2021-05-05, 08:20
Medlem
EttKiloKapriss avatar
Om man tittar på bilderna i Expressen det man ju att det inte är en miljonär. Det är bara en tjockis.
Citera
2021-05-05, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Jag tycker han verkar vettig, iaf den intervjyu jag såg på youtube när han pratar med en neger.

Han säger bland annat att han kände sig bättre än sina lärare och att det blir rätt fel att en lärare ska lära en hur man lyckas i livet. Där har han 100% rätt. Vilken idiot som helst kan bli lärare. Bli rik kan inte vilken idiot som helst bli.

Jag förstår heller inte varför folk tvivlar på det han säger. Mycket som han säger kan ni ju googla fram och se så det är sant. Och när han inte har bevis så pratar han ju med exakt samma sälvsäkerhet.

Möjligt han spär på historierna på en del ställen eller förvärnger dom men på det sora hela snackar han nog sanning.

Känns lite smådryg ibland men.
Småviktig eller nåt. arrogant kanske.
Men tycker inte du att det är lite smått patetiskt att skryta om att han tog gymnasiet på två år istället för tre? Vad hände sen? Tog han högskolan på tre år istället för fem? Nej, han fick lov att distribuera nån värdelös serietidning där Simpsons möter Futurama i Sverige. Det är kanske det enda han faktiskt har belägg för än idag. En tidning som absolut ingen läst eller ens har hört talas om.

Utöver det finns det tonvis med indikationer, och i vissa fall bevis, på att han ljugit och lurat folk. Klistrar lite ”guld” på en Samsung-telefon och kallar det för en Escobar-telefon, det är ju såna pinsamma nivåer på det han håller på med. Ingen rik person sitter och håller på med sånt där larv, däremot en person som har varken skrupler eller faktisk kompetens.
Citera
2021-05-05, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktingboende
Men tycker inte du att det är lite smått patetiskt att skryta om att han tog gymnasiet på två år istället för tre? Vad hände sen? Tog han högskolan på tre år istället för fem? Nej, han fick lov att distribuera nån värdelös serietidning där Simpsons möter Futurama i Sverige. Det är kanske det enda han faktiskt har belägg för än idag. En tidning som absolut ingen läst eller ens har hört talas om.

Utöver det finns det tonvis med indikationer, och i vissa fall bevis, på att han ljugit och lurat folk. Klistrar lite ”guld” på en Samsung-telefon och kallar det för en Escobar-telefon, det är ju såna pinsamma nivåer på det han håller på med. Ingen rik person sitter och håller på med sånt där larv, däremot en person som har varken skrupler eller faktisk kompetens.

Det med telefonerna sa han ju själv att han gjorde. Om de lurade folk vet jag inte
Citera
2021-05-05, 09:17
Medlem
Citat:
Det med telefonerna sa han ju själv att han gjorde. Om de lurade folk vet jag inte

Finns gott om bevis på telefon scammen, du kan kolla mina inlägg i tråden.

Finns mer här också:
https://www.reddit.com/r/EscobarPhones/

Har du själv provat att googla något av alla hans påståenden?
Citera
2021-05-05, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blurrry13
Finns gott om bevis på telefon scammen, du kan kolla mina inlägg i tråden.

Finns mer här också:
https://www.reddit.com/r/EscobarPhones/

Har du själv provat att googla något av alla hans påståenden?

Hur rik är han då?
Flyger man privatjet hit och dit, går med rolexklocka, köper fina bilar osv måste man ju ha en del pengar
Citera
2021-05-05, 09:52
Medlem
Livshacks avatar
Känns väldigt uppenbart vad denne Olof försöker göra. Han trollar skiten ur kändis-sverige för att göra reklam för sin SVT-dokumentär.
Citera
2021-05-05, 10:09
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livshack
Känns väldigt uppenbart vad denne Olof försöker göra. Han trollar skiten ur kändis-sverige för att göra reklam för sin SVT-dokumentär.

Ja, han är taktisk. Uppkäftig som tusan mot influencers, youtubers, Jan Emanuel, och Leif GW.
Och det är ju enbart för att provocera och skapa uppmärksamhet kring sig själv.
Och det är ju uppmärksamhet som är OG:s bränsle här i världen.

Känns jäkligt skönt att man inte har det uppmärksamhetsbehovet.
Citera
2021-05-05, 10:10
Medlem
Citat:
Hur rik är han då?
Flyger man privatjet hit och dit, går med rolexklocka, köper fina bilar osv måste man ju ha en del pengar

Du svarade inte på frågan, har du själv provat att googla något av alla hans påståenden?

Det e väl ingen här som vet hans NW.
Du får gärna bläddra tillbaka i tråden och läsa om flygplanen & bilarna.

Det vi kan göra, är att spekulera.
Dom skulle sälja 2000 st. Iphone 11 pro, för 5 000 $ st. Enligt deras hemsida.
Syns tydligt i MKBHD video, som jag länkade till tidigare i tråden.
Det blir 10 000 000 $
Den såldes enbart med non-refundable tjänster.
Finns inget bevis på att någon som köpt den, faktiskt har fått den (NEJ, att influensers får en i marketing syfte är inget bevis på att den har skickats ut till folk som har betalt för den).

Är inte säker på hur många olika telefoner dom har scammat folk på, va väl 2 olika fold telefoner och iphone 11 iaf.
Citera
2021-05-05, 11:46
Olles TikTok har stängts av igen.
Citera
2021-05-05, 11:56
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Olles TikTok har stängts av igen.

Han är strax tillbaka i etern igen. OG är som en sån här figur som barn leker med, man trycker ner den men den fjädrar upp omedelbart.
Citera
2021-05-05, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktingboende

Glöm inte bort att han dessutom endast gick ut med mediokra betyg istället för toppbetyg som han själv säger, inte tog sig in på de skolor han säger sig ha tagit sig in på och dessutom ställde upp i en tävling endast för att försöka ta sig in där han ville, något han misslyckades med och som förmodligen är en stor anledning till hans psykos med att behöva visa alla att han "lyckats".
Han tjänade ingen miljon på sina serietidningar vilket han brukar lyfta utan han gjorde tvärtom snarare förlust vilket förmodligen är den största anledningen till att han fick stryk av sin far då det var hans pengar Olof slösade med. När han inte tog sig in på utbildningarna så scammade han en massa på Tradera och liknande sajter för att få ihop pengar för att kunna sticka till sin mor och kastade sedan sin far under bussen och spred ordet att det var han som tagit över Olofs bolag och scammade folk på tidningar...
Tror dock han tjänade gott med pengar på DietBitCoin scammen där jag hört att många asiater gick in tungt och bedrägerierna i USA har han nog inte heller blivit fattig på.
Citera
2021-05-05, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itsallfakenews
Glöm inte bort att han dessutom endast gick ut med mediokra betyg istället för toppbetyg som han själv säger, inte tog sig in på de skolor han säger sig ha tagit sig in på och dessutom ställde upp i en tävling endast för att försöka ta sig in där han ville, något han misslyckades med och som förmodligen är en stor anledning till hans psykos med att behöva visa alla att han "lyckats".
Han tjänade ingen miljon på sina serietidningar vilket han brukar lyfta utan han gjorde tvärtom snarare förlust vilket förmodligen är den största anledningen till att han fick stryk av sin far då det var hans pengar Olof slösade med. När han inte tog sig in på utbildningarna så scammade han en massa på Tradera och liknande sajter för att få ihop pengar för att kunna sticka till sin mor och kastade sedan sin far under bussen och spred ordet att det var han som tagit över Olofs bolag och scammade folk på tidningar...
Tror dock han tjänade gott med pengar på DietBitCoin scammen där jag hört att många asiater gick in tungt och bedrägerierna i USA har han nog inte heller blivit fattig på.

Han tjänade 1.2 miljoner om jag räknar in samtliga räkenskapsår i bolaget för serietidningar. Försäljningarna på Tradera var inköpta produkter från Aliexpress (långt innan wish kom på tapeten) och som han sålde i Sverige för en dyrare summa. Dietbitcoin floppade totalt och idag har du tusentals olika kryptovalutor med precis samma intentioner. Jag förstår inte vart du vill komma någonstans. Känner du dig misslyckad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in