Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Som Du skriver, det här med skosnörena (har inte heller hört talas om det tidigare). Har för mig att jag läst i något förhör att SD sagt att de var iaf tillräckligt torra för att ha på sig dagen efter mordet. Typ, lite nedlåtande...
Är det samma skor som mordkvällen och de blev tvättade, snören bortplockade för att kunna fläcka upp skorna så mycket som möjligt för att torka så gott det gick. Men... han missade kanske att lägga på minnet hur skosnörena varit dagen innan (går att trä dessa på flera olika sätt).
Ja, jag tvivlar ju inte på att det hade med mordet att göra.
Som du säger, om man tar bort skosnörena och spänner ut dom ordentligt, torkar de ju snabbare. Kanske papper i.
Alla som joggar eller är ute i naturen med joggingskor vet också att man väldigt lätt blir blöt om fötterna, då det är typ andningshål i dom. Detta gör a) att man inte bryr sig om skorna skulle vara lite fuktiga, man är van och det torkar snabbt. b) de torkar väldigt snabbt över natten om man tvättat dom, särskilt om de får stå i rumstemperatur. Den här natten var det ju väldigt varmt...
Någon skotork verkar man inte ha letat efter. Men det behövdes inte heller.
Hoppar till nästa tanke...
Åklarna verkar tro att kläderna ka ha eldats upp...i pelletspannan, som rengjorts mycket noggrant i städningen förutom att skorstenen sotats. En storstädning i huset som åklagaren ansåg var anmärkningsvärd. Då med tanke på mordet. Golvbrunnar och sotning...storstädning av pelletspannan...
Bra hur hon tydliggjorde den kopplingen.