2021-03-30, 11:31
Avslutad
Låt mig gissa att det rör sig om en hottelkedja som Scandic som skiter i sina anställda men samtidigt gnäller om att de inte får sitt corona-stöd för förlorade ekonomi?
Citera
2021-03-30, 11:41
Medlem
LarryKoopas avatar
Du är 90-talist va?
Välkommen till verkligheten!
Citera
2021-03-30, 11:44
Medlem
Vila på jobbet?
Musarm?

Skärp dig.
Citera
2021-03-30, 12:51
Medlem
maxatdunders avatar
Är du mentalt utmattad bör du se över din psykiska hälsa, är du överviktig och tycker det är jobbigt att andas bör du börja träna fysiken.
Citera
2021-03-30, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emellans
Jag har nyligen blivit tvingad tillbaks till kontoret och använt vilorummet en del för att vila både kroppen och hjärnan när möjlighet ges. Jag jobbar som receptionist och blir lätt utmattad av arbete och har musarm av allt klickande med musen.

Det som hänt är att min chef nu ”portat” mig från vilorummet och sagt att jag bara får använda det i nödfall (om jag är så utmattad att jag knappt kan jobba). Är detta verkligen lagligt?
Låter som du behöver sjukskrivning eller gå ner i timmar. Tänk på din hälsa!
Citera
2021-03-30, 14:51
Medlem
exoticspices avatar
Låter mer som TS jobbar som telefonist än en receptionist.

Ett företag har inte en receptionist om det inte är fler samtal än ca fem per dag. Vad är det för mening att ha en receptionist när företagens anställda har en egen jobbmobil och ett direktnummer. Om företaget har en receptionist ser dom till att ge receptionisten fler arbetsuppgifter utöver att svara i telefon.

I dag är det inte som på 80-talet när alla samtal kom genom receptionisten.

TS får använda vilrummet på sin lunch och fikarasten.
Citera
2021-03-30, 15:28
Medlem
Mailmanss avatar
TS övergav sin egen tråd. Blir svårt att hjälpa till när hen inte vill komma med mer info.
Citera
2021-03-30, 15:29
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Har du så bristande kognitiv förmåga att du inte förstår att alla inte fungerar som du?
Jösses...

Det är väl inte så svårt att tänka sig? Det kan ju röra sig om en person som är introvert eller av andra anledningar har svårt för många sociala kontakter. "Då ska man inte jobba i reception", kan man ju säga, men det kan ju vara så att det inte finns något alternativ. Eller ja, man kan ju tacka nej till jobbet, bli av med sitt försörjningsstöd, inte kunna betala hyran osv. osv... ett riktigt framgångsrecept för både individ och samhälle!

En kamrat med ganska allvarlig asperger blev för några år sedan tvingad av socialen att tacka ja till telefonförsäljarjobb. Har aldrig sett en så knäckt människa.

Nu menar jag inte att TS ska få sova på betald arbetstid. Jag vill bara påpeka att det inte alls är konstigt att vissa personer blir utmattade av ett receptionsjobb, men att vår före detta välfärd inte erbjuder något alternativ.

TS får "musarm" av att klicka runt lite.
Svara 5 (FEM!) samtal om dagen. Antagligen beror majoriten klickande på musen slösurfande.

Trams.
Citera
2021-03-30, 16:22
Medlem
Är det sådan här skit som händer när 00-talisterna börjar komma ut på arbetsmarknaden eller? Vill skrika troll, men det verkar faktiskt bara vara en i mängden av fruktansvärt svaga kvinnor världen producerar just nu.
Citera
2021-03-30, 16:45
Medlem
Flippertrollkarls avatar
Säg upp dig och börja gå på soc.
Kan vara jobbigt med soc iofs eftersom man måste gå till socialkontoret ibland och kanske svara i telefon någon gång i månaden.
Citera
2021-03-30, 17:33
Medlem
D45Ks avatar
Haha, bästa tråden på länge. En receptionist med social fobi och önskar anpassning för detta. Som en sopgubbe som kräver sovmorgon av arbetsgivaren!
Citera
2021-03-30, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
Från att ha "jobbat" hemifrån och svarat på och kopplat vidare 5 samtal om dagen.

Skulle säga att har man svårt med det sociala så är kanske inte reception det bästa jobbet för en och man kanske ska söka sig vidare.

Har man svårt för det sociala så är det nog det sociala man ska träna på.

Edit: Blev nog trollad va? Visst är det en trolltråd.....?
Senast redigerad av Siix 2021-03-30 kl. 18:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in