe og kaker. Faglig uenighet med ths høyre hånd og tidligere redningsmann virket lite troverdig. Nå etter drapet viser det seg at den faglige uenigheten mellom nå drapssiktede th og ghh er løst og alt er som før.
Citera
2021-05-05, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Takk for et godt og utdypende svar! Jeg har ikke vært så lenge på forumet, men kan tenke meg at Hettemannen også her ble diskutert inngående. Jeg synes det er rart at dette vitnet gikk fra å være så sentralt og heftig debattert til å bare sjekkes ut ila en kveld uten nærmere forklaring (kort tid fra mannen meldte seg til media skrev at han var sjekket ut) uten nærmere forklaring, men det er jo som du sier; hva er vitsen med å bruke mer tid på ham dersom han er sjekket ut av saken. Mulig jeg bare koker suppe på spiker her...
kan jo være han har sett noe interessant politiet ikke vil ut med.
Citera
2021-05-05, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Nettsvindleren har ingen ting med AEH's bruk av penger. Hun hadde jo tilgang til brukskonto til ekteparet og led jo ikke akkurat noen nød.

Kryptorigget er jo bare rør. Pengene ble som kjent overført, men vil bli stående urørt da det tross alt bare er en dekkoperasjon.

Det er ingen som planlegger noe slikt og utfører så mye så amatørmessig hvor man er helt avhengig av så mange tilfeldigheter.

Tydeligvis så har de gjort det og tilfeldigheter er tilfeldigheter.
Citera
2021-05-05, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Tydeligvis så har de gjort det og tilfeldigheter er tilfeldigheter.
naboer tilfeldigvis på jobb og ferie, nøkkel i garasjen ble ifølge th borte, alarm utkoblet, th så ingen av bilene, ringer og ringer noe han ikke pleier, tror på hjerteinfarkt pga bakhon.
Citera
2021-05-05, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det gjør det så absolutt.

Men grunnen for at de slapp den videoen vet vi jo fremdeles ikke.

Jeg har vanskelig for å tro at de oppfattet dette som et tilfeldig vitne, slik de lot til å gjøre i media.
Men igjen så står jo slike observasjoner i fare for å bli farget av saken. "Den Mystiske Mannen", liksom.

Jeg tror at gjerningsmannen eller gjerningsmennene i noen tilfeller kommer tilbake til åstedet for å forsikre seg om at de eller de ikke er blitt oppdaget. Hadde personen eller personene blitt oppdaget, hadde de sett sirenene på politibilen blinke.
Citera
2021-05-05, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
naboer tilfeldigvis på jobb og ferie, nøkkel i garasjen ble ifølge th borte, alarm utkoblet, th så ingen av bilene, ringer og ringer noe han ikke pleier, tror på hjerteinfarkt pga bakhon.

Jeg lurer på om TH var sen på jobb denne dagen fordi han spanet på naboene inntil han så at alle var dratt på jobb og at kysten da var klar.
Citera
2021-05-05, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Men da ville kidnapperne ha brukt en varebil i stedet. Varebilen kan ha vært opptatt av materialer som bytting av klær etc. Og de ønsket ikke å risikere å bli tatt av politiet og forklare seg.

Nei. Prosessen er gjennomgått gang på gang. De hadde ikke stått tom for bil å skjule henne i. Hun er hovedpersonen, den aller viktigste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in