2021-05-04, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Psykologiskt kan jag tänka mig att åsynen av utredarna gör SD nervös. "Kommer de häkta mig, eller varför är de här?"

Själv är jag orolig för att SD kommer göra något illasinnat mot någon eller några, de här dagarna när han fortfarande är på fri fot. Det tar ju ett tag innan dom faller.
Han har ju kunnat resa fritt under lång tid, så det vore inte helt osannolikt att han leker kurragömma?
Citera
2021-05-04, 14:18
Medlem
Citat:
Psykologiskt kan jag tänka mig att åsynen av utredarna gör SD nervös. "Kommer de häkta mig, eller varför är de här?"

Själv är jag orolig för att SD kommer göra något illasinnat mot någon eller några, de här dagarna när han fortfarande är på fri fot. Det tar ju ett tag innan dom faller.

Jag är tämligen övertygad om Åsa H kommer begära honom häktad i väntan på dom. Det är möjligt att göra även efter HovR-förhandling.

Exempel: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/efter-hovrattsforhandlingen-31-aring-haktad
Citera
2021-05-04, 14:18
Medlem
Jag sitter och hoppas att rätten redan har klart för sig hur de kommer döma (skyldig till mord). Och att man imorgon efter advokaternas pläderingar beslutar om häktning per omgående.
Citera
2021-05-04, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det skrev jag häromsistens men mer med ironi, det låg kanske nåt i det.

SD borde bett buset om hjälp iom att det var nattstängt på Willys.

HD är till SD på kvällen efter att hon "tokloggat" enligt egen utsago.
Skulle inte förvåna mig om hon babblat med JS efteråt om detta iom att hon raderar ett dygn på viber likt tiden runt mordet.

Hsr JS fått mer riktade frågor om detta?

En nypa salt skadar ej då det hela är så jäkla tråkigt i övrigt.

Jag kommer inte ihåg att jag läst om det någonstans. Vet jag tidigare fundera över att JS kunde ha fått redogöra för hans och HDs kommunikation på kvällen. (Alltså den som HD radera).
Hade iaf varit av intresse.

Det kan tänkas det framkom något i går om det som inte rapporterades ännu?
Citera
2021-05-04, 14:23
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja allt som kommer ur hans mun är värt att dubbelkollas och ifrågasättas.
Vet att vi tidigare i tråden diskuterat teorier om att hans överhopade aktiviteter på morddagen även är ett tecken på planering i sig.

Ser även att impulskontrollen är låg hos SD varför han nog reagerar extra starkt i ord, skrift och handling när sanningar närmar sig. Det är väl så lögnaren slår tillbaka gissar jag.

Håller med dig. Också det "mellan raderna".
Så har jag tänkt en tid.
Kan dock ha fel.
Men jag har haft en mycket mycket stark känsla....

Man får många insikter av att läsa tråden. Följa den noga och minnas detaljer.

Och det är mycket viktigt att vara "öppen" och ta emot andras tankar och åsikter och känslor.

Hur som...

Från o med nu kommer jag bara läsa tråden,
ej delta (utöver möjligen enstaka inlägg).
Har haft svårt distansera mig sedan jag kom in.
Bättre för mig och andra att följa på avstånd.

Tycker dock att allt har varit mycket intressant,
många duktiga på olika saker/områden.
Impad.

Tillägg: mycket bättre "samlad bild" denna gång (HR). Håller med.
Senast redigerad av Gracefulmind 2021-05-04 kl. 14:25.
Citera
2021-05-04, 14:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Åklagarnas slutplädering idag och försvarets imorgon.
Begär åklagarna häktning så kanske SD nu upplever sitt sista dygn i frihet på mycket länge.
Vi får hålla tummarna imorgon.
Citera
2021-05-04, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag sitter och hoppas att rätten redan har klart för sig hur de kommer döma (skyldig till mord). Och att man imorgon efter advokaternas pläderingar beslutar om häktning per omgående.

Förutom att I.Backmans klient ligger risigt till, så tycker jag att I.B är en rätt dålig advokat, av det man har hört av honom hittills. Ska bli intressant att höra vad han har att säga i morgon.
Citera
2021-05-04, 14:30
Medlem
Citat:
Förutom att I.Backmans klient ligger risigt till, så tycker jag att I.B är en rätt dålig advokat, av det man har hört av honom hittills. Ska bli intressant att höra vad han har att säga i morgon.
Ja, den pläderingen ser jag fram emot. Jag misstänker att den kommer bli en kopia av Lindéns formuleringar i TR-domen.
Citera
2021-05-04, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Det är inte helt ovanligt att en enskild utredare sitter med vid huvudförhandlingar, men ett flertal och över flera dagar? Ytterst ovanligt.

På nåt sätt står det kanske i proportion till fallets ”storlek” men i teorin så har nog de två åklagarna rätt bra koll på sina egna slutanföranden utan den backningen.

Sen är det ju säkert lite spännande för dem att vara med...Visa upp sig lite.
Citera
2021-05-04, 14:31
Medlem
46-åringen har dragit undan stolen, och sitter på knä på golvet i rättssalen. Han tittar upp mot skärmen där åklagaren visar olika bilder.
Citera
2021-05-04, 14:31
Medlem
Citat:
Kan tänka mig att SD blir nervös av att utredarna sitter där.

Ja eller tokfrustrerad över att hans ”sanning” inte återspeglas. Han är ju i egna ögon ett oskyldigt offer.

Helt säker på någon urladdning kommer från honom inom snar framtid.
Citera
2021-05-04, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
46-åringen har dragit undan stolen, och sitter på knä på golvet i rättssalen. Han tittar upp mot skärmen där åklagaren visar olika bilder.
Har han ramlat av stolen kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in