2021-05-04, 03:10
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi

För det första så svarade jag inte på dig. Du skriver plötsligt till mig om att jag inte vet vad tråden handlar om när jag skriver till en person som snackar om allmänt förtal att tråden handlar om Jennifer. Jag säger aldrig att tråden handlar enbart om Jennifer.

Och nu skriver du och säger att om man ser till båda händelserna är det solklart att Toby begått ett brott? ETT brott med två personer vid två olika tillfällen då eller? Jag måste inte nämna Annie-incidenten. Jag har bara skrivit om Jennifer-incidenten och säger att han inte begår brott där. Bara för han skulle begå brott med Annie så betyder det inte att han gör det med Jennifer. Sluta skriv till mig!

Förtal kan inte enbart röra händelsen med Jennifer heller, så även om du pratar om förtal så är det inte rimligt att enbart prata om händelsen med Jennifer?
Så du håller med om att det Annie berättar är ett solklart brott?

Märka ord när argumenten tar slut? Det är solklart att Toby begått ett eller flera brott, förstod du nu?

Vill du inte diskutera med mig kan du själv sluta svara
Citera
2021-05-04, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Förtal kan inte enbart röra händelsen med Jennifer heller, så även om du pratar om förtal så är det inte rimligt att enbart prata om händelsen med Jennifer?
Så du håller med om att det Annie berättar är ett solklart brott?

Märka ord när argumenten tar slut? Det är solklart att Toby begått ett eller flera brott, förstod du nu?

Vill du inte diskutera med mig kan du själv sluta svara

Wow du är verkligen efterbliven. Personen jag svarade skrev ALLMÄNT OM FÖRTAL. Den här tråden handlar inte om förtal. Personen jag svarade pratade inte om förtal i samband med Toby. Fattar du nu?

Jag har fortfarande inte kommenterat Annie-incidenten. Har du inte fattat det än?

Och du tror att om han skulle begått ett brott mot Annie så har han också gjort det mot Jennifer per automatik. Sitter du på bortklippt material eller? Ingen av oss kan veta vad som hänt. Men ändå är det "solklart"
Citera
2021-05-04, 03:22
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Wow du är verkligen efterbliven. Personen jag svarade skrev ALLMÄNT OM FÖRTAL. Den här tråden handlar inte om förtal. Personen jag svarade pratade inte om förtal i samband med Toby. Fattar du nu?

Jag har fortfarande inte kommenterat Annie-incidenten. Har du inte fattat det än?

Och du tror att om han skulle begått ett brott mot Annie så har han också gjort det mot Jennifer per automatik. Sitter du på bortklippt material eller? Ingen av oss kan veta vad som hänt. Men ändå är det "solklart"

Vart har jag sagt att bara för att han begått ett brott emot Annie så har han också gjort det mot Jennifer per automatik? jag säger bara att man måste se det till helhet och helheten kommer tas upp i rättegång. Man kan inte enbart se till Jennifers händelse.

Fingrar i fittan emot tjejens vilja är ett solklart brott, det fattar vem som helst. Fast du kanske är efterbliven?
Citera
2021-05-04, 03:24
Medlem
Citat:
Vart har jag sagt att bara för att han begått ett brott emot Annie så har han också gjort det mot Jennifer per automatik? jag säger bara att man måste se det till helhet och helheten kommer tas upp i rättegång. Man kan inte enbart se till Jennifers händelse.

Fingrar i fittan emot tjejens vilja är ett solklart brott, det fattar vem som helst. Fast du kanske är efterbliven?

Vadå till helheten. Det är TVÅ olika polisanmälningar. Det är två isolerade händelser. Varför måste du blanda ihop dom?

Nej, inget är "solklart" för du har inte sett materialet som polisen har tillgång till. Men du tror att du kan leka domstol på FB.
Citera
2021-05-04, 03:28
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Vadå till helheten. Det är TVÅ olika polisanmälningar. Det är två isolerade händelser. Varför måste du blanda ihop dom?

Nej, inget är "solklart" för du har inte sett materialet som polisen har tillgång till. Men du tror att du kan leka domstol på FB.

Eftersom båda händelserna hänger ihop och kommer påverka varandra i domstolen.

Så fingrar i fittan emot tjejens vilja är inget brott i dina ögon?
Citera
2021-05-04, 03:35
Medlem
Citat:
Eftersom båda händelserna hänger ihop och kommer påverka varandra i domstolen.

Så fingrar i fittan emot tjejens vilja är inget brott i dina ögon?

Nej, händelserna hänger inte ihop. De skedde vid olika tillfällen, på olika platser.

Du har inte sett materialet som polisen har tillgång till och jag har sagt att jag inte kommenterar Annie-incidenten. Eftersom jag inte sett något av det kan jag inte ha en åsikt om det. Fattar du fortfarande trögt?

För sista gången, sluta lek domstol på FB.
Citera
2021-05-04, 03:40
Medlem
boqpods avatar
Vad är det för fel på dessa småglins människosyn och kanske framför allt deras kvinnosyn?

Det är ju uppenbart att hon är obekväm, inte vill och dessutom flera gånger säger -”nej”.
Ändå trycker han ner handen när han står lutad över henne mot väggen. Saknar slyngeln helt förmågan att läsa av en annan människas signaler?

Den andra händelsen där han drar ner BH’n är mer ett exempel på extremt dåligt omdöme.
De pratar med varandra, hon sätter sig på honom och då tycker han att det är dags för sexytajm?
Från 0-100 på noll komma sex sekunder.
Var ju inte tal om att känna av stämningen från hans sida. Blev det grönt ljus i samma sekund som hon satte sig ovanpå honom? Snacka om att tänka med kuken.
⬇️
Sen alla patetiska ”män” som försvarar hans handlingar och beskyller tjejerna. Samtliga verkar helt ha missat begreppet samspel. Det var liksom inte läge att ta på varken bröst eller fitta i dessa två situationer.
-”Hon satte sig ju grensle över honom”.
Är det att likställa med en solklar signal från hennes sida att ”nu knullar vi”, eller hur fan resonerar ni?
Det var ju inte så att de hånglade eller på något annat sätt var intima med varandra på ett sådant sätt som kan likna någon form av ”förspel” innan detta hände. Omdömeslöst, forcerat, arrogant och självcentrerat agerande. Minst sagt.

Men med den logiken som han och de som försvarar honom har, så kanske det är okej att smälla på den söta tjejen på tunnelbanan som råkar nudda din höft när den välfyllda tunnelbanevagnen svajar till på väg till jobbet?
Eller hon som öppnar dörren in till kommunens simbassäng, hennes bröst är väl bara att ta för sig av?
Citera
2021-05-04, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
-”Hon satte sig ju grensle över honom”.
Är det att likställa med en solklar signal från hennes sida att ”nu knullar vi”, eller hur fan resonerar ni?

Menar du att han drog i hennes BH för att dom skulle börja knulla? Det tror jag knappast.

Att hon sätter sig grensle över honom innebär bara att han förmodligen inte kommer bli dömd för "sexuellt ofredande" när hon valt att sätta sig grensle över honom, och sedan fortsätter att sitta kvar på honom efter "incidenten". Det är bara min teori om hur domstolen kommer döma det. Du behöver inte hoppa på mig nu och säga att jag har en "dålig kvinnosyn" bara för jag säger vad jag tror rätten kommer döma i detta fall.

Sen är det alltid lika roligt att se folk på FB dra "kvinnosyn"-kortet Vem fan bryr sig om folks värderingar när man snackar på FB? Det är ett anonymt forum på Internet. Väx upp. Inte sitter jag och tycker till om vad folk jag inte känner har för värderingar.

Citat:
Men med den logiken som han och de som försvarar honom har, så kanske det är okej att smälla på den söta tjejen på tunnelbanan som råkar nudda din höft när den välfyllda tunnelbanevagnen svajar till på väg till jobbet?
Eller hon som öppnar dörren in till kommunens simbassäng, hennes bröst är väl bara att ta för sig av?

Jag tror inte en tjej i tunnelbanan skulle sätta sig grensle över mig i bara stringtrosor och BH bland folk när vi åker förbi slussen. Hade varit nått dock
Senast redigerad av david-taxi 2021-05-04 kl. 04:01.
Citera
2021-05-04, 04:23
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Menar du att han drog i hennes BH för att dom skulle börja knulla? Det tror jag knappast.

”....”

Sen är det alltid lika roligt att se folk på FB dra "kvinnosyn"-kortet Vem fan bryr sig om folks värderingar när man snackar på FB? Det är ett anonymt forum på Internet. Väx upp. Inte sitter jag och tycker till om vad folk jag inte känner har för värderingar.

Uppenbart tyckte han att det var fritt fram att ta på hennes bröst i en läge där jag anser att han helt missbedömer situationen. Grovt.
Han tycker att det är helt i sin ordning att dra ner BH’n, jag hade i alla fall agerat annorlunda.
Denna handling är inte en våldtäkt men i vart fall sexuellt ofredande. Däremot är jag övertygad om att hans tilltänkta bröstmassage skulle fungera som ett förspel (ur hans perspektiv).

Att hennes position ovanpå honom ger Toby fritt fram att ta på henne är ytterst tveksamt. Att hon sitter kvar är en sanning med modifikation. Hon kastar sig inte av, men är tydlig med att hans agerande inte var okej. Sekunden senare hoppar hon av när han går iväg. Märkbart ”kränkt” ändå. Eftersom han blev avvisad.
Han läser uppenbart situationen fel eftersom han nu är anmäld för den händelsen.
Sen huruvida rätten har underlag och omständigheter som gör att han kan fällas för detta är något helt annat.
Hans agerande är i vart fall omdömeslöst.

Det är väl i allra högsta grad relevant att diskutera värderingar. Försvarar man hans handlingar (i vart fall den grövre av dem - som helt saknar tolkningsutrymme) så anser jag att man har skeva värderingar och syn på kvinnor.
Jag drar inget kort. Jag känner mig inte heller kränkt.
Däremot lyfter jag bara det faktum att vissa män inte kan ta ett nej, eller saknar förmågan att läsa av en situation av detta slag.

Försvarar man ett sådant agerande som tråden avser, tycker jag absolut att man kan ifrågasätta både värderingar och syn. Det är fundamentalt i sammanhanget.
Citera
2021-05-04, 04:37
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Nej, händelserna hänger inte ihop. De skedde vid olika tillfällen, på olika platser.

Du har inte sett materialet som polisen har tillgång till och jag har sagt att jag inte kommenterar Annie-incidenten. Eftersom jag inte sett något av det kan jag inte ha en åsikt om det. Fattar du fortfarande trögt?

För sista gången, sluta lek domstol på FB.

Återigen visar du att du har 0 koll om händelsen
Det skedde i samma rum med ca 10-15 minuters mellanrum.

Jag frågade inte om Annie? jag frågade om fingrar i fittan, när tjejen sagt nej, är ett brott eller ej enligt dig?

Den enda här som leker domstol är du som säger att Toby inte kommer bli dömd...
Citera
2021-05-04, 05:02
Medlem
Citat:
Uppenbart tyckte han att det var fritt fram att ta på hennes bröst i en läge där jag anser att han helt missbedömer situationen. Grovt.
Han tycker att det är helt i sin ordning att dra ner BH’n, jag hade i alla fall agerat annorlunda.
Denna handling är inte en våldtäkt men i vart fall sexuellt ofredande. Däremot är jag övertygad om att hans tilltänkta bröstmassage skulle fungera som ett förspel (ur hans perspektiv).

Att hennes position ovanpå honom ger Toby fritt fram att ta på henne är ytterst tveksamt. Att hon sitter kvar är en sanning med modifikation. Hon kastar sig inte av, men är tydlig med att hans agerande inte var okej. Sekunden senare hoppar hon av när han går iväg. Märkbart ”kränkt” ändå. Eftersom han blev avvisad.
Han läser uppenbart situationen fel eftersom han nu är anmäld för den händelsen.
Sen huruvida rätten har underlag och omständigheter som gör att han kan fällas för detta är något helt annat.
Hans agerande är i vart fall omdömeslöst.

Det är väl i allra högsta grad relevant att diskutera värderingar. Försvarar man hans handlingar (i vart fall den grövre av dem - som helt saknar tolkningsutrymme) så anser jag att man har skeva värderingar och syn på kvinnor.
Jag drar inget kort. Jag känner mig inte heller kränkt.
Däremot lyfter jag bara det faktum att vissa män inte kan ta ett nej, eller saknar förmågan att läsa av en situation av detta slag.

Försvarar man ett sådant agerande som tråden avser, tycker jag absolut att man kan ifrågasätta både värderingar och syn. Det är fundamentalt i sammanhanget.
Är det första gången du har hört talas om Paradise hotel? Ja, den meningen, "Vissa människor inte kan ta ett nej eller saknar förmågan att läsa av en situation av detta slag" summerar ju väldigt bra av vad det är för människor som söker sig till paradise hotel.

Det finns inga utsatta tjejer med i programmet, det finns idioter i programmet helt enkelt och ingen kommer ju slippa undan särbehandling för att man har en kuk eller vagina.

Toby är en sliskig jävel och tjejerna är rätt så korkade i PH, där har du svaret. Bara för att hon är en tjej gör det inte henne till ett handikappat försvarslöst barn. Ingen tjej heller gör en intervju och hånler och fnissar efter att ha blivit utsatt för ett våldtäkts försök i svenska standarder, då måste ju motivet var något helt annat.

Ifrågasätta huruvida hur korkade dessa människor är snarare på skaftet än att ge sig in i jämställdhetsdebatter.
Senast redigerad av Xxrudeacidxx 2021-05-04 kl. 05:20.
Citera
2021-05-04, 06:58
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
”.... Ja, den meningen, "Vissa människor inte kan ta ett nej eller saknar förmågan att läsa av en situation av detta slag" summerar ju väldigt bra av vad det är för människor som söker sig till paradise hotel.

”......”

Ifrågasätta huruvida hur korkade dessa människor är snarare på skaftet än att ge sig in i jämställdhetsdebatter.

Oj! Nu drar du iväg mina ord väääldigt långt bort från vad jag skrev och du skapar något helt annat. Har inte initierat någon debatt,
jag har inte heller pratat om några jämställdhetsfrågor?

Vad jag däremot har lyft är problemen som Toby till synes har när det kommer till att kunna ta ett nej eller hantera en situation där han uppenbart tar sin egen kåthet som referens för vad som är okej att göra med tjejen som är i hans närhet.
Han agerar fel i båda dessa lägen, måhända betydligt grövre i det ena fallet.

Hans beteende är ju oacceptabelt oavsett kontexten de befinner sig i eller vilken typ av tjejer han är med. Nu råkar han befinna sig på ett hotell i Mexiko med kameror överallt, i ett tävlingssammanhang tillsammans med ett gäng mer eller mindre narcissistiska människor.

Man kan absolut ha åsikter om huruvida deltagarnas sexuella preferenser är ”lösa” så att säga, men det spelar ingen som helst roll när det kommer till sexuella handlingar och samtycke.
De manliga deltagarna har samma rätt som de kvinnliga att säga nej, och detta ska naturligtvis hörsammas på samma sätt som när jag en kvinna säger nej.

Försvarar man Tobys agerande på bl.a. det sätt du gör, genom att säga citat: ”tjejerna är rätt så korkade i PH” så är man fel ute. Det spelar ingen roll om det är din fru eller ”Ca$andra Cock” på bordellen som säger nej. Det ska respekteras i ALLA lägen.

Det är inte svårare än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in