2021-05-03, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Han är en vasall. Om han hade varit något hade han inte gjort ett brott som en sex åring kan göra lika bra. Hade han varit något hade han varit rädd om det han hade. Vad som än händer i mitt liv så skulle jag inte på något sätt offra det för att spela tuff och bete mig som en dåre. Man vill ju inte sitta gratis på kåken. Moträkning på årsinkomst, alltså, är det tillräcklig förtjänst per år för att göra straffet om man torskar. Allt annat vore idioti!
Revenge before dishonour.

Citat:
Har dessutom fått mer än 12år och suttit mycket längre i häkte än någon av de som omtalas.
Din vasall.
Citera
2021-05-03, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Sinaloa-
Din vasall.
Vad vill du åstadkomma genom att skriva så till han?

Citat:
Så var det
Och Bruzzo*e då? Vem var det som ordnade det?
Senast redigerad av Vanligman 2021-05-03 kl. 11:48. Anledning: Tillägg
Citera
2021-05-03, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Dock är det, som sagt, väldigt vanligt att gamla kåkfarare blir/är missbrukare. Det kan du väl i alla fall hålla med om??
ja men då är det ju såna som använt innan de åkte in. Och heroin tog väl inte T.Z innan? Dessutom har han ju studerat psykologi mm i flera år så nej inte troligt.

Hade det varit tjack så hade det varit en annan sak. Fattar inte helt plötsligt påstår någon som inte tycker om T.Z att "han springer på plattan och tar horse" och sedan hakar flera på med "ja så måste det ju vara".

Jag tycker egentligen inte om han men det blir ju löjligt att sitta och hitta på saker. Är han inte pedofil också? Och begick våldtäkter som inte anmäldes? Ungefär så låg är nivån just nu.

Det troligaste är att han försöker komma in i samhället genom att lära sig om internet, smartphones mm medan han studerar eller har soc. inte fan vet jag för att sedan kanske eventuellt göra olagliga affärer. Han har ju flera barn-bara det är ju för fan en heltidssysselsättning
Citera
2021-05-03, 12:33
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:

Din vasall.
Det är jag gjärna och idiot och allt det du kan komma på och mer därtill. Dessutom hade jag precis allt samma dag som jag kom ut från kåken. Du vet, stor gård på landet, lägenheter i olika storstäder, behöver aldrig mer arbeta eller vara kriminell för den delen. Jag kan numera njuta mitt otium. Jag ger fullkomligt fan i om du kallar mig idiot eller om tommy gör det för ni är fattiga riddare av galenskap och ointelligens, därav tycker ni det är viktigt med honour. Money talks bullshit walks.
Citera
2021-05-03, 12:50
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
ja men då är det ju såna som använt innan de åkte in. Och heroin tog väl inte T.Z innan? Dessutom har han ju studerat psykologi mm i flera år så nej inte troligt.

Hade det varit tjack så hade det varit en annan sak. Fattar inte helt plötsligt påstår någon som inte tycker om T.Z att "han springer på plattan och tar horse" och sedan hakar flera på med "ja så måste det ju vara".

Jag tycker egentligen inte om han men det blir ju löjligt att sitta och hitta på saker. Är han inte pedofil också? Och begick våldtäkter som inte anmäldes? Ungefär så låg är nivån just nu.

Det troligaste är att han försöker komma in i samhället genom att lära sig om internet, smartphones mm medan han studerar eller har soc. inte fan vet jag för att sedan kanske eventuellt göra olagliga affärer. Han har ju flera barn-bara det är ju för fan en heltidssysselsättning
Han har studerat men han har betalat för att få utbildningen (finns andra fångar med mycket skarpare intellekt). Håller med dig för övrigt, men jag skulle kunna tänka mig att han är på plattan, men det är bara min egen åsikt baserat på att ha sett flera andra "kungar på kåken" komma ut och sedemera dö eller leva som uteliggare. Tommy var ingen missbrukare innan straffet och de år vi var "sambos" missbrukade han inte. Han rökte säkert hash om det erbjöds men ej heller detta är säkert eftersom jag inte tar något själv ser jag inget. Vem vill igentligen ha med honom att göra, på kåken måste man ha med varandra att göra men ute.....nej tack!
Citera
2021-05-04, 11:11
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:

Han var ung när han åkte in. Heroin brukar komma in senare i livet.

Varför skulle man inte börja med heroin för att man studerat psykologi menar du?

Varför skulle tjack vara mer trovärdigt?

Men du sitter ju också bara och gissar säger du ju!

Och om man ska gissa på något så är det ju större chans att man har rätt om man gissar på att han är pundare och kriminell som de flesta andra kåkfarare.

Inte att han skulle vara en av de få som faktiskt skulle klara sig.

Jag tror mardrömmarna och ångesten vid ett nyktert liv är för svåra med tanke på hans bakrund. Därför tror jag att det är mer troligt att han missbrukar.

Snarare heroin eller alkohol än kola och tjack. De 2 sistnämnda är inte tillräckligt bedövande.

Men du tror att han tar hand om sina barn på heltid??
Citera
2021-05-05, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Han var ung när han åkte in. Heroin brukar komma in senare i livet.
Varför skulle man inte börja med heroin för att man studerat psykologi menar du?
Varför skulle tjack vara mer trovärdigt?
Men du sitter ju också bara och gissar säger du ju!
Och om man ska gissa på något så är det ju större chans att man har rätt om man gissar på att han är pundare och kriminell som de flesta andra kåkfarare.
Du är ju fan helt otrolig. Och elak. Om någon är normal som jag tror att du är har man rätt att förvänta sig mer från såna som du.

Heroin "kommer senare" för någon som hållt på med annat i många år menade jag. T.Z måste ju haft negativa urinprov för att få tidsbestämt i flera år. Sedan använde han ju tjack och kola tidigare när han var i 20 års åldern så om han vill festa igen så säger en kvalificerad gissning att det är något av de två han skulle ta.

Dessutom var det så förut i den världen att "alla" eller i stort sett alla som sålde e, kola, tjack andra affärer etc hade som policy att inte sälja/beblanda sig med heroin. Om någon i deras bekantskapskrets sålde heroin sa de upp bekantskapen med den personen för de vill inte ha problem eller vara i närheten av heroin öht!

Så att T.Z skulle börja använda det nu när han är 51 är ytterst osannolikt! Ni kör med "omvänd bevisbörda". "Vi vet inte om han börjat med det alltså kan det stämma".

Ja men då kan jag lika gärna påstå att "T.Z hade inblandning i 9/11". Ingen kan motbevisa mig. Han hade mobiltelefon på Hall vid den tidpunkten. Ser ni vad löjligt resonemang det blir.

Tycker att vi släpper detta och inte skriver mer om det eftersom det inte finns något som pekar åt det hållet ens. T.Z har inte ens blivit kontrollerad/stoppad av polisen ens (för då hade det stått i tidningen kan jag lova er)
Tror också att flera här är avundsjuka för att ni vet själva med er att ni skulle skaka av rädsla bara ni såg Kumla eller Hall och tänk då att han klarat av att sitta där alla år utan att bli stampad på och styrde affärer från Hall och skaffade flera barn inifrån! Hur många skulle klara detta? Inte många.

Detta med heroinet är offtopic fattar inte hur Moderator kan tillåta helt meningslösa diskussioner?
Detta var mitt sista inlägg här för vill inte slösa energi
Citera
2021-05-07, 12:57
Medlem
ha ha ha ganska häftigt att Tommy (tack Tommy jag vet att du läser här hela Göteborg tackade dig och skrattade åt OG den gången när vi läste om det tro mig) bara beordrade några tunga killar att brutalt attackera en OG medlem på Kumla (Joakim Nordvall). OG och Dano trodde dom var "untouchables". Ja du vad fan tror ni?! På Kumla eller Hall är det andra regler som gäller än i Bergsjön. Det var många OG killar som åkte på stryk på anstalterna.

Eller "Rohypnolkillarna" som vissa kallade dom
Citera
2021-05-07, 21:05
Medlem
Citat:
Han är en vasall. Om han hade varit något hade han inte gjort ett brott som en sex åring kan göra lika bra. Hade han varit något hade han varit rädd om det han hade. Vad som än händer i mitt liv så skulle jag inte på något sätt offra det för att spela tuff och bete mig som en dåre. Man vill ju inte sitta gratis på kåken. Moträkning på årsinkomst, alltså, är det tillräcklig förtjänst per år för att göra straffet om man torskar. Allt annat vore idioti!

vill nog läsa lite mera om detta och även andra storys du kan dra som hänt runt om, hur kunde han styra vapenhandel mm från Hall? Och advokaten som tog hand om pengar åt honom men blåste honom, vad vet du om det?
Citera
2021-05-10, 09:22
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
vill nog läsa lite mera om detta och även andra storys du kan dra som hänt runt om, hur kunde han styra vapenhandel mm från Hall? Och advokaten som tog hand om pengar åt honom men blåste honom, vad vet du om det?
Att styra vad som helst inifrån ett fängelse är inga som helst problem. Möjligheterna är många. Svenska fängelser är uppbyggda på samma sätt som samhället i övrigt i sverige, alltså känslostyrt! De silar mygg precis som övriga samhället. Att det var tommy som råkade åka fast beror nog mest på att han syns och gärna skryter om sina fantastiska brott. Tommy och martinsson hörde man en del om men det var tommys story. Av erfarenhet vet jag att ALLA snackar skit och bara vill framhäva sig själva. Tommy tyckte t.ex. att han hade gjort ett helt fantastiskt brott och om någon hävdade något annat blev det bråk. Är det verkligen något att vara stolt över att ha mördat en hel bunt oskyldiga människor som är på fest och inte har gjort något fel alls? Dessutom tjejer, äckligt och svagt! Martinsson är förövrigt fortfarande advokat med egen byrå liggande mitt i stockholm. lätt att förstå vem som snackade skit.
Citera
2021-05-10, 15:06
Medlem
Citat:
Att styra vad som helst inifrån ett fängelse är inga som helst problem
Vem tog MOMO (Mormor)? Ja du......
Citera
2021-05-10, 15:42
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Vem tog MOMO (Mormor)? Ja du......
Momo hade mycket mer potenta fiender än t.z.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in