2021-03-30, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Har man svårt för det sociala så är det nog det sociala man ska träna på.

Jäpp, man behöver definitivt träna på det, dock kanske inte ta ett jobb som bygger på det sociala utan träna på det i andra sammanhang.

Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Edit: Blev nog trollad va? Visst är det en trolltråd.....?

Hoppas det.
Citera
2021-03-30, 19:38
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Låter mer som TS jobbar som telefonist än en receptionist.

Ett företag har inte en receptionist om det inte är fler samtal än ca fem per dag. Vad är det för mening att ha en receptionist när företagens anställda har en egen jobbmobil och ett direktnummer. Om företaget har en receptionist ser dom till att ge receptionisten fler arbetsuppgifter utöver att svara i telefon.

I dag är det inte som på 80-talet när alla samtal kom genom receptionisten.

TS får använda vilrummet på sin lunch och fikarasten.

En receptionist jobbar i första hand med att ta emot besökare. Ibland ingår även att ta emot samtal, åtminstone om företaget inte är stort nog att ha en egen växel.
Citera
2021-05-04, 11:56
Medlem
Hej! Har inte haft ork att skriva här men så ni vet så har jag nyligen blivit varslad om uppsägning ”pga arbetsbrist” och måste troligtvis lämna om två månader. Vet inte vart jag ska ta vägen efteråt. Tyckte ändå det funkade ok när jag kunde ligga och vila mig ibland. Och som svar på ifall det va under arbetstid så, ja, det var det.

MEN jag låg aldrig och sov utan skötte beställningar/svarade i telefon på min mobil liggandes i sängen där inne med en filt. Det va tydligen oacceptabelt?? Vi får knappt några kunder på besök till själva kontoret men när det väl händer går jag såklart till receptionen och ler det stora leendet och skuttar runt. Sen måste jag ligga ner igen.

Får leva på sparade pengar nu men sen får jag väl flytta in på nåt härbärge om det inte finns något lugnare jobb där man kan gå undan ibland? Behöver i alla fall ta det lugnt. Går lätt upp i stress.
Citera
2021-05-04, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emellans
Hej! Har inte haft ork att skriva här men så ni vet så har jag nyligen blivit varslad om uppsägning ”pga arbetsbrist” och måste troligtvis lämna om två månader. Vet inte vart jag ska ta vägen efteråt. Tyckte ändå det funkade ok när jag kunde ligga och vila mig ibland. Och som svar på ifall det va under arbetstid så, ja, det var det.

MEN jag låg aldrig och sov utan skötte beställningar/svarade i telefon på min mobil liggandes i sängen där inne med en filt. Det va tydligen oacceptabelt?? Vi får knappt några kunder på besök till själva kontoret men när det väl händer går jag såklart till receptionen och ler det stora leendet och skuttar runt. Sen måste jag ligga ner igen.

Får leva på sparade pengar nu men sen får jag väl flytta in på nåt härbärge om det inte finns något lugnare jobb där man kan gå undan ibland? Behöver i alla fall ta det lugnt. Går lätt upp i stress.

Som svar på det fetmarkerade: Det är oacceptabelt ja. Speciellt om chefen bett dig ge fan i det.

Som receptionist är du företagets ansikte utåt, ska du komma ut från vilorummet rödmosig och kuddavtryck i ansiktet när någon kommer? Hur vet du ens att någon kommer?
Citera
2021-05-04, 13:51
Medlem
F.Hansens avatar
Vilket jobb har ett ”vilorum”? Låter som dagis.
Citera
2021-05-04, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newfaq
Som svar på det fetmarkerade: Det är oacceptabelt ja. Speciellt om chefen bett dig ge fan i det.

Som receptionist är du företagets ansikte utåt, ska du komma ut från vilorummet rödmosig och kuddavtryck i ansiktet när någon kommer? Hur vet du ens att någon kommer?

Så länge man sköter sitt jobb spelar det väl ingen roll!! Kunderna plingar på en klocka när de ska in i lokalen så då går jag ju upp och öppnar.
Citera
2021-05-04, 14:01
Medlem
Facades avatar
Citat:
Så länge man sköter sitt jobb spelar det väl ingen roll!! Kunderna plingar på en klocka när de ska in i lokalen så då går jag ju upp och öppnar.

Du vill verkligen inte förstå och du vägrar ens försöka se det ifrån arbetsgivarens ögon.

Helt lönlöst och antagligen kände arbetsgivaren likadant.
Citera
2021-05-04, 14:07
Medlem
Citat:

Ditt jävla jobb är att sitta i den receptionen. Om kunder kommer förbi ska de inte stå där i något som ser ut som en övergiven lokal, ringa i en klocka och hoppas någon dyker upp innan de tröttnar och går.

Det är enkelt att se att du tillhör en söndercurlad generation, men nu har du fasiken valet om du tänker bita ihop eller bli ännu en i statistiken av sjukskrivna mentalt svaga ungdomar. Som kvinna är förmodligen ditt bästa val i den sitsen att försöka bli på smällen så fort som möjligt och gömma dig bakom det.

Ditt val. Livet är hårt, lär dig leva med det och bli någonting, eller låt bli och lär dig älska doften av gula blend under köksfläkten med 2-3 ungar skrikandes kring dig.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in