Citat:
Ursprungligen postat av
Freducation
Det är Ebba som säger att Esbjörn inte vill ha en dyr mäklare. En viss skillnad på vad som Ebba-klanen hela tiden påstår.
Vad vet du om vad Theo o Ebba har haft för kontakter angående fastighetsköpet?
Du gissar som vanligt til Ebbas favör o i detta fallet även till Theos favör. Varför?
Och när du vill köpa en bil så tar du bilen till "en oberoende bilhandlarkompis" som "besiktigar o värderar" fordonet. Sen presenterar du ett "besiktningsdokument" som grund för att pruta på priset.
Så gjorde Ebba o co.
Det är pensionatsklanen som står i andra hörnet av ringen och ropar saker i örat på Esb.
Nej, jag tar inte bilen till en oberoende bilhandlarkompis. Det fanns ingen besiktningsdokument från Theos firma.
Theo har hela tiden sagt att han INTE var med om affären utan enbart supportade med mäklarpapprena.
Dessutom så sammanfaller ju priset med värderingar senare gjorda ur bägge lägren.
Det är ingen blåsning av Esb.
Det är en avslöjad pensionatstant som inte bara misstänks för att ha som vana at ärva äldre barnlösa män utan det är konstaterat.
Och det smaklös som RO och pensionatstantetn och övriga gjorde var at prata öppet om detta och hur göra.
Försök att fatta att Esb måste ha kommit i total chocks när han upptäckte hur arga/sura alla blev i hans ringhörna och till och med satte fullmakter på honom och skulle ha in honom på eget boende samt biståndshandläggare för hemtjänst. Snacka om att få mattan undaryckt under sig med ett kraftigt SWISCH.
Jag är inte KDare och är inte lagd åt att fantisera om Ebba men jag ser hela det här som ett rejält felkliv i ett getingbo och alla getingar,,det var ett dolt jordgetingbo!
Jag ser att RO gruppen som tidigare varit KDare och inte fått vara kvar där nu hysa agg mot Ebba och hon hamnade rakt i deras ge tillbaka och smutskasta tanten krig.