2021-05-04, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copycaten
Har tyvärr inte plus.
Kan du berätta lite kort om den vore jag tacksam!

SD filmade sig själv när han gick in i sitt garage och ”hittade” ett domkraftsskaft.
Polisen hade nämligen frågat honom om det eftersom hans chef kontaktat polisen och berättat att SD fått låna en domkraft från jobbet som han inte hade återlämnat trots påminnelser från chefen.

Medan han filmade sig själv så skrev han ett brev till åklagare Åsa Hiding som han läste upp högt. Han skrev bland annat ”Jag hatar Åsa” och ifrågasätter ÅHs intelligens.
Han avslutade med att slå in domkraften i brevet som ett paket.
Filmen finns i tråden.
Citera
2021-05-04, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ok då så. HR har redan i princip bestämt sig för att fria i och med att det inte blir en häktning innan dom meddelas. Hade det lutat åt fällande dom hade HR knappast väntat med häktningsbeslutet.
Vi får väl se i morgon efter advokaternas pläderingar. De kan inte ta in honom innan förhandlingarna, inkl pläderingar från bådas sidor, är klara och att man kanske har en preliminär dom. I Billy Fagerströms fall i TR, drog sig rätten tillbaka efter försvarets plädering. Efter nån timme eller så återkom dom och sa att häktningen skall stå kvar till dom meddelats. Det KAN bli så här också. I TR blev han friad, men om HR imorgon redan vet hur de kommer döma så finns det kanske chans att de faktiskt beslutar om häktning direkt pga flyktfaran.

Eller så vill de ha tid på sig och låter honom gå fri trots en fällande dom som meddelas om nån vecka eller två. Fan att man inte är en fluga på väggen.
Senast redigerad av Picasso2 2021-05-04 kl. 15:32.
Citera
2021-05-04, 15:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi får väl se i morgon efter advokaternas pläderingar. De kan inte ta in honom innan förhandlingarna, inkl pläderingar från bådas sidor, är klara och att man kanske har en preliminär dom. I Billy Fagerströms fall i TR, drog sig rätten tillbaka efter försvarets plädering. Efter nån timme eller så återkom dom och sa att häktningen skall stå kvar till dom meddelats. Det KAN bli så här också. I TR blev han friad, men om HR imorgon redan vet hur de kommer döma så finns det kanske chans att de faktiskt beslutar om häktning direkt pga flyktfaran.

Men HR säger redan nu att häktningsfrågan inte kommer tas ställning till innan dom meddelas.
Hur menar du att de då ska kunna besluta om häktning i morgon redan? En dom är inte att förvänta innan flera veckor.
Citera
2021-05-04, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Som sagt, inte stresstålig.
Mycket pågår nu inom honom.
Tror jag.

Haha ja nu har det slagit runt för honom. Han tror att han är ute och geocachar.
Rättens ordförande måste väl ha sagt åt honom?! ”Ordning i salen. Sätt dig på stolen!”.
Inte ens de mest påtända eller udda tilltalade brukar ta sig såna friheter. Inte ens gängkriminella.
Nicka till eller babbla när de inte ska möjligen. Men detta...
Om nån har ryggproblem brukar advokaten påpeka det innan och be om pauser.
Citera
2021-05-04, 15:34
Medlem
Citat:
Men HR säger redan nu att häktningsfrågan inte kommer tas ställning till innan dom meddelas. Hur menar du att de då ska kun a besluta om häktning i morgon redan? En dom är inte att förvänta innan flera veckor.
Jag vet - jag krånglade till det hela. Som jag sa, hoppet är det sista som överger mig. Ja, han sa "när dom meddelas". Men den kan meddelas muntligt imorgon? Han sa inte NÄR. Även om jag håller med dig i sak, det kan ta ett par veckor.
Citera
2021-05-04, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
SD filmade sig själv när han gick in i sitt garage och ”hittade” ett domkraftsskaft.
Polisen hade nämligen frågat honom om det eftersom hans chef kontaktat polisen och berättat att SD fått låna en domkraft från jobbet som han inte hade återlämnat trots påminnelser från chefen.

Medan han filmade sig själv så skrev han ett brev till åklagare Åsa Hiding som han läste upp högt. Han skrev bland annat ”Jag hatar Åsa” och ifrågasätter ÅHs intelligens.
Han avslutade med att slå in domkraften i brevet som ett paket.
Filmen finns i tråden.

Den filmen hade man velat se. Tack för sammanfattningen.
Citera
2021-05-04, 15:35
Medlem
Citat:
Nå, en sak vet vi. Man kommer inte meddela en fällande dom utan att man plockat in honom innan. Så om vi läser om ett anhållande av honom, innan dom meddelats, så vet vi vad domen blir :-)

Nu kom det:

Rättens ordförande uppger att de kommer ta ställning till häktningsfrågan i samband med att domen meddelas.

Då blir det kanske samma dag? Eller kan man tolka det så att rätten är klar över skulden, men avstår från att yppa något innan man har formuleringarna klara på papper?

Fan - värsta thrillern ju...
Då blir det i samband med att domen kommer då så då är han fri fram till dess att domen kommer tolkar jag det som.
Citera
2021-05-04, 15:36
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är givande att ha dig här i tråden, så fortsätt gärna som nu. Är min och säkert flera andras åsikt.

Det var snällt sagt
men jag känner det har kommit mig för nära.
På olika vis.

Jag hade "min bild" och förmedlade den, därför gick jag med här för knappa veckan sedan.
Den bilden är i stort sett densamma idag.
Jag har framfört den.
Citera
2021-05-04, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Hur ska man tolka detta? Dom dröjer väl två veckor och får han gå fri fram till dess så känns det knepigt.

Inte positivt.
Citera
2021-05-04, 15:37
Medlem
Matamatas avatar
Citat:

Eller så vill de ha tid på sig och låter honom gå fri trots en fällande dom som meddelas om nån vecka eller två. Fan att man inte är en fluga på väggen.
Jag satte hjärtat i halsgropen, sen tänkte jag efter. Dom meddelas imorgon, eventuell påföljd kommer senare. OM man antar att de uttryckte sig korrekt. Men vi märker väl om de häktar honom imorgon eller inte. Jag har väldigt svårt att tro att de låter honom ränna omkring i några veckor till om de tänker fälla honom.
Citera
2021-05-04, 15:39
Medlem
Citat:
Ok då så. HR har redan i princip bestämt sig för att fria i och med att det inte blir en häktning innan dom meddelas. Hade det lutat åt fällande dom hade HR knappast väntat med häktningsbeslutet.

Håller med dig, kan knappast tolkas annorlunda.

Osvuret ska ju vara bäst, men det här tror jag inte kommer att gå vägen.
Citera
2021-05-04, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copycaten
Har tyvärr inte plus.
Kan du berätta lite kort om den vore jag tacksam!

Om du letar upp trådisen Fröken Sverige, så har hon den längst ner i sina inlägg :"Goddag herr domkraftsskaft" :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in