2021-05-05, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Att Theo friskriver sig var klart redan från början då han enbart/bara/endast bistått med kontraktspapper.
Typ ett kvittoblock men med rader där man fyller i vad fastigheten heter osv osv.

Theo har inte haft ett endaste dugg med själva mäkleriet att göra utan enbart bistått med typ kvittoblocket.
Precis som om jag gett dig en tom deklarationsblankett.

Anledning var att Esb inte ville ha mäklare och betala arvode ditåt istället för att hålla det mellan sig ooch Ebba.
Precis samma som om jag skulle sälja en bil och inte vill åka till en bilhandlare utan säljer min bil privat men med ett kvittoblock där det står: säljes i befintligt skick och datum och regnummer.

Det är Ebba som säger att Esbjörn inte vill ha en dyr mäklare. En viss skillnad på vad som Ebba-klanen hela tiden påstår.

Vad vet du om vad Theo o Ebba har haft för kontakter angående fastighetsköpet?
Du gissar som vanligt til Ebbas favör o i detta fallet även till Theos favör. Varför?

Och när du vill köpa en bil så tar du bilen till "en oberoende bilhandlarkompis" som "besiktigar o värderar" fordonet. Sen presenterar du ett "besiktningsdokument" som grund för att pruta på priset.

Så gjorde Ebba o co.
2021-05-05, 10:15
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Nu påstår du att Ebba o Theo bara är bekanta, hur vet du det?

Att Theo först friskriver sig från allt ansvar o sedan inte vill kommentera sin inblandning i affären gör att det luktar illa när man pillar i det.

Att Theo inte värderat finns inte på kartan. I alla yrke blir man "miljöskadad" o när Theo (eller vilken mäklare som helst) ser en fastighet så börjar dollartecken rulla i ögonen o han gör en värdering per automatik. Helt naturligt.

Att detta inte skulle vara en nackdel för Esbjörn o en fördel till Ebba faller på sin orimlighet.

Hade Theo varit "tillräckligt skärp för att inte hålla på med fulspel i en affär som kan komma fram i media" hade han rekommenderat Ebba att anlita någon oberoende mäklare.

Jag såg nån intervjusnutt på Theo i höstas, där han påstod att Ebba och han inte var vänner, men att han träffat henne några gånger då Ebba träffat hans syster.

Jag väljer att tro på det tills jag blivit motbevisad. Jag är inte kompis med min brors kompisar, men ibland korsas vägarna och man blir bekanta. Inga jag skulle umgås med på egen hand, typ.

Jag tror inte Theo varit vid fastigheten, så hur skulle han kunnat göra en värdering värd namnet? Men inte omöjligt.

Med facit i hand hade Ebba haft det något enklare med en annan mäklare, men det var ju bara ett enkelt skrivuppdrag då det begav sig. Fylla i lite uppgifter i ett formulär och printa ut i tre ex.
2021-05-05, 10:21
Medlem
Citat:
Det är Ebba som säger att Esbjörn inte vill ha en dyr mäklare. En viss skillnad på vad som Ebba-klanen hela tiden påstår.

Vad vet du om vad Theo o Ebba har haft för kontakter angående fastighetsköpet?
Du gissar som vanligt til Ebbas favör o i detta fallet även till Theos favör. Varför?

Och när du vill köpa en bil så tar du bilen till "en oberoende bilhandlarkompis" som "besiktigar o värderar" fordonet. Sen presenterar du ett "besiktningsdokument" som grund för att pruta på priset.

Så gjorde Ebba o co.

Det är pensionatsklanen som står i andra hörnet av ringen och ropar saker i örat på Esb.
Nej, jag tar inte bilen till en oberoende bilhandlarkompis. Det fanns ingen besiktningsdokument från Theos firma.

Theo har hela tiden sagt att han INTE var med om affären utan enbart supportade med mäklarpapprena.
Dessutom så sammanfaller ju priset med värderingar senare gjorda ur bägge lägren.
Det är ingen blåsning av Esb.
Det är en avslöjad pensionatstant som inte bara misstänks för att ha som vana at ärva äldre barnlösa män utan det är konstaterat.
Och det smaklös som RO och pensionatstantetn och övriga gjorde var at prata öppet om detta och hur göra.

