2021-05-04, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Här kommer en karta över Gränslandets ö som förtydligar eventuella händelseförlopp
https://i.imgur.com/7CL1Scv.jpg

Finns några olika teorier kring vad som hände den där natten med Elias och Sophia:
1. De rotade i sopor vid campingen som resulterade i mättande magar
2. Hade en pangkväll hos husvagnscampare vid campingen
3. De gick de facto vilse
4. De nuppade enligt Alex utsago
5. De hittade vägen som ledde hela vägen in till samhället (3km)
6. De hittade villan som ligger ca 500m från Gränslandet

Grym karta!
Missade avsnittet med knullakten och sappade lite fram och tillbaka mellan Partidebatten och Gränslandet igår. Vad sa Alex exakt? Varför gick Per iväg med Elias?

Citat:
Ursprungligen postat av Porkster
Mest pga den slående likheten. Sen har hon ju ingen egen personlighet så då ligger Reinfeldt nära tillhands.

Kanske lite när du säger det. Hade Wilma rakat av sig håret, hade det varit slående likt Landsförrädaren faktiskt. Hon är inte gammal, men verkar ha rejäla hängstrutar.
2021-05-04, 01:04
Medlem
Vad jag vet så vet ingen om att Per är en kille. Akyol känns verkligen inte som en kille som skulle uppskatta att i efterhand få reda på att han legat med en man.... Jag tvekar på att de gjorde nåt fuffens, isåfall skulle väl produktionen gripit in. Tror inte heller de gjort nåt sexuellt, eller så hoppas jag bara det för Elias skull.
2021-05-04, 01:10
Medlem
TheGhostLords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Verkar generellt sett vara ganska få som är vänner av deltagarna. Eller ska jag säga att många är ovänner istället kanske. I alla fall om man ser till Instagraminläggen. Tidigare år har det väl varit hyfsat god ton och likes på inläggen från andra deltagare i alla fall - trots knivhugg i ryggen som ju alltid förekommer.

Har märkt samma sak. Förra året till exempel så var ju nästan alla kompisar efteråt. Flera skapade youtubekanaler och gjorde videos om alla "roliga återträffar" de hade i Sverige efteråt. (Tänker mycket på Kristove och Julia, Pria osv.) Redan innan det riktiga Robinsonäventyret började fick dock vissa chansen att knyta vänskapsband. Egentligen var det ju inte tillåtet att prata med varandra enligt produktionen, men vissa gjorde det ändå.
Undrar om lite ändrats pga Covid? Eller hur bodde de innan Robinson började? Kanske var de mer glada och skakade av sig alla knivrygg på grund av alla varma bad och kokosnötter på Fiji? Eller så var sveken helt enkelt hårdare den här säsongen, svårare att förlåta.

Förra årets Gränsland fungerade nästan lite som en terapi där Kristina försonades, och till och med blev vän, med flera av de som tidigare gaddat ihop sig och tryckt ner henne. Till exempel Nina och Raymond. Några år tidigare blev Sebastian frälst och fick heliga uppenbarelser. Men den här säsongens gränsland verkar dock vara en förlängning av mobbningen från lag nord stranden. Istället för återhämtning och nya vänskapsband så verkar det rent av jobbigt att va där.
2021-05-04, 01:19
Medlem

Jag hoppas att Alex krigar på iaf, håller på honom.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-05-04 kl. 01:25.
2021-05-04, 01:19
Medlem
Alex har verkligen inte haft det lätt. Han blir mullvad, och Rud den korkade jäveln tror att Alex på nåt vis självmant valt att "förräda" sitt lag och svär efter honom. Han kommer in i ett nytt lag som utfryser honom. Han blir utröstad, hamnar på gränsakslandet där han är fri från terror i hela en dag, innan den största passiv-aggressiva falska mobbaren Tova-Sophia (Per?) dyker upp. Skogstrollet, Reinfeldt och Per paktar ihop sig emot Alex för att han är man och ska ut (män är ju hemska, glöm aldrig det). Elias kommer in, och genast ut. Ludde Mastermind kommer in och pakten emot Alex har aldrig varit starkare. Blir spännande att följa.
2021-05-04, 01:20
Medlem
Som jag skrev tidigare så förtjänar Ludde en kamratuppfostran. Tyvärr raderades mitt tidigare inlägg för att det ansågs vara "offtopic alternativt trams".

