2021-05-04, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Tack!
Alltså jag blir så illa berörd av tanken att en människa kan vara så oberörd, t o m småfnissa, skämta, flirta när man misstänkt/det har precis begåtts ett mord. Att kunna vara så iskall att vara uppe hela natten, försöka sopa igen alla spår, gå till jobbet som vanligt, planera resor, cacher etc etc
Och så har det fortsatt från mordveckan till nu

Pläderingen verkar framföras metodiskt och konsekvent. Heja heja!

Onekligen skulle man vilja veta om det finns någon slags reaktion hos SD. Antydan till agerande? VAd gör HD måntro?
Ja, en väldigt lång slutplädering vilket kan vara bra.
Han är en person med antisocial personlighetsstörning och HD är nog inblandad med skyddande av brottsling även mot förundersökningen mot henne är nedlagd.
Citera
2021-05-04, 11:14
Medlem
Kom upp en sak i HR nu som jag helt missat.
SD ska ha ljugit för HD kring anmälan om händelsen (bakhållet) i Vivallaskogen den 11-12 maj.

Har någon lagt märke till detta?
Citera
2021-05-04, 11:22
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Han är en person med antisocial personlighetsstörning och HD är nog inblandad med skyddande av brottsling även mot förundersökningen mot henne är nedlagd.
Jag antar att HD har "Vit/Svart svan" problematik och SD har skapat henne sådan eller så gömmer hon sig i det.
Citera
2021-05-04, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors

Instämmer. Kan inte låta bli att misstänka att det är ett "medvetet val" av Åklagare att ha lämnat HD utanför tills vidare.
Citera
2021-05-04, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
SD ska ha ljugit för HD kring anmälan om händelsen (bakhållet) i Vivallaskogen den 11-12 maj.

Jag hajade också till på det. Något jag också måste ha missat tidigare isf. Tycker ändå jag varit med från början s a s.
Citera
2021-05-04, 11:28
Medlem
Citat:
Jag hajade också till på det. Något jag också måste ha missat tidigare isf. Tycker ändå jag varit med från början s a s.

Ja det är väl lätt att missa något i FUP och det var ett tag sen jag läste både HD och SD förhör. Intressant poäng var det iaf!

Tänker också att det ev kan vara HD som gör bort sig för polisen här..

Måste säga att jag är glad åt ÅK fokusering och tydlighet i framställan!
Senast redigerad av viperstyle 2021-05-04 kl. 11:34.
Citera
2021-05-04, 11:33
Medlem
Citat:
Instämmer. Kan inte låta bli att misstänka att det är ett "medvetet val" av Åklagare att ha lämnat HD utanför tills vidare.
Det hade varit rent tjänstefel att dra in HDs eventuella medverkan/skuld i den här förhandlingen.
Citera
2021-05-04, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det hade varit rent tjänstefel att dra in HDs eventuella medverkan/skuld i den här förhandlingen.

Ja det är inte det jag avser heller.
Citera
2021-05-04, 11:42
Medlem
Citat:
Ja det är väl lätt att missa något i FUP och det var ett tag sen jag läste både HD och SD förhör. Intressant poäng var det iaf!

Tänker också att det ev kan vara HD som gör bort sig för polisen här..

Måste säga att jag är glad åt ÅK fokusering och tydlighet i framställan!

Det "lilla" som framgår känner jag mig väldigt nöjd med. Det som tragglats fram och tillbaka, ut och in i tråden sammanfattas koncist, snyggt jobbat så här långt vad jag kan bedöma.
Hade iof gärna haft en "Springare" i både vidare utredning och Åklagarsida men peppar, peppar kanske kan bli bra ändå.
Få se vad försvaret bryter in med sen.
Citera
2021-05-04, 11:44
Medlem
Citat:

Hon sa i förhör någonting om att SD skulle cyklat till citygross eller liknande
Citera
2021-05-04, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hon sa i förhör någonting om att SD skulle cyklat till citygross eller liknande
Mitt i natten? Eller missförstår jag?
Citera
2021-05-04, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är väl inte omöjligt för HD att avsluta sin kontakt pga gemensamma barn. Tvärtom, hon måste se hur SD behandlar barnen och borde vilja fly både för sin egen/barnens säkerhets skull.

Vill hon så ställer nog SOA gärna upp som mellanhand i den kontakten de måste ha vad gäller barnen.
Dessutom är barnen så pass stora nu så de är nog självgående vad gäller kontakt/ej kontakt med sina föräldrar.

Citat:

Hur säger åkl att det gick till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in