Försök att fatta att Esb måste ha kommit i total chocks när han upptäckte hur arga/sura alla blev i hans ringhörna och till och med satte fullmakter på honom och skulle ha in honom på eget boende samt biståndshandläggare för hemtjänst. Snacka om att få mattan undaryckt under sig med ett kraftigt SWISCH.

Jag är inte KDare och är inte lagd åt att fantisera om Ebba men jag ser hela det här som ett rejält felkliv i ett getingbo och alla getingar,,det var ett dolt jordgetingbo!
Jag ser att RO gruppen som tidigare varit KDare och inte fått vara kvar där nu hysa agg mot Ebba och hon hamnade rakt i deras ge tillbaka och smutskasta tanten krig.
2021-05-05, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag såg nån intervjusnutt på Theo i höstas, där han påstod att Ebba och han inte var vänner, men att han träffat henne några gånger då Ebba träffat hans syster.

Jag väljer att tro på det tills jag blivit motbevisad. Jag är inte kompis med min brors kompisar, men ibland korsas vägarna och man blir bekanta. Inga jag skulle umgås med på egen hand, typ.

Jag tror inte Theo varit vid fastigheten, så hur skulle han kunnat göra en värdering värd namnet? Men inte omöjligt.

Med facit i hand hade Ebba haft det något enklare med en annan mäklare, men det var ju bara ett enkelt skrivuppdrag då det begav sig. Fylla i lite uppgifter i ett formulär och printa ut i tre ex.

Skrivuppdrag? Mäklaren ska tex kontrollera med båda parter att villkor etc är vad som är överenskommet.
2021-05-05, 10:25
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ebba hävdar att hon har låtit två mäklare värdera fastigheten. Återigen - vilken är den andra mäklaren o vad är den värdering på?

Bevisbörda - hade bevisbördan här på Flashback varit som i tinget hade denna tråd kanske bara varit på ca 100 sidor.
Du är tjatar om fyra saker hela tråden.
  1. Ebbas kompisbrormäklare Theo.
  2. Ebba lovade ju att backa om Esbjörn verkligen ville.
  3. Vilka värderingar finns det.
  4. Kallar henne Fröken Usch.

Theo skrev bara ett papper, inget skumt med det.
Det löftet har Esbjörn för länge sedan förverkat.
Ja känner till två, den från Notar och Binninges, bägge visar att priset är rimligt, så varför tjata?
Inte kul.

Du får svar gång på gång, men är för dum för att ta till dig dessa.
Du är inte lika korkad som Spakur, men nästan.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-05-05 kl. 10:35.
2021-05-05, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp

Jag kännner också folk som har syskon/släktingar som gör saker och kanske skulle kunna göra något om jag bad dom.
Jag ser helt klart att Ebba och Theo inte umgås utan råkar känna varandra pga Theos syrra som ungås med Ebba.
Om jag arbetat som mäklare och en syrras polare bad mig om hjälp så hade jag antingen gjort hela klabbet eller bara sagt du kan få mig at fixa till skrivuppdraget, gratis.
Men jag hade fanimig inte riskerat min heder med att prata skambud och värdera lågt utan hållit mig på min kant.
Tror inte en sekund att Theo ens varit där.
2021-05-05, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Det är pensionatsklanen som står i andra hörnet av ringen och ropar saker i örat på Esb.
Nej, jag tar inte bilen till en oberoende bilhandlarkompis. Det fanns ingen besiktningsdokument från Theos firma.

Theo har hela tiden sagt att han INTE var med om affären utan enbart supportade med mäklarpapprena.
Dessutom så sammanfaller ju priset med värderingar senare gjorda ur bägge lägren.
Det är ingen blåsning av Esb.
Det är en avslöjad pensionatstant som inte bara misstänks för att ha som vana at ärva äldre barnlösa män utan det är konstaterat.
Och det smaklös som RO och pensionatstantetn och övriga gjorde var at prata öppet om detta och hur göra.

Försök att fatta att Esb måste ha kommit i total chocks när han upptäckte hur arga/sura alla blev i hans ringhörna och till och med satte fullmakter på honom och skulle ha in honom på eget boende samt biståndshandläggare för hemtjänst. Snacka om att få mattan undaryckt under sig med ett kraftigt SWISCH.

