2021-05-04, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Oj! Nu drar du iväg mina ord väääldigt långt bort från vad jag skrev och du skapar något helt annat. Har inte initierat någon debatt,
jag har inte heller pratat om några jämställdhetsfrågor?

Vad jag däremot har lyft är problemen som Toby till synes har när det kommer till att kunna ta ett nej eller hantera en situation där han uppenbart tar sin egen kåthet som referens för vad som är okej att göra med tjejen som är i hans närhet.
Han agerar fel i båda dessa lägen, måhända betydligt grövre i det ena fallet.

Hans beteende är ju oacceptabelt oavsett kontexten de befinner sig i eller vilken typ av tjejer han är med. Nu råkar han befinna sig på ett hotell i Mexiko med kameror överallt, i ett tävlingssammanhang tillsammans med ett gäng mer eller mindre narcissistiska människor.

Man kan absolut ha åsikter om huruvida deltagarnas sexuella preferenser är ”lösa” så att säga, men det spelar ingen som helst roll när det kommer till sexuella handlingar och samtycke.
De manliga deltagarna har samma rätt som de kvinnliga att säga nej, och detta ska naturligtvis hörsammas på samma sätt som när jag en kvinna säger nej.

Försvarar man Tobys agerande på bl.a. det sätt du gör, genom att säga citat: ”tjejerna är rätt så korkade i PH” så är man fel ute. Det spelar ingen roll om det är din fru eller ”Ca$andra Cock” på bordellen som säger nej. Det ska respekteras i ALLA lägen.

Det är inte svårare än så.
Enligt ditt resonemang så ska alltså tjejerna komma från 1 till 100 och sedan spela ut sina roller som oansvarslösa och ej kapabla till att ha common sense, det är just precis som i detta fallet. Hon som satte sig över Toby hade alltså ingen common sense, det är inte precis rocket science att inse Toby är inte direkt är en gentleman. Någonstans måste man runt 50 redan kunna inse vissa saker, en av dessa är att förstå att man genomgår i ett program där deltagarna uppmuntras till att dricka ihop och alla är hormonstinna. Du lägger särskilt pekpinnen på "män" ser jag men hade jag varit dig så hade jag pekat finger åt programmet och produktionen och dessa består av både tjejer och killar.
Senast redigerad av Xxrudeacidxx 2021-05-04 kl. 07:24.
Citera
2021-05-04, 08:09
Medlem
Ghandis avatar
Han kommer stämma henne, han var full o hon satt sig på honom och gjorde honom försvarslös och sa och indikerade saker och utnyttjade hans tillstånd och försökte utnyttja hans kommande stånd. Så det så.
Citera
2021-05-04, 08:24
Medlem
Löjligt att kvinnor anser sig utnyttjade i PH osv.
Det var inte en konfirmationsläger de anmälde
sig till utan nu har feministerna i media gjort ett
svanhopp ner i denna sörja och vad finner man då?
Män som den stora faran som man nu granskat i
tidigare program och sett med lupp för att finna
nåt användbart till anklagelser som inte kommer
leda till nåt.
Citera
2021-05-04, 08:38
Medlem
Ghastens avatar
Kvinnorna satt och ojade sej på tv4 imorse. Som sagt Jennifer tycker inte jag har något att komma med. Annies har vi inte sett. Måste nästan vara att han trycker upp fingrarna och hon säger nej och han fortsätter. Annars om dom hånglar och han tar henne mellan benen och hon säger nej då tar han bort händerna direkt. Hoppas det blir klarhet på detta.

Toby tror tyvärr alla vill ligga med honom. Sen blir han grinig för ett nej.
Citera
2021-05-04, 09:59
Medlem
De flesta har dock enbart diskuterat det juridiska i detta och sagt att han döms för ett brott för BH incidenten är minimal. Detta då rätten bedömer om Toby ansåg sig ha samtycke när han utför den handling som utan samtycke är brottslig. Den bedömningen är enkelt för Toby kommer ju bara säga att han trodde han hade samtycke. Sedan kommer det svåra - är omständigheterna sådana att Toby kan anses ha fog för sitt antagande om samtycke? Och i den frågan delas åsikterna i denna tråd markant.

Vissa anser att tjejens agerande är en del av ett förspel och att Tobys antagande att "nästa steg" är att ta av BH:n är vad de skulle anta.

Andra anser att tjejens agerande inte har ett sexuellt inslag och att Toby (och alla andra) borde kunna läsa av det och förstå att han inte har samtycke att ta på henne över huvud taget.

Och jag tror att en åklagare skulle lägga sig någonstans mellan dessa åsikter i sin bedömning. Eftersom man hellre friar eller fällar så kommer en sån här händelse knappast leda till åtal.

Tycker det är mest intressant vad jag själv hade antagit i situationen. Jag hoppas jag hade läst av situationen korrekt men hade jag varit ung och full hade jag nog bara varit osäker och chansat.

Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Oj! Nu drar du iväg mina ord väääldigt långt bort från vad jag skrev och du skapar något helt annat. Har inte initierat någon debatt,
jag har inte heller pratat om några jämställdhetsfrågor?

Vad jag däremot har lyft är problemen som Toby till synes har när det kommer till att kunna ta ett nej eller hantera en situation där han uppenbart tar sin egen kåthet som referens för vad som är okej att göra med tjejen som är i hans närhet.
Han agerar fel i båda dessa lägen, måhända betydligt grövre i det ena fallet.

Hans beteende är ju oacceptabelt oavsett kontexten de befinner sig i eller vilken typ av tjejer han är med. Nu råkar han befinna sig på ett hotell i Mexiko med kameror överallt, i ett tävlingssammanhang tillsammans med ett gäng mer eller mindre narcissistiska människor.

Man kan absolut ha åsikter om huruvida deltagarnas sexuella preferenser är ”lösa” så att säga, men det spelar ingen som helst roll när det kommer till sexuella handlingar och samtycke.
De manliga deltagarna har samma rätt som de kvinnliga att säga nej, och detta ska naturligtvis hörsammas på samma sätt som när jag en kvinna säger nej.

Försvarar man Tobys agerande på bl.a. det sätt du gör, genom att säga citat: ”tjejerna är rätt så korkade i PH” så är man fel ute. Det spelar ingen roll om det är din fru eller ”Ca$andra Cock” på bordellen som säger nej. Det ska respekteras i ALLA lägen.

Det är inte svårare än så.
Citera
2021-05-04, 12:10
Medlem
Det där äckligt vidriga programmet med alltid lika äckliga vidriga deltagare där det går ut på att supa knull* och vara allmänt odräglig. Inte för att det är okej med övergrepp men ger man sig i leken får man leken tåla elller?

De som klagar nu kanske skulle sökt till nåt annat program.
Citera
2021-05-04, 12:40
Medlem
2n00b4Us avatar
Tänker samma sak, programmet går väl inte ut på annat än att folk ska supa och ligga med varandra. Fattar inte ens hur program som PH o Big Brother fortfarande går på tv. Men det visar väl också vad som är fel på dagens ungdom idag, de vill ju vara med i dessa program.
Citera
2021-05-04, 13:09
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashew30
Det där äckligt vidriga programmet med alltid lika äckliga vidriga deltagare där det går ut på att supa knull* och vara allmänt odräglig. Inte för att det är okej med övergrepp men ger man sig i leken får man leken tåla elller?

Det går nog inte för det finns visst inga program för idioter med IQ i paritet med skonumret så då får man lov att springa runt halvnaken och tro att utseendet kommer att göra dem till kändisar. Så blir det inte.

Det blir nog svårt för någon av dessa pellejönsar att få något jobb alls för de allra flesta arbetsgivare vill ju att det ska finnas någon form av intelligens under ytan. Men här är det tomt mellan öronen.

Föräldrarna och far- och morföräldrar måste vara otroligt stolta över dessa jönsar. Här skulle det suttit en stor fet spysmiley om det hade funnits någon.
Citera
2021-05-04, 15:29
Medlem
https://veckorevyn.com/nyheter/anstallda-larmar-paradise-hotel-produktionen-har-morkat-overgrepp-i-flera-ar/

”Produktionen har mörkat övergrepp i flera år”
Citera
2021-05-04, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashew30

Så man borde räkna med att få sina fingrar uppkörda i fittan eftersom man sökt till PH? Ok.
Citera
2021-05-04, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
Så man borde räkna med att få sina fingrar uppkörda i fittan eftersom man sökt till PH? Ok.

Eller en penis. Det är hela vitsen med detta program, knulla i tv.
Citera
2021-05-04, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeeeeeeeeeeeen
Eller en penis. Det är hela vitsen med detta program, knulla i tv.

Så man ska räkna med övergrepp? Står det i deltagarnas kontrakt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in