2021-05-03, 07:58
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
Ja naturligtvis om jag bor i Stockholm kan jag ju vara runt "plattan" och snoka. Du skriver att du inte bor i Sverige så vad vet du då?? Ingenting antagligen eller har du satt upp webbkameror runt hela fucking plattan?

Därför att killen kallar sig för "Etuna". Aydin har inget med något att göra förutom svenssonliv ha ha ha eller skulle du själv fortsätta efter att ha fått 12 år och suttit häktad länge? Nej tror inte det.
Jag vet mer än du tror. Känner alla de som du snackar om, tyvärr! Har dessutom fått mer än 12år och suttit mycket längre i häkte än någon av de som omtalas. Du vet ingenting....trots att du bor i fjollträsk. Edit: möjligen vet du mer om plattan då jag inte ens vill i närheten av denna plats.
Senast redigerad av gorillaglue 2021-05-03 kl. 08:05.
Citera
2021-05-03, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Du vet ingenting
Om du "vet" något bevisa det för mig/oss annars gills det inte. Men du vet ingenting
Citera
2021-05-03, 08:14
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Om du "vet" något bevisa det för mig/oss annars gills det inte. Men du vet ingenting
Jag vet nog inte mer än dig i detta ärende MEN jag vet garanterat mer än dig om dessa vasaller och deras liv. Tillbringade år tillsammans med idioter. Att tommy skulle börja med heroin ser jag som fullt möjligt eftersom det är lätt att sitta på kåken och spela "all that" men att komma ut är en annan sak. Aydin är en bra och vänlig själ, honom önskar jag allt gott åt i livet. Tommy spelade tuff och behandlade andra fångar som om han var kung, detta straffar sig naturligtvis på utsidan för i dom lugnaste vattnen simmar de största fiskarna.
Citera
2021-05-03, 08:29
Medlem
Citat:
Aydin är en bra och vänlig själ, honom önskar jag allt gott åt i livet. Tommy spelade tuff och behandlade andra fångar som om han var kung, detta straffar sig naturligtvis på utsidan för i dom lugnaste vattnen simmar de största fiskarna.
Det är han säkert. Ingen förutom de inblandade vet ju om han var skyldig eller inte men men

Blir lite förvånad att du skriver så angående Tommy. Jag vet att han styrde och ställde men trodde han var schysst mm mot de andra? Han var väl lite av en ledare eftersom han och några till lyckades ju hålla på med affärer, insmugglade mobiler mm.

Sen vem som ordnade fritagningen av Bruzzone när han fick permission den gången skulle vara intressant att veta eller vad tycker du?
Citera
2021-05-03, 08:41
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Det är han säkert. Ingen förutom de inblandade vet ju om han var skyldig eller inte men men

Blir lite förvånad att du skriver så angående Tommy. Jag vet att han styrde och ställde men trodde han var schysst mm mot de andra? Han var väl lite av en ledare eftersom han och några till lyckades ju hålla på med affärer, insmugglade mobiler mm.

Sen vem som ordnade fritagningen av Bruzzone när han fick permission den gången skulle vara intressant att veta eller vad tycker du?
Jag vet allt. Många gör stora affärer när de sitter men absolut inte med vasaller. En del har rullande fungerande stora affärer i många år, men berättar inte det för vasaller. Tommy är en av vasallerna. Blandar man in dom, i vad som helst, blir det skit.
Citera
2021-05-03, 08:56
Medlem
Citat:
Jag vet allt. Många gör stora affärer när de sitter men absolut inte med vasaller. En del har rullande fungerande stora affärer i många år, men berättar inte det för vasaller
Jaha men blir det inte svårt att göra affärer utan vasallerna då eftersom de har mycket kontakter mm?
Citera
2021-05-03, 09:33
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Jaha men blir det inte svårt att göra affärer utan vasallerna då eftersom de har mycket kontakter mm?
Kontakter var? Har man en väl fungerande uppbyggd affärskedja utanför fängelset, utanför sverige, finns det väl ingen anledning i världen att blanda in idioter. Alla affärsmän av rang har självbevarelsedrift och de skulle aldrig släppa in någon från vasallernas miljö. De största är för det mesta ostraffade och vill så förbli. Därför talesättet: i de lugnaste vattnen simmar de största fiskarna.
Citera
2021-05-03, 09:57
Medlem
Citat:
Kontakter var? Har man en väl fungerande uppbyggd affärskedja utanför fängelset, utanför sverige, finns det väl ingen anledning i världen att blanda in idioter. Alla affärsmän av rang har självbevarelsedrift och de skulle aldrig släppa in någon från vasallernas miljö. De största är för det mesta ostraffade och vill så förbli. Därför talesättet: i de lugnaste vattnen simmar de största fiskarna.
Ja då gratulerar jag dig att du hade ordnat upp det bra för dig för annars som du vet så är minst 95% av intagna värdelösa opålitliga missbrukare.

Jag menade att om folk vill ha kontakter eller få något gjort så blir de tvungna att vända sig till de du kallar Vasallerna. Du behövde inte det men de flesta andra kanske?
Citera
2021-05-03, 10:19
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ja då gratulerar jag dig att du hade ordnat upp det bra för dig för annars som du vet så är minst 95% av intagna värdelösa opålitliga missbrukare.

Jag menade att om folk vill ha kontakter eller få något gjort så blir de tvungna att vända sig till de du kallar Vasallerna. Du behövde inte det men de flesta andra kanske?
Det ger jag dig rätt i, de flesta är vasaller ,men det finns några som kan! De sprang dock inte och hävdade sig på kåken, de spelade heller inte kung. De var lugna, "normala", tänkte efter innan de handlade och om man träffar dem på utsidan är de exakt samma där. Skulle vilja säga att missbrukare är vanliga inom kvv men när det gäller mördare och de som sitter för grova narkobrott är det inte vanligt men de kan möjligtvis bruka ibland, dock mest alkohol.
Citera
2021-05-03, 11:10
Medlem
Citat:
Jag vet nog inte mer än dig i detta ärende MEN jag vet garanterat mer än dig om dessa vasaller och deras liv. Tillbringade år tillsammans med idioter. Att tommy skulle börja med heroin ser jag som fullt möjligt eftersom det är lätt att sitta på kåken och spela "all that" men att komma ut är en annan sak. Aydin är en bra och vänlig själ, honom önskar jag allt gott åt i livet. Tommy spelade tuff och behandlade andra fångar som om han var kung, detta straffar sig naturligtvis på utsidan för i dom lugnaste vattnen simmar de största fiskarna.
Tommy var ett namn innan Sture och han speladev inte över på kåken i och med att han styrde mycket mestadels av tiden.
Citera
2021-05-03, 11:12
Medlem
Citat:
Så var det
Citera
2021-05-03, 11:24
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Sinaloa-
Tommy var ett namn innan Sture och han speladev inte över på kåken i och med att han styrde mycket mestadels av tiden.
Han är en vasall. Om han hade varit något hade han inte gjort ett brott som en sex åring kan göra lika bra. Hade han varit något hade han varit rädd om det han hade. Vad som än händer i mitt liv så skulle jag inte på något sätt offra det för att spela tuff och bete mig som en dåre. Man vill ju inte sitta gratis på kåken. Moträkning på årsinkomst, alltså, är det tillräcklig förtjänst per år för att göra straffet om man torskar. Allt annat vore idioti!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in