Jag är inte KDare och är inte lagd åt att fantisera om Ebba men jag ser hela det här som ett rejält felkliv i ett getingbo och alla getingar,,det var ett dolt jordgetingbo!
Jag ser att RO gruppen som tidigare varit KDare och inte fått vara kvar där nu hysa agg mot Ebba och hon hamnade rakt i deras ge tillbaka och smutskasta tanten krig.

Men ursäkta, så du tror att Ebba och Theos relation är så fruktansvärd platoniskt att när Ebba tar upp denna affär och frågar om avtalet så säger han absolut ingenting? Hon frågar ingenting? De sker inga som helst samtal alls mellan dem.

De är helt tysta.... tillåt mig gapflabba över hur långt ni sträcker er för att få bort Theos del i hennes förarbete.

Hon vore ju en idiot om hon inte frågade vad huset är värt, vad hon kan tänkas buda, var det rätt att buda 3.8 osv. "off-the-record"
och nej, Ebba är ingen idiot.

Så han är inte med i affären, men skriver avtalet?
Då ÄR han ju delaktig.
2021-05-05, 10:31
Medlem
Citat:
Ebba hävdar att hon har låtit två mäklare värdera fastigheten. Återigen - vilken är den andra mäklaren o vad är den värdering på?

Bevisbörda - hade bevisbördan här på Flashback varit som i tinget hade denna tråd kanske bara varit på ca 100 sidor.
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne

Ja känner till två, den från Notar och Binninges, bägge visar att priset är rimligt, så varför tjata?
Inte kul.

Morgonens första skratt, tack för det

Nu ska jag bifallstjata.
Theo bara skrivuppdrag.
Esb kom inte till möte där han skulle få backa.
Värderingar från olika håll sammanstrålar till samma värde.

Can we move on now?
2021-05-05, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Men ursäkta, så du tror att Ebba och Theos relation är så fruktansvärd platoniskt att när Ebba tar upp denna affär och frågar om avtalet så säger han absolut ingenting? Hon frågar ingenting? De sker inga som helst samtal alls mellan dem.

De är helt tysta.... tillåt mig gapflabba över hur långt ni sträcker er för att få bort Theos del i hennes förarbete.

Hon vore ju en idiot om hon inte frågade vad huset är värt, vad hon kan tänkas buda, var det rätt att buda 3.8 osv. "off-the-record"
och nej, Ebba är ingen idiot.

Så han är inte med i affären, men skriver avtalet?
Då ÄR han ju delaktig.

Att snacka om att provköra, kolla kopplingen på just den modellen, den brukar rosta i höger fram hjulhus, det betyder inte att han var delaktig som mäklare.
Han fick ingen provision och jag tror inte att han nånsin varit ute och tittta på objektet.
Han håller till i andra geografiska områden.
2021-05-05, 10:37
Medlem
[quote=ba'loba|75757494

.[/QUOTE]

På en fråga till Theo om hans inblandning svarar han:

"– Ja, jag har eventuellt hjälpt till, ja, säger Theo Dietz."

Svävande svar mmmmmmmm och han lyckas med att få in 2 Ja i detta korta svar!
2021-05-05, 10:38
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Skrivuppdrag? Mäklaren ska tex kontrollera med båda parter att villkor etc är vad som är överenskommet.

Han hade ju ett skrivuppdrag. Inte ett mäklaruppdrag. Det är sedan länge klarlagt.

Theo har pratat med Esbjörn i telefon. Både innan kontraktsskrivningen och efter. Exakt vad som sades där vet jag inte, men tvivlar på att det var något annat än ett affärssamtal.
2021-05-05, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne

Inte kul.

Tjatar inte - bara påtalar vad som Ebba-klanen hela tiden gör allt för att dölja!

Har inte fått något svar på vem mäklare X är då Ebba hävdar att hon haft två mäklare som värderat.

Angående Theo Dietz inblandning så svarar han på en fråga om hans inblandning i fastighetsaffären:

– Ja, jag har eventuellt hjälpt till, ja, säger Theo Dietz.

Dumheten får stå för de som går på Ebba-klanens Pravda-likande upplägg i denna tråd.
Dum är jag men sååå dum är jag inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in