Flashback - Yttrandefrihet på riktigt? Bullshit.
2021-05-04, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Här kommer en karta över Gränslandets ö som förtydligar eventuella händelseförlopp
https://i.imgur.com/7CL1Scv.jpg

Finns några olika teorier kring vad som hände den där natten med Elias och Sophia:
1. De rotade i sopor vid campingen som resulterade i mättande magar
2. Hade en pangkväll hos husvagnscampare vid campingen
3. De gick de facto vilse
4. De nuppade enligt Alex utsago
5. De hittade vägen som ledde hela vägen in till samhället (3km)
6. De hittade villan som ligger ca 500m från Gränslandet

Om dem verkligen är på den där stranden som du säger, så är dem på ingen mindre ö än på

Vilket brukar vara ganska fullt på sommaren med folk från Finland och från övriga delar av Sverige. Speciellt om vi tänker på att det här spelades in i Juli-Augusti. Varit själv där och är en trevlig ö.

Havsbadet och campingen, som inte är så värst långt därifrån isåfall, kan ju ha inneburit att de hade något äventyr där, med annat folk. Brukar vara många husvagnar där. Sen vore det inte heller konstigt om det tog en promenad till öns centrum och tillbaka till civilisationen, om de verkligen var borta väldigt länge. Svårt att uppskatta, men skulle tippa att fram o tillbaka gåendes från deras strand, vore bara runt 1-2 h.

Skulle vara intressant att veta vad som faktiskt hände. För så som både Elias och Tova-Sophia agerade det avsnittet, kan man ju inte tro att det bara var en daglig kvällslunk i skogen där man gått lite vilse. Elias var speedad, och TS verkade inte vilja prata om det.
Senast redigerad av adams98 2021-05-04 kl. 01:28.
2021-05-04, 01:37
Medlem
Alex är den mest värdiga vinnaren i mina ögon, haft i princip alla emot sig och trots detta stått upp för sig själv. Det är svårt att vara genuin när massa ego identiteter löper omkring och skapar grupperingar och pratar skit om andra för att stärka sitt kollektiva ego.
2021-05-04, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Om inget annat händer ...
Tror mer på rykteterna att Tova Sophia kliver in som en älg ur en tallskog framöver från Gränslandet och hamnar i final.. Och med lite tur, vinner skiten ..
Menar du att han skulle operera om sig till älg? Undra vilket kön!
2021-05-04, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Wilma har ganska väl tilltagna hangers
De går verkligen inte av för hackor du! Så jävla söt med den dialekten och när hon kisar med. Och så slog hon ut den lilla blattebögen med, fantastiskt! #flickvänsmaterial
2021-05-04, 02:11
Medlem
Johanna Thorén är en riktig äcklig människa. Senaste avsnittet så sitter hon på bänken och spottar ut sig spydiga kommentarer hela tävlingen bara för hon inte lyckades ta sig vidare. Sen sitter hon i synken och snackar skit om William som "ovärdig person" bara för han högg Ludde i ryggen och fuckade deras "pakt". Vad fan gjorde hon själv? Usch. Det är ett fucking spel, inte nån jävla sällskapsresa!

Så jävla sur hon blev efter örådet. Stackars liten flicka fick inte som hon ville. Jävla snorunge.
2021-05-04, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnigdag
Poängen var inte alls att spela god. Jag nämnde inte någonstans att det var äckligt etc. hur folk väljer sina ord i tråden (det säger nog sig självt. Folk är inte dumma). Jag nämnde att det var orelevant och omoget att gnälla på hennes utseende. Jag tog upp hur folk anklagar henne för att hon är femenist eftersom jag ser det som en anledning för henne att stöta bort kritik och tänka att det bara är "patriarkatet" som talar.
Att hon är bortskämd och att hennes beteende är dåligt är väsentligt och högst rimligt att ta upp i och med hur hon betett sig?

Jag bryr mig inte om hur hon personligen tar det, bryr mig inte om hennes utseende heller egentligen. Jag ser en struktur och har träffat många andra feminister som beter sig på just detta sätt som Johanna gör. Enormt hävdelsebehov, rätt åsikter utåt men egentligen elaka och svartsjuka varelser som inte drar sig för att trycka ner andra. Sedan struntar jag i om hon har mjuka bröst eller ett hårfäste som hos en 65 årig man.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in