2021-05-28, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mortuum
wow hela 5000kr?????!!!!
får du veckopeng av mamma och pappa fortfarande? 5000kr är en skitsumma för de flesta vettiga vuxna med sparande och buffert

Visst är det en skitssumma, men om man är en vettig vuxen med buffert så kastar man väl ändå inte summan hursomhelst (tänk igenom vad jag reagerade på så bör du känna dig mer dum än den du kommenterade, om du nu tillhör generationen som lärde sig läsförståelse.)
Citera
2021-05-28, 18:06
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Visst är det en skitssumma, men om man är en vettig vuxen med buffert så kastar man väl ändå inte summan hursomhelst

Det är en investering på samma sätt som att bara tech influencers fick sina Escobar Fold-telefoner. Exakt samma MO.

Han har inte lottat ut 100k kr vilket han lovade. Inte heller har han gett bort någon Bentley. Det är så klart ett mönster här.
Citera
2021-05-28, 21:50
Medlem
McMakrills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blurrry13
Det verkar som att Tjock-Olle är nöjd med att ha blivit ett meme?
Kalla inte honom för "Tjock-Olle"... Han drömmer om att spela i samma liga som "Tjock-Steffe" o blir helt till sig, om han jämförs med något så litet som ett namn...
Citera
2021-05-28, 22:15
Medlem
mortuums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Visst är det en skitssumma, men om man är en vettig vuxen med buffert så kastar man väl ändå inte summan hursomhelst (tänk igenom vad jag reagerade på så bör du känna dig mer dum än den du kommenterade, om du nu tillhör generationen som lärde sig läsförståelse.)
Haha såklart, ja blir lite komiskt när jag läser mitt inlägg igen. Men detta är så komiskt eftersom det visar på vilka som följer Olof och ser honom som någon slags rik VD som kan kasta runt feta summor som 5k 😂
Citera
2021-05-28, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Pengar har han dock
Han skickade ju 5000 till clue
Vem skickar 5000 till någon om man e fattig 🧐

Nog få som skickar 5000 till random så

Så pengar finns
Sen trollar han folk
Men du verkar ej förstå det

Jag har också råd att swisha random människor 5000, jag är inte rik p.g.a det.

Ingen har sagt att han är fattig, han är dock inte rik som han påstår sig vara.
Citera
2021-05-29, 10:19
Medlem
Hade varit annan sak om han swishade 50 lax… 5 tusen vafan det är ingenting. Han vill framstå som rik och lyckats jävligt bra 🤣
Citera
2021-05-29, 11:14
Medlem
McMakrills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1625
Jag har också råd att swisha random människor 5000, jag är inte rik p.g.a det.

Ingen har sagt att han är fattig, han är dock inte rik som han påstår sig vara.
Så du kan swisha mig 5 000 kr? Jag outar gärna mig för 5 000 kr o du skulle kunna outa ditt konto med 18 inlägg för att bevisa mig?

Nä, jag tänkte väl det...

En socialbidragstagare kan swisha någon 5 000 kr just efter att bidraget trillat in. Än fler påstår att dom kan göra det. Men i Olofs fall så bara påstår han att han swishar random person 5 000 kr, men han gör inte det! Säger man att man har råd, så gör man det också. Säger man att man har råd, men inte gör det är man en looser!

Även här måste Olof hävda sig, vem som helst med ett vanligt knegarjobb kan köpa sig en Rolls Royce (eller en ny Volvo V60 för den delen), men då blir det en andraklassens Rolls Royce o man får ta krediter upp över öronen.
Citera
2021-05-29, 12:58
Medlem
Jockiboi kör ut sina bilar från Platinum Cars och njuter.

Olof kör in sina bilar på förvar hos Premium Cars och kör ut med sketen Cadillac och njuter.

😂
Citera
2021-05-29, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McMakrill
Så du kan swisha mig 5 000 kr? Jag outar gärna mig för 5 000 kr o du skulle kunna outa ditt konto med 18 inlägg för att bevisa mig?

En socialbidragstagare kan swisha någon 5 000 kr just efter att bidraget trillat in. Än fler påstår att dom kan göra det. Men i Olofs fall så bara påstår han att han swishar random person 5 000 kr, men han gör inte det! Säger man att man har råd, så gör man det också. Säger man att man har råd, men inte gör det är man en looser!

Även här måste Olof hävda sig, vem som helst med ett vanligt knegarjobb kan köpa sig en Rolls Royce (eller en ny Volvo V60 för den delen), men då blir det en andraklassens Rolls Royce o man får ta krediter upp över öronen.

Man är inte rik bara för att man swishar främlingar, man är snarare blåst om du frågar mig, vare sig du swishar 100 eller 5000.

Vill du däremot framstå som en person som har pengar så är det en väg att välja då unga barn som följer dig kan få uppfattningen om att du har oändligt med pengar.
Citera
2021-05-29, 13:28
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McMakrill

Du verkar ju inte förstå hur en bedragare fungerar.

Han väljer ju att ta kostnaden på 5 lax för att visa att han swisha pengar. Detta kommer göra att dumma personer, som du, tror att han swishar fem lax höger och vänster.

Det gör att idioter, som du, tror att han kommer swisha dig 5 lax också. Därför ger idioter, som du, honom ert telefonnummer och tigger swish.

På det sättet kan han samla in sjukt mycket telefonnummer som han vet tillhör idioter, som du.

Helt plötsligt har Olof en lista med 500 telefonnummer som han vet tillhör personer som är naiva och lättlurade idioter, som du, och han kan då använda det som underlag för sitt kommande scam han med största sannolikhet planerar att göra.

Vad det kan tänkas vara har jag ingen aning om, men kanske startar han en lotteriscam, typ: Alla som swishar mig 20 kronor har chansen att vinna 50 000. Det kommer med största säkerhet vara idioter, som du, som då går i fällan.
Citera
2021-05-29, 13:36
Medlem
oceandrives avatar
Clue fick väll swisha tillbaka pengarna direkt, finns ju inga bevis att detta kostat Fattig-Olle en krona.
Citera
2021-05-29, 15:12
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oceandrive
Clue fick väll swisha tillbaka pengarna direkt, finns ju inga bevis att detta kostat Fattig-Olle en krona.

Jag bara väntade på detta inlägg för jag ville inte säga det själv.

"Mannen, jag Swishar dig 5K, ta en screen, sen skickar du tillbacka skite så har vi mycket att skriva om. Både du och jag mannen. Win-win mannen. Escobar Inc all the way mannen. Du är i La Familia nu."

Sorgligt spektakel.

Och som att Escobar Inc, som namn, skulle vara något och registrerat i Puerto Rico.

Snälla, vem som helst kan registrera ett företag i den Bananrepubliken med lite insyn och till väldigt lite